جاباما
۸۶۹۲۶۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ترامپ: پرونده تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ بسته شد

رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از قرائت بیانیه رابرت مولر مسئول کمیته تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، نوشت: این پرونده بسته شد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله پس از قرائت بیانیه رابرت مولر مسئول کمیته تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، نوشت: این پرونده بسته شد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در صفحه توئیتری خود افزود: هیچ چیزی در گزارش مولر تغییر نمی‌کند. هیچ شاهد محکمه پسندی نبود و بنابراین، در کشور ما یک فرد بی گناه است.

مولر در بیانیه‌ای که در جمع خبرنگاران قرائت کرد و به هیچ سوالی هم پاسخ نداد، اظهار کرد: شواهد کافی برای تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه به دست نیامد.

وی اما درباره تصمیم ترامپ برای ممانعت از اجرای عدالت، گفت: سیاست وزارت دادگستری بر این است که رئیس جمهوری مستقر به جرایم فدرالی متهم نشود.

این مسأله مورد توجه مخالفان ترامپ قرار گرفت؛ به گونه‌ای که بن رودز عضو شورای امنیت ملی دولت باراک اوباما در یادداشت توئیتری نوشت: این برای دموکرسی بسیار عجیب است که یک رئیس جمهوری نمی‌تواند به جرمی متهم شود.

**یودال

تام یودال سناتور آمریکا هم گفت آنچه که پس از بیانیه امروز مولر ۱۰۰ درصد مشخص شد، این است که ما باید انتخابات خود را امنیت بخشیم قبل از آنکه بسیار دیر شود.

**شومر

چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا هم به این بیانیه واکنش نشان داد و گفت: مولر امروز روشن کرد که روسیه در انتخابات به عنوان سرچشمه دموکراسی ما دخالت داشته است.

وی افزود: اگر رئیس جمهوری ترامپ و کنگره هیچ کاری نکنند، این مساله در انتخابات ۲۰۲۰ بدتر از پیش خواهد بود. سناتور مچ مک کانل و جمهوریخواهان سنا قانون گذاری برای امنیت انتخابات که به صورت دو حزبی انجام می‌شود را متوقف می‌کنند برخلاف آنکه دموکرات‌ها بارها اعلام کرده اند که دموکراسی ما از دخالت روسیه یا هر دشمن خارجی دیگر محافظت کنید.

این سناتور دموکرات ادامه داد: بیانیه مولر همچنین روشن کرد که کنگره حق دارد، به ماموریت نظارتی خود تحت ماموریت اعطایی قانون اساسی بدون دخالت یا ممانعت از اجرای عدالت و دنبال کردن واقعیت‌ها در هرجایی که باشند، ادامه دهد.

**وارنر

مارک وانر عضو ارشد کمیته اطلاعات سنای آمریکا هم در این باره اظهار کرد: کنفرانس خبری مولر همچنان سوالات ما را بی پاسخ گذاشت. از این رو، شواهدی که به نتیجه گیری کمیته تحقیقات کمک کرد باید به سرعت در اختیار کنگره قرار گیرد.

وی افزود: واضح است که روسیه به منظور دخالت در روند دموکراتیک ما و ضربه در سنجش‌ها به نفع نامزدی دونالد ترامپ یک کمپین پیچیده و مصنوعی اینترنتی را ایجاد کرد.

این سناتور دموکرات ادامه داد: این نتیجه همان نتیجه گیری است که کمیته اطلاعاتی مجلس سنا به صورت دو حزبی به آن دست یافت. همانگونه که کمیته ویژه تحقیقات امروز روشن کرد، توپ در زمین کنگره است تا حاکمیت قانون را نگهدارد و مطمئن شود که دیگر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وارنر تاکید کرد: ما باید برای حفاظت از دموکراسی خود گام‌هایی را به وسیله قانون گذاری برداریم تا امنیت انتخابات تاکید شود، شفافیت شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد و درخواست‌های مقامات ستاد انتخاباتی برای تماس با هرعامل خارجی برای هماهنگی را گزارش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخ انتظار بیهوده برای استیضاح ترامپ به یاس تبدیل شد ..مبارکا

    • بدون نام

      هه معلوم بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج