جاباما
۸۶۹۵۰۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اعتراض رسمی ایران به صحبت‌های کوبیاک

فدراسیون والیبال ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به صحبت‌های کوبیاک بازیکن تیم ملی لهستان اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دستور افشین داوری، فدراسیون والیبال ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به صحبت‌های کوبیاک بازیکن تیم ملی لهستان اعلام کرد و نامه رسمی فدراسیون بعد از بررسی‌های انجام گرفته، روز پنج‌شنبه به فدراسیون جهانی تقدیم شد. پس از انتشار این مصاحبه در اولین روز، فدراسیون والیبال در تماس با مسئولان فدراسیون جهانی خواهان برخورد با این موضوع شد و این درخواست به صورت رسمی روز پنج‌شنبه به مسئولان جهانی ابلاغ گردید.

فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی و با ارائه اسناد و مدارک نسبت به صحبت‌های بازیکن تیم ملی لهستان اعتراض کرد و خواهان برخورد فدراسیون جهانی با صحبت‌های هنجارشکنانه و توهین آمیز کوبیاک شد.

بازیکن تیم ملی لهستان بعد از انتشار این صحبت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که "با توجه به حواشی ایجاد شده بعد از مصاحبه، من باید بگویم که حق دارم صحبت‌های خود را بیان کنم و وظیفه دارم که به اهانت و تهدیدهایی که مربوط به خانواده من است، جواب دهم که این اتفاق مقابل ایران رخ داد.

این صحبت‌های من تنها مربوط به بازیکنان والیبال ایران و هواداران آن‌ها است و متاسفم که از این حرف‌ها سوءبرداشت شده است. شاید این صحبت‌ها را در موقعیت بدی مطرح کردم اما حالا می‌خواهم بگویم که من نگاهی جنون‌آمیز و متعصبانه ندارم و فردی نژادپرست نیستم اما نگاه من نسبت به بازیکنان و تماشاگران والیبال که به من توهین کردند، تغییر نمی‌کند."

اعتراض رسمی ایران به صحبت‌های کوبیاک

صفحه رسمی کوبیاک با توجه به اعتراض مردم ایران و همچنین مردم لهستان، در اینستاگرام مسدود شده و صحبت‌های این بازیکن لهستانی با خشم مردم کشور خودش نیز همراه شده است.

با این وجود، فدراسیون والیبال ایران برای پاسداشت ارزش و احترام مردم ایران، با استفاده از تمام ظرفیت‌های بین المللی و حقوقی خود این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

در متن نامه سرپرست فدراسیون والیبال به کمیته حقوقی فدراسیون جهانی آمده است:

«این نامه برای دفاع از حقوق مردم ایران در میادین ورزشی ارسال می‌شود. بازیکن برجسته لهستان آقای کوبیاک مصاحبه‌ای انجام داده که خشم ایرانیان مهمان‌نواز را برانگیخته است. من در ابتدا سعی کردم برخورد منطقی با این موضوع داشته باشم و راجع به این موضوع، تحقیق کنم. ترجمه‌ی این مصاحبه را دریافت کردم و با یک نفر که به زبان لهستانی مسلط است، درباره متن اصلی صحبت کردم. بخشی از این بیانیه‌ی بهت‌آور این بازیکن، به ضمیمه‌ی این نامه ارسال می‌شود.

این مصاحبه به اندازه‌ای زشت و تجب‌برانگیز بوده که حتی مردم لهستان نیز به آن اعتراض کردند. این صحبت‌ها در جریان مصاحبه‌ای یک ساعته انجام شده و باعث شده مردم نیز از این صحبت‌ها انتقاد کنند و انتقادات به شکلی بوده که مردم، خواهان حذف این ویدئو از روی سایت منتشر‌کننده شده‌اند.

ما به دنبال ریشه‌یابی این موضوع هستیم و برای من تعجب‌آور است که چرا یک ورزشکار حرفه‌ای این چنین اقدامی انجام می‌دهد. من به عنوان رئیس فدراسیون والیبال وظیفه‌ی دفاع از حقوق بازیکنان را دارم و از طرف ایران این دادخواست حقوقی را تقدیم می‌کنم تا این موضوع در کمیته حقوقی فدراسیون جهانی مطرح شود.

من وظیفه‌ی پاسداری از پرچم ایران را بر عهده دارم تا از این به بعد صحبت‌های خلاف واقع علیه مردم ایران مطرح نشود. شما می‌توانید بخشی از مصاحبه‌ی ملی‌پوش ما آقای پوریا فیاضی را در این مورد مشاهده کنید که چگونه در مورد کوبیاک صحبت کرده است (اسناد ضمیمه شد). بازیکنان ایرانی همواره به ایشان احترام گذاشتند.

من از طرف مردم ایران این دادخواست حقوقی را انتقال می‌دهم. مردم ما همیشه به بازیکنان خارجی احترام می‌گذارند و اگر یک نفر احساسات مردم ایران را جریحه دار کند، مسیر درستی را انتخاب نکرده و نباید مردم را به موضوعات غیرواقعی محکوم کند. به همین دلیل درخواست می‌کنم که این موضوع را به صورت کامل پیگیری کنید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      من فقط خواهشم ازمردم شریف ومهمان نوازکشورم اینه که توشبکه های مجازی بهونه دست امثال کوبیاک دیوونه ندن که ماهمینجوریشم مشکل داریم بااین کارهادیگه پیازداغشوزیادنکنیم وبهونه دستشون ندیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج