۸۶۹۶۰۸
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش ایران به بیانیه سران عرب

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، عربستان از فرصت ماه مبارک رمضان و مکان مقدس مکه مکرمه استفاده سیاسی و ابزاری کرده تا اتهاماتی را از زبان برخی شرکت کنندگان در این اجلاس متوجه ایران‌ اسلامی کند.

انتخاب: به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، عربستان از فرصت ماه مبارک رمضان و مکان مقدس مکه مکرمه استفاده سیاسی و ابزاری کرده تا اتهاماتی را از زبان برخی شرکت کنندگان در این اجلاس متوجه ایران‌ اسلامی کند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از رویکرد عربستان سعودی در سوء استفاده از شرایط میزبانی اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مکه مکرمه، بیانیه‌ صادره از سوی سران برخی کشورهای عرب و خلیج فارس را که در آن اتهامات بی اساسی علیه کشورمان مطرح شده است را رد و محکوم کرد.

موسوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد اینگونه بیانیه ها نظر واقعی و دیدگاه همه اعضا نیست، گفت: عربستان از فرصت ماه مبارک رمضان و مکان مقدس مکه مکرمه استفاده سیاسی و ابزاری کرده تا اتهاماتی را از زبان برخی شرکت کنندگان در این اجلاس متوجه ایران‌ اسلامی کند و به جای استفاده از فرصت روز جهانی قدس و بهره‌گیری از این روز و نشست سران کشورهای اسلامی و عربی برای طرح و پیگیری حقوق مردم فلسطین و مساله قدس شریف، با رویکردی اشتباه، به مسیر ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی و منطقه که خواست رژیم صهیونیستی است، ادامه داده است. ما تلاش عربستان برای بسیج آرای کشورهای همسایه و عربی را ادامه فرایند بی سرانجامی می دانیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران طی می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد ضعف عربستان سعودی در حمایت از آرمان فلسطین و رویکرد اشتباه برخی کشورهای اسلامی منطقه، در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مکه جبران شود و اجازه ندهند مساله فلسطین و قدس شریف تحت الشعاع اینگونه سیاست های تفرقه افکنانه و اشتباهات راهبردی قرار گیرد؛ چرا که هدف دیرینه رژیم صهیونیستی این است کشورهای اسلامی و عربی از دشمن اصلی و مشترک خود غافل و به خود مشغول شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران بایستی بحث سوء استفاده از اماکن مقدس توسط آل سعود را به سازمان ملل ببرد و بحث بین المللی کردن این اماکن مقدس و نظارت بر آنها را که بسیار برای آل سعود حساس بوده را دنبال کند

    • sh.

      لحنت خیلی نرم بود سید، این اعراب را باید تو دهانی زد تا آرام شوند.

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود وهابی کثیف کودک کش سفاک

    • بدون نام

      کلا شما مسولین پاک هستید گناه تون پاک میکنن اینها با این اجلاسشون

    • محمو.م

      بعدبیایید بااینهمه دشمنی آشکار عربستان وبسیج کردن جهانی براجماع ضد ایرانی ، هنوز بیان میکنید حاضر به دوستی باعربستان هستید.بابا این دشمنه بایدنابود بشه

    • بدون نام

      چه خبرازبرجام روحانی لاریجانی بردبردبردبرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان وقت این حرفها نیست کم خردان همه متحد ویکپارچه بر ضد دشمنان
        من هم به شدت با برجام مخالفت بوده وهست ولی اینجا جای عقده گشایی نیست

    • بدون نام

      چه خبرازبرجام فتح الفتوح روحانی داریم گلابیشو میخوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج