۸۶۹۱۸۰
۱۱ نظر
۵۰۰۳
۱۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ظریف: به اروپا اولتیماتوم ندادیم

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه العالم که بخشی از آن منتشر شده است، به اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهد به برجام و سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به تهران پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه العالم که بخشی از آن منتشر شده است، به اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهد به برجام و سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به تهران پرداخت.

محمدجواد ظریف درباره سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: نخست‌وزیر ژاپن از طرف رئیس‌جمهور کشورمان دعوت شدند که سفری به ایران داشته باشند، در سفری که من هم به ژاپن داشتم گفت‌وگوهایی در زمینه حضور ایشان در ایران صورت گرفت.

ما معتقدیم ژاپن شریک جمهوری اسلامی است و ما روابط بسیار قدیمی با این کشور داریم و این آمادگی را داریم که با ژاپنی‌ها در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو کنیم؛ مخصوصاً روابط دوجانبه و اینکه شراکت اقتصادی ما به عنوان یک تأمین‌کننده انرژی برای ژاپن که هیچ‌وقت دچار افت نشده است، ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: آقای نخست‌وزیر زمانی که به ایران سفر می‌کنند در زمینه‌های مختلف با ایشان گفت‌وگو خواهیم کرد، سفر ایشان به ایران این فرصت را می دهد که نظرات مقامات عالیرتبه ایران هم در زمینه‌های دوجانبه و چندجانبه و هم درخصوص وضعیت بسیار خطرناکی که منطقه ما به دلیل سیاست‌های بسیار غلط و عهدشکنی دولت آمریکا گرفتار آن شده است، را از نزدیک بشنود.

وزیر امور خارجه همچنین درباره اولتیماتوم ایران به اروپا در پاسخ به عدم تعهد غرب به برجام، گفت: ما اولتیماتومی به اروپایی‌ها ندادیم بلکه برنامه خودمان را به آنها اعلام کردیم.

وی یادآور شد: اروپایی‌ها سال گذشته اعلام کردند که از طرف ایران برای اقدامات آنها زمانی مشخص شود که ما این مهلت را برای آنها در نظر گرفتیم. متاسفانه یک سال گذشت؛ ایران به تعهدات خود پایبند بود ولی آنها چنین نکردند.

ظریف خاطرنشان کرد: الان ما طبق برجام می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم؛ اقداماتی که می‌توانستیم یک سال قبل انجام دهیم. این اقدامات را اعلام کردیم و این به معنای دادن اولتیماتوم نیست. در نامه رئیس‌جمهور به صراحت ذکر شده است که هر زمان اروپایی‌ها به هر میزان که به تعهدات خود برگردند، جمهوری اسلامی ایران هم این آمادگی را دارد که اقدامات داوطلبانه‌ای را که متوقف کرده است، از سر بگیرد.

وزیر امور خارجه درباره برنامه ایران در صورت استمار عدم پایبندی اروپا به برجام هم گفت: در صورت انجام نشدن، ما اعلام کرده‌ایم که مسیری را دنبال خواهیم کرد که این مسیر هم داخل برجام است و به معنای خروج از برجام نیست.

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوی العالم با وزیر امور خارجه، جمعه (۱۰ خرداد) ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران از برنامه «من طهران» پخش خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درحدی نیستید

    • metti

      آخه شما رو چه به اولتیماتوم، فقط میخواستین خودتونو خوار کنین؟

    • سال سقوط

      اره مشخصه..برا همین عقب نشینی کرده

    • بدون نام

      اینکه میگن سیاست پدرسوخته بازیه کاملا درسته. همین یه ماه پیش دولت به اروپا ضرب الاجل ۶۰ روزه داد، الان این ظریف که هیچوقت یه حرف راست نزده، میگه اولتیماتوم ندادیم. عجبا

    • بدون نام

      اونا اصلا تو رو به حساب نمیارن
      وقتی که همش می خندی در حالی که ملت در فلاکت هستن انتظار داری ازت حساب ببرن

    • بدون نام

      پینوکیو

    • بدون نام

      اینکه مابه اعضای ۴+۱شصت روز مهلت میدهیم،اینکه وگویی یعنی چه؟؟؟؟؟اگر این التیماتوم نیه پس چیه؟؟؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ ضرب‌الاجل ۶۰ روزه به اروپا جواب نداده و حالا ماستمالی میکنه .به مردم فریب دادی با طرف اروپایی چطور کنار میایی که حفظ ابرو باشه جز عقب‌نشینی راهی نیست

    • بدون نام

      خخخخخخخ گیرم سر ملت شیره مالیدی طرف اروپایی و آمریکایی که از جازدنت مطلع شده با اونا چطور تا میکنی ...

    • بدون نام

      عقب‌نشینی ذلت‌بار حاصل دیپلماسی ذلت ...دیگه کسی حساب نمیبره و خودتون به برجام بازگشتین ..خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ با تعیین ضرب‌الاجل همون اینستکس هم از دستور کار اروپا خارج شد حالا ظریف با حفظ برجام میگه اشتباه کردیم نامه‌های رییس‌جمهور را پس بدید و بیخیال بسید .هیچ اقدامی نمیکنیم ..ولی دیگه دیر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج