۸۶۹۴۹۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کاهش ۲۲درصدی واردات در سال ۹۷

وزیر صمت گفت: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم راه حل مشکلات اساسی کشور و راه حل اشتغال جوانان توجه به بحث تولید است.

خبرگزاری فارس: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی، صنعتگران، تجار و سرمایه گذاران شهرستان ری اظهار داشت: باتوجه به اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم، برای حل مشکلات و مقابله با تحریم ها باید به بحث تولید توجه بیشتری کنیم.

وی با تأکید بر تغییر دیدگاه‌ها ادامه داد: مشکلات و موانعی که صنعتگران و تولیدکنندگان با آن مواجه هستند هیچ کدام غیرقابل حل نیست لذا برای حل این مشکلات باید نگاهمان را عوض کنیم.

وزیر صمت با اشاره به تحریم‌های اخیر عنوان کرد: دشمنان جنگ روانی و جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند و در آخرین تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان در اردیبهشت ماه، صادرات ماده خام و واردات محصول به ایران را آزاد و برعکس آن را ممنوع کردند زیرا هدفشان این است که ما خام فروشی بکنیم و محصولات آماده را از آن‌ها بخریم.

رحمانی در ادامه با اشاره به آمار و ارقامی، بیان کرد: سال گذشته به طور میانگین، ۲۲درصد واردات به کشور کم شده است که در مواد مصرفی این رقم بالای ۳۱درصد است که این امر ناشی از برخی ممنوعیت‌های ما بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۱۴۲قلم کالا را به ممنوعیت‌های کالاهای وارداتی اضافه کردیم که این رقم سال گذشته ۱۳۳۹ قلم بود که امسال در مرحله اول ۱۴۲ قلم به آن اضافه شد و در مرحله دوم سال نیز تعدادی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه سیاست ما در دولت مقابله با واردات بی‌رویه است، تصریح کرد: امسال بالای ۵۰۰ کد تعرفه اصلاح کردیم برای اینکه جلوی سوءاستفاده را بگیریم و در همین راستا کتاب تعرفه نیز چاپ کردیم.

رحمانی با اشاره به شعار سال ابراز داشت: مقام معظم رهبری که بزرگ‌ ترین حامی تولید هستند روز گذشته در دیدار با دانشجویان در بیانات خود به عملکرد مناسب وزارت صنعت اشاره داشتند که دانشگاه‌ها همگام با صنعتگران باشند.

وی با تأکید بر اینکه امسال باید نهضت ساخت داخل را راه بیاندازیم، افزود: کالایی که می توانیم در داخل تولید کنیم را اگر وارد کنیم جنایت محسوب می‌شود زیرا هم منابع ارزی هدر می‌رود و هم وابستگی ایجاد می‌کند لذا هر کالایی که در داخل قابل ساخت است باید ورودش را ممنوع کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه این فرهنگ را ترویج دهیم، یادآور شد: باید وقتی کسی از تولید حمایت می‌کند ارزش تلقی شود و هرکس حمایت نمی‌کند از بحث امربه معروف و نهی از منکر استفاده کنیم و تذکر بدهیم.

رحمانی اظهار کرد: امروز راه حل مشکلات اساسی کشور و راه حل اشتغال جوانان توجه به بحث تولید است؛ در همین راستا در وزارتخانه اداره‌ای تحت عنوان مرکز حمایت از پیگیری ساخت داخل ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی بزرگ باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند، گفت: هر کسی تولید داخل را همراهی نکند و مانع ایجاد کند در جنگ امروز در طرف دشمن قرار گرفته است لذا هر دستگاهی از تولید حمایت نکند پیگیری خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج