۸۶۹۱۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یادگاری از شرق، تکه‌ای از غرب

برلین هم مثل دیگر پایتخت‌های کشورهای صاحب فوتبال اروپا دارای ۲ نماینده در سطح اول لیگی داخلی شد.

وبسایت نود: برلین هم مثل دیگر پایتخت‌های کشورهای صاحب فوتبال اروپا دارای ۲ نماینده در سطح اول لیگی داخلی شد. یونیون برلین برای اولین بار در تاریخش راهی بوندس‌لیگای یک شد تا دربی برلین هم به فرهنگ لغات ۵ لیگ معتبر دنیا اضافه شود. تا پیش از جشن بزرگ دوشنبه در نیمه هنوز شرقی برلین، پایتخت آلمان در بهترین حالت تنها یک نماینده در سطح اول داشت وبا سقوط گاه و بیگاه هرتابرلین، حتی گاهی آلمان را به عنوان تنها لیگ بدون نماینده از پایتخت در تمام اروپا معرفی می‌کرد.

حالا زمانه عوض شده اما یونیون برلین برخلاف تصور، دشمن دیگری غیر از هرتابرلین دارد؛ دشمنی در تکه شرقی آلمان به نام دیناموبرلین. وقتی هنوز دیوار برلین فرو نریخته بود، دینامو با ۱۰ قهرمانی متوالی در لیگ آلمان شرقی دست‌نیافتنی بود اما با فروپاشی دیوار برلین از خاطره‌ها محو شد؛ به حدی که حالا یونیون، نماینده بخش شرقی برلین است، نه دیناموبرلین! یونیون ورزشگاهی تنها ۶ هزار نفره دارد، هوادارانش با وجود تمایل به چپ‌گرایی برخلاف دیناموبرلین نژادپرست و به اصطلاح کله‌پوستی نیستند.

یادگاری از شرق، تکه‌ای از غرب

در سوی مقابل آن‌ها، هرتابرلینی وجود دارد که یکی از اولین پذیرندگان سیاست سرمایه‌داری در فوتبال آلمان بود. وقتی دیوار برلین سقوط کرد، هرتابرلین به دنیای خارج روی خودش نشان داد، ورزشگاهش را گسترش داد و با حمایت شهرداری برلین مدام رشد کرد. حضور در لیگ قهرمانان اروپا نقطه عطف این تیم بود. قسمت وفادار مانده به شرق در پایتخت آلمان، مهجور ماند. دینامو از خاطرات پاک شد و یونیون برلین با حداقل امکانات راه به جایی نمی‌برد. کم کم تیم به خودباوری رسید و پس از یک دهه حضور در سطح دوم سرانجام برای اولین بار در تاریخ راهی بوندس‌لیگا شد.

حالا برای آن‌ها حضور آبرومندانه و گرفتن نتیجه مطلوب در اولین دربی‌های تاریخ برلین در سطح اول فوتبال از جمله اتفاقات و اهداف اصلی خواهد بود. 2 تیم قبلا 2 بار در بوندس‌لیگای 2 به مصاف هم رفتند که یک بار یونیون برلین به برتری رسید و بار دیگر بازی با تساوی خاتمه یافت. این بار اما ماجرا تفاوت دارد. یونیون برلین تیمی کوچک با اهداف بزرگ اصلا لقمه چرب و نرمی برای هرتا نیست. تضاد شرق و غرب در کشوری که هنوز ترکش‌های دوتکه بودن در دوران گذشته را پای دیوار فرو ریخته‌اش می‌بیند، فصل آینده با دربی هرتا - یونیون، شمایل فوتبالی به خودش می‌گیرد.

رافائل هاینگشتاین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج