۸۶۹۴۶۵
۳۸ نظر
۵۰۱۲
۳۸ نظر
۵۰۱۲
پ

آرمین: میترا استاد از ابتدا همچون یک پروژه، مدیریت شده

محسن آرمین، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی به حادثه قتل همسر دوم نجفی پرداخته است. او در بخشی از این یادداشت نوشت: نمی‌دانم میترا استاد بر اساس طرح برادران امنیتی وارد زندگی نجفی شده است یا نه. اما تردید ندارم دستکم از زمانی که وارد زندگی او شده، همچون یک پروژه مدیریت شده است تا در زمان مناسب از او استفاده شود.

محسن آرمین، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی که جماران منتشر کرده است به حادثه قتل همسر دوم نجفی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است.

فکر دکتر نجفی رهایم نمی‌کند. این حادثه چه جنبه‌ها و لایه‌های نه تویی دارد؟ به عنوان کسی که عمری را در عرصه سیاست گذرانده شرمگینانه باید بگویم عرصه سیاست در کشور ما به‌غایت کثیف و عفن است.

نمی‌دانم میترا استاد بر اساس طرح برادران امنیتی وارد زندگی نجفی شده است یا نه. اما تردید ندارم دستکم از زمانی که وارد زندگی او شده، همچون یک پروژه مدیریت شده است تا در زمان مناسب از او استفاده شود.

شهرداری نجفی همان زمان مناسب بود تا نجفی بفهمد در کشوری زندگی می‌کند که شرط حضور مؤثر در عرصه‌های سیاست و مدیریت چیز‌های دیگری جز پاکدستی و توانمندی است. به‌همین دلیل در میانه غوغای مبارزه با فساد و اختلاس، گزارش بزرگترین پرونده اختلاس شهرداری به قوه قضائیه هم نمی‌توانست نشانه شایستگی او باشد.

تعجب می‌کنم از او که شاگرد اول دانشگاه شریف و ام آی تی بود، اما پس از سال‌ها مدیریت در این کشور این حقیقت بدیهی را درنیافت. آن‌ها که پروژه میترا استاد را کلید زدند یا دستکم مدیریت کردند تا به مقاصد زشت خود برسند در فرجام غم‌بار و عبرت‌انگیز این ماجر سهیم هستند و اگر نه امروز، فردا در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

نجفی هرچه بود به عنوان یک فرد تمام شد. اما داستان او قصه ناتمام انسان است که از آدم تا امروز و تا دنیا دنیاست ادامه دارد. آن چه مربوط به من فردی ماست همین جنبه از ماجرای نجفی است. چه خوب نوشته بود یکی از دانشجویانش که نجفی قربانی توانمندی‌های خارق‌العاده و اعتماد به‌نفس کاذب خود شد.

او همیشه فکر می‌کرد با توانایی‌های خدادادی هر اتفاق و جریانی را در زندگی خود می‌تواند مدیریت و کنترل کند. اما به گمانم این نابغه شاگرد اول ام آی تی قربانی دو چیز شد: چیزی که داشت وچیزی که نداشت.

اعتماد به نفس کاذبی که داشت و شجاعت و قاطعیتی که نداشت. شجاعت پایان دادن قاطعانه به مسیر خطایی که آغاز کرده بود و نقطه سر سطر.

همه ما خطا می‌کنیم. هیچ کس را از خطا گریزی نیست. مهم شجاعت پایان دادن به خطاست. عدم شجاعت در این آخرین صحنهٔ امتحان موجب شد هر خطایی را با خطایی دیگر مدیریت کند و به‌همین مسیر ادامه دهد تا برسد به‌جایی که حیات سیاسی‌اش را از دست‌رفته ببیند و برایش تنها تتمه آبرویی باقی مانده باشد که میترا استاد قصد افشای آن را دارد.

می‌توان فهمید برای پیرمردی هفتاد ساله که دیگر فرصتی برای جبران و ساختن ندارد، این شرایط چقدر جانکاه و غیرقابل‌تحمل است.

به نظر من قتل‌هایی که در چنین شرایط رخ می‌دهند نه نشانه سنگدلی و بی‌رحمی است نه عدم پایبندی به انسانیت و اخلاق، بلکه محصول جنون آنی و انفجار روانی انسانی است که شجاعت لازم را برای مواجهه و پایان دادن به خطا‌های خود ندارد.

از هدفی که داشتم دور نشوم. هرچه بود و هرچه هست خدایش بهتر می‌داند. اما در این دنیا نجفی پاسخگوی آخرین اشتباه غیرقابل جبران خویش است.

من وقتی سرنوشت این مرد آرام و ساکت و با اخلاق را می‌بینم بر سر ایمان خود می‌لرزم. اکنون این دعای پیامبر رحمت برایم معنا دارتر از هر زمان دیگری شده است: «الهی لا تکلنی علی نفسی طرفة عین ابدا» (خدایا حتی لحظه‌ای مرا به خود وامگذار).

اعتماد به‌نفس کاذبی همچون نجفی می‌خواهد که با راحت خیالی خود را مصون از چنین سرنوشت‌های محتملی بپنداریم. غرور کاذب اعتماد به توانایی‌های خویش در مواجهه با فراز و فرود‌های دنیایی که حتی عبادتش و حتی خداپرستی‌اش می‌تواند فریب و دام باشد، به قول حافظ حکایت همان قطره‌ای است که سودای محال تسلط بر بحر در سر دارد.

خیال حوصله بحر می‌پزد هیهات
چه‌هاست در سر این قطره محال اندیش

بی دلیل نیست که قرآن به ما نهیب می‌زند لایغرنکم الحیاة الدنیا و لا یغرنکم بالله الغرور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصل کار البته نرینگیِ شهردار سابق بود که در اون سن در چنین دام مسخره ای افتاد.نمی فهمم چرا مردها علیرغم این نقطه ضعف بزرگ باید همه کاره مملکت باشند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا سیاسیش می کنین این پرونده اجتماعی و اخلاقیه پیچیده نیست یک زن میخواسته دست شوهر بداخلاقش رو رو کنه کشته شده

    • بدون نام

      همین لکنت و دو پهلو حرف زدن مدیران پروژه رو پررو کرد

    • بدون نام

      کاملا درست

    • بدون نام

      کاملا درست

    • بدون نام

      چرا اصلاح(افساد)طلبان اصرار دارند که ورود میترا استاد به زندگی نجفی را پروژه مدیریت شده تلقی کنند؟ یقینا برای تبرئه خودشان و انحراف افکار عمومی است.

      پاسخ ها

      • امین

        احسنتم

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      لطفا از اقای خاشقچی بکشید بیرون......

    • بدون نام

      غلطت بیجا نکن فتنه نوبت تو هم میرسد

    • اسحاق خمر

      سلام اگر میترا جاسوسی نجفی رو کرده واینکه اسرار شوهرش را به گروه خاصی بدهد مرگ حقش بوده اگر منم بودم کاری که نجفی کرد رو میکردم ولی ای کاش طلاقش میداد اگر راهی مانده ای بود

    • بدون نام

      محسن آرمین شماها ماهیت خودتان را طی این دو سه سال اخیر کاملا عیان کردید. این اظهاراتتان هم حکم آخرین میخها به تابوت پروژه خودتان را داره

    • ایرج

      فقط از خدا بخواهیم یک لحظه مارا به خدمات وا نگذارد وگرنه آقای نجفی بیسواد نبود خدایا خودت کمکش کن امین

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      بسیار زیبا دقیق ...صحیح اشاره شد

    • بدون نام

      از ظن و گمان بپرهیزید که بسیاری از انها. گناه است .اقای محترم مواظب تحلبل ها باشید...

    • بدون نام

      برادر محسن سلامطاعات قبول
      ۔۔۔وشاید این پیر بااخلاق سیاست برای واپسین حرکت سیاسی شجاعتر از همیشه تصمیم کرفت تا رد پای فتنه را خودش کور کند باشد که درس عبرتی باشد برای سران اصلی تمام فتنه های تمام سالهای پس از جنک
      ایام بکام

    • مهدی

      زمانی که شورای شهر از ادامه همکاری نجفی مایوس شد.بحرانها سمت سو عوض کرد.حالا دوستان قدیم به معارضان تبدیل شدن.

    • بدون نام

      چه جور مدیریتی بوده که منجر به قتلش شده .
      شما هم تست روان پریشی بدهید.

    • بدون نام

      سیاست خیلی کثیفه تو ایران

    • بدون نام

      جالب نوشته

    • بدون نام

      توجیح نکنید

    • بدون نام

      همیشه از نظر شما دیگران مقصرند.و مشکلات خودرا گردن دیگران می اندازید حالا که ان بد بخت کشته شد ان را به عنوان پرو ژی برادران امنیتی معرفی می کنید.

    • معصومه

      چه قدر خوب گفتین. همه ی نکته ها رو عنوان کردین. ممنونم.
      الهی که خداوند عادل و عالم،مسببین این جنایت رو،رسوا کنه.
      نجفی مرد پاکدست و با اخلاقی هست؛خدا کمکش میکنه.مطمئنم.

    • یه شهروند

      هر چه بیشتر میگذرد بیشتر به این مطلب پی میبرم که بارها گفته اند :: سیاست پدر مادر ندارد .....

    • بدون نام

      مگر دکتر نجفی با عقل و درایت با این خانم ازدواج نکرده
      مگر ازدواج فوق با توجه به سن آقای دکتر نجفی احساسی بوده
      در عین حال ازدواجی صورت گرفته که باید با توجه به جایگاه سیاسی ایشان در کشور هر اتفاقی و اسرار خود را نباید به آن مرحومه و در کل به نفر دوم بعد از خودش میگفت که بعدا مواجه با سو استفاده از اطلاعات دریافتی نباشد
      اما سخنی با نخود مغز ی که گفته این ازدواج مدیریت شده بوده
      مگر چه جایگاهی آقای نجفی در نظام داشتند
      مگر افراد مهمتر از ایشان نیست

    • مینا

      شما اصلاح طلب ها همیشه فرار به جلو رو خوب بلد هستید، طرف خودش با دست خودش یه نفر رو کشته بعد میگن مهندسی شده بوده.

    • بدون نام

      حالا اگه یه اصولگرا بود همه چی بهش میبستین
      ولی یه چی بگم ملت ما قربانی یه چیزن اونم ضعف در مقابل جنس مخالف چون که جنس مخالف براشون تابو شده نجفی اولین نیست واخرین نخواهد بود شورای شهر امل را فرانوش نکنین

    • آزاد

      ولله اگر در بلاد کفر بود تمام بانیان این کار مجبور به استعفا میشدند ،ودر ضمن چطور با زندگی مردم بازی میکنند ،پس چگونه دم از حکومت آ زاد و دموکراسی و کشوری نمونه و الگو می زنید

    • بدون نام

      توجیه نداره قتل برای هر هدفی واقعا چرا جای قاتل و مقتول عوض شده و قاتل مظلوم نمایی می شود

    • بدون نام

      عجب رویی داره نویسنده

    • غلام

      داستان آدم هوا وحبوط و شیطان نفس کجای این داستان است دنبال تطهیر سیاسی هم کار شیطان است

    • بدون نام

      نجفی انسان با ار زشی بود حیف که عده ای نانجیب این زن را وارد زندگی اش کردند که نابودش کند

    • حیسن یوسفی

      برادر گرامی جناب آقای آرمین عزیز ، همچون تعدادی از هموطنان و سیاسیون که انصاف را دارند ، من نیز با جنابتان موافقم که ورای عمل آقای نجفی که بنده نیز اخلاق مداری ایشان را سر کلاس تدریسش دیده بودم و اکنون مع الاسف باید جواب کرده خویش بدهد ، که ، باید انصاف کرد و بدور از هیاهوی عالم سیاست و خدای ناکرده هوای نفس ، قضاوت را بر اهلش و قاضی مربوطه سپرد و با هزار تضرع صورت بر آستان اهدیت سایید و از ولوله نفس که از نفس شرکش بر میخیزد ، استغاثه کرد و جان را و روح جان را به خدا سپرد . همه به فراخور احوال خویش مقصربم که قصور در پرده ستر اهدیت ناپیداست و خدا با آن قدرت آبروی کسی نمی ریزد که ،، خالی درون پرده بسی فتنه میرود آه آن زمان که پرده بر افتد چه ها کنم ،، و اگر خدا با عدالتش با ما رفتار کند همه سر افکنده ایم . پس اغثنا یا غیاث الاستغیثین .

    • ژرف اندیش

      دورغ ودغل از چشمهای آرمین می باد این فرد کپسول عقده علیه نهاد های پاک نظام است برای تبرئه یک جانی که به نماد اصلاح طلبان شما بخوانید افساد طلبان تبدیل شده به داستان سرایی وداستان سازی علیه آنها روی آورده وبر نهاد های امنیتی است که از این افراد وخود نجفی شکایت وقوه محترم قضائیه نیز از حقوق نهاد های قانونی امنیتی دفاع کند به هیچ وجه نهادهای امنیتی وارد زندگی خصوصی افراد نشده وتعریف همچون کیس وپروژه در این نهاد ها محلی از اعراب ندارد فرد جانی یک خیال پرداز است که در ایام پیری به بوالهوسی روی آورده وبا استفاده از موقغیت کذایی خود یک خانم جوان را گول زده واز ترس آبرو ریزی مجبور به ازدواج می شود و عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند همین است که هم زندگی یک خانم جوان را نابود وخود نیز اگر اعدام هم نشود بانابودی فاصله چندانی نخواهد داشت آری داستان نجفی وونجفی ها آخرش نیز باید اینگونه باشد اینافراد دوشخصیتی بوده وظاهر وباطنشان فرق خواهد داشت چرا که زیر بنای عقیدتی شان ضعیف وقبله شان وکعبه اعمالشان غرب است برای احترام به نظرات متفاوت مردم لطفا سانسور نشود متشکرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برون سپاری از جناح خودتون یادت نره !!! سیاست بدجور کثیفه که اگر کسی مخالف باشه با ماشین ازروش رد میشن

    • بدون نام

      بلاخره تعریف کرده یا شخصیتش رو خرد کرده ...خدا هدایتتون کنه .

    • بختیاری

      خدایا ما را به حال خود رها نکن .خیلی از ماها توان امتحان پس دادن واقعی رو نداریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج