جاباما
۸۶۹۶۷۴
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

لاریجانی: باید روی پای خودمان بایستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شعله محبت مردم و مسلمان نسبت به قدس شریف همچنان با حرارت ادامه دارد و جلوی توطئه ها را می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شعله محبت مردم و مسلمان نسبت به قدس شریف همچنان با حرارت ادامه دارد و جلوی توطئه ها را می‌گیرد.

علی لاریجانی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران در روز قدس با طرح این سوال که چه خصوصیتی در این ماه است که این همه فضیلت برای آن در نظر گرفته شده است؟ گفت: شاید علت آن را بشود در حدیث معراج دید که در این حدیث آمده که خداوند فرمود ای احمد بدان که روزه، سکوت و گرسنگی را به ارث می گذارد و سکوت حکمت را به ارمغان می آورد و حکمت معرفت را و معرفت یقین را به انسان ها می دهد و چون بنده به مقام یقین برسد باکی ندارد که روزه‌داری‌اش چگونه می گذرد. این مقام، مقام رضاست و آن کس که به مقام رضا دست یابد سه خصلت مناسب دارد، یکی شغلی است که همراه با علم و معرفت باشد و دوم ذکری است که فراموشی در آن نیست و محبتی که خالص برای خالق باشد. امیدوارم این مقامات معنوی نصیب همه ملت عزیز و روزه‌داران شود.

رئیس مجلس با اشاره به روز قدس گفت: امروز روز قدس است و از ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ که رهبر کبیر انقلاب جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نام نهاد تا زمان حال، ۳۹ بار ملت عزیز در روز قدس به صحنه آمدند و از مردم مظلوم فلسطین اما شجاع، دفاع کردند و بدون تردید این ابتکار امام یک ابداع متفکرانه بود که باعث شد شعله محبت مردم و مسلمان نسبت به قدس شریف همچنان با حرارت وجود داشته باشد و جلوی توطئه ها را بگیرد.

وی افزود: ملاحظه کنید رفتار آمریکایی ها خیلی گستاخ تر از گذشته علیه فلسطینی ها و علیه مسلمانان و بی پرده شده است. از جمله اقدامات آمریکا، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس است که این کار توهین به همه مسلمانان است زیرا قدس شریف قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر (ص) است و مکان بسیار مقدسی است لذا این کار را انجام دادند و این یک توهین بزرگ بود.

لاریجانی تصریح کرد: قدس یک موضوعی نیست که فقط به یک ملت مربوط شود، امام فرمود که مساله فلسطین نه به یک ملت و نه به همه ملت های حاضر مربوط است بلکه به همه انسان های موحد از گذشته تا حال مربوط است. اکثریت قاطع کشورها محلی به این کار آمریکا نگذاشتند و او را محکوم کردند اما نفس کار آمریکا دلالت دارد بر اینکه قصد توطئه آمیز نسبت به اسلام و مسلمانان در ذهن آنها وجود دارد.

رییس مجلس تصریح کرد: نکته دیگر این است که سرزمین کشور دیگری را به کشور صهیونیستی هبه کردند. مسخره است که یک کشوری از آن سوی دنیا را به اسرائیل می دهد و این عمل نشان می دهد که هم روحیه سبک سری و هم روحیه دلالی سردمداران آمریکا در عرصه سیاست بین المللی را نشان می دهد و هرچند این اقدام آمریکا از جانب اکثر کشورها نامشروع تلقی شد اما نفس این کار آمریکایی ها بمب کینه آنها را نسبت به مسلمانان نشان می دهد.

وی افزود: مدتی است که طرحی مرموز و سربسته به نام معامله بزرگ قرن مطرح کردند که مشکل را برای همیشه می خواهیم حل کنیم و این عنوان معامله بزرگ قرن نشانه تسلط روحیه دلالی آمریکاست. واژه معامله در جایی که غیرت دینی یک امت در میان است، چقدر فضاحت بار است. این نشانگر پوچ بودن فکر سیاسی آنهاست. این امر ریشه در تفکر فلسفی آنها دارد و یک فلسفه منفعت گرایانه است. اینکه سردمداران آمریکا به راحتی هر تعهدی را زیر پا می گذارند و یک روزی توافق آب و هوای پاریس را زیر پا می گذارند و یک روز توافق اتمی با ایران و یک روز توافق موشکی با روسیه را لغو می کنند، به زیر بنای فکری آنها بر می گردد. اینکه رهبر انقلاب چندین بار فرمودند تفکر امریکا زوال پذیر است به دلیل این است که ریشه های این تفکر، ناهنجاری بین المللی را باعث می شود.

لاریجانی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا باکی نداشت که بگوید ما داعش را به وجود آوردیم و بعد سرو صدا انداختند که با آن مبارزه می کنند زیرا فکر می کردند که در آن زمان به نفعشان است و می توانند کشورها را مشغول خودشان کنند این موضوع به زیربناهای فکری تمدن آنها بر می گردد.

وی با بیان اینکه مطلب دیگری که در طرح سربسته معامله بزرگ قرن مطرح است این است که این طرح را چه کسی طراحی و دنبال می کند؟ گفت: داماد آقای ترامپ که یک جوان یهودی تاجر است، کسی است که مسئول این طرح است. روسای جمهور قبلی که معامله کمپ دیوید را سامان دادند یک قیافه بی طرفانه جفت و جور می کردند ولی این از اول گفته که عاشق اسرائیل هست. ابعاد این طرح روشن نیست.

وی با بیان اینکه توانمندی جبهه مقاومت در دو دهه اخیر چهره منطقه را عوض کرده است، گفت: در دو دهه اخیر جریان مقاومت در منطقه یک جریان عمیق مجاهد و پرانرژی شده است که خیلی بیشتر از دولت ها توانمندی مبارزه با جریان های مخرب در منطقه را دارد. اگر مقاومت حزب الله قدرتمند نبود آیا اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شکست می خورد؟ اگر مقاومت قوی نبود آیا تروریست های وحشی داعش در عراق سرکوب می شدند؟ اگر مقاومت قوی نبود آیا انواع و اقسام تروریست ها در سوریه سرکوب می شدند؟

لاریجانی ادامه داد: نکته مهم این است که قدرت مقاومت امروز چه از نظر تجهیزات و چه از نظر گستردگی قابل قیاس با چند سال پیش نیست و این موضوع بسیار امیدوار کننده است و همین امر آنها را دستپاچه کرده که با ناپختگی طرح معامله مفتضح قرن را بدهند. یکی از حرف های پوشالی که سردمداران امریکا به ملت ایران می گویند این است که ما توافق هسته ای را قبول نداریم و خارج شدیم و تحریم هایی را علیه ایران وضع کردند و بعد با آشفتگی هر روز سرشان را بیرون می آورند که ما می‌خواهیم مذاکره کنیم. مذاکره مجدد چه معنا دارد؟ این چه مذاکره ای است که اول تحریم های گسترده نسبت به ایران وضع می کنید و بعد می گویید مذاکره کنیم. این نحوه مذاکره همان امتداد عمل تحریم آنهاست.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه کشورهای منطقه نسبت به آنها خود را خاضع نشان دادند و آنها هم فکر می کنند که ملت ایران را می توانند مجاب کنند در صورتی که ملت ایران متدین و شجاع و از رهبر با تدبیر برخوردار است. بساط فریب کاری تان را جمع کنید.

وی در ادامه با طرح این سوال که چه مذاکره ای؟ گفت: یک مشت دزد بیایند اموال را بگیرند وقتی اموال را گرفتند در بزنند و بگویند حاج آقا مذاکره کنیم. برخی می گویند این واقعیت منطقه است و این زور است، خب پس زور است، مذاکره نیست. وقتی دزدی در کشوری خانه ای را می زند با زور آن دزد را می گیرند نه با مذاکره. پلیس می آید آن دزد را می گیرد و به سزای عملش می رساند. حالا در صحنه بین المللی آن پلیسی که می خواهد در صحنه بین المللی کاری کند خودش جزو سردمداران دزدهاست؛ لذا باید خودمان قوی شویم.

وی افزود: اینکه ما روی مساله دفاعی کشورمان حاضر نیستیم مذاکره کنیم چون راهی وجود ندارد، پس شعار مذاکره پوچ است. همان طور که رهبر انقلاب فرمودند اقدامات متقابل علیه ستم امریکا در بحث اتمی آغاز شده و مستمرا ادامه می یابد تا سر عقل بیایند، در مورد قدرت موشکی چرا باید مذاکره کنیم. نگرانی آنها در مسایل منطقه قابل درک است. انها می خواهند عامل ثبات و امنیت که مقاومت است را سست کنند تا کسی جلودار توطئه های آنها نشود، غافل از اینکه جریان مقاومت یک حرکت زاینده و رو به جلوست و هیچکس نمی تواند جلوی این بیداری را بگیرد. هر چه آمریکایی‌ها طرح های قلابی صلح بدهند و هر چه نیروهایشان را در منطقه گسترده تر کنند، جریان مقاومت وسیع تر خواهد شد.

وی افزود: امریکایی ها علت ناتوانی خودشان در منطقه را درک نکردند چرا در عربستان موفق نبودند، آنها اگر عقل داشته باشند به ریشه این نقطه پی می بردند که حضور هر چه بیشتر انها در منطقه عامل توسعه جریان مقاومت است و این را باید بفهمند.

لاریجانی تصریح کرد: در مورد فلسطین با تجربیات مختلفی که در گذشته در طرح های صلح بوده است و همین اقدامات یکی دو دهه اخیر که انجام شده، باید بگویم که دو مسیر بیشتر در پیش رو وجود ندارد. یک مسیر این است که مثل گذشته امریکایی ها دنبال طرح های سرگرم کننده برای پایمال کردن حقوق فلسطینی ها باشند و در مقابل این روش مسیر مقاومت است زیرا راهی باقی نگذاشتند و هر طرحی که دادند دروغ از آب درآمد. این مسیر جواب می دهد و شما هر روز می بینید که مقاومت قوی تر شده است و نتیجه آن برای اسرائیل درد آورتر خواهد بود.

رییس مجلس ادامه داد: راه دیگر که یک راه حل سیاسی دموکراتیک است، همان راهی است که رهبر انقلاب در دو دهه اخیر مطرح کرد که این مبتنی بر اسناد بین المللی است و شاید تنها راهی سیاسی برای حل این اختلاف سیاسی، برگزاری همه پرسی برای فلسطین است و چند جزء دارد که عبارت است از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خودشان، برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از مسیحی و یهودی و مسلمانان، تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت براساس همه پرسی و تصمیم گیری از سوی نظام سیاسی منتخب اکثریت برای ساکنان غیر بومی این سرزمین.

وی افزود: این یک راه حل معقول است و عجیب است که این کشورها می گویند مبنای حکومت، حقوق بشر و رای مردم است ولی برای مردم فلسطین این راه را قبول نمی کنند. اگر دنبال حل مساله از نظر سیاسی هستیم این راهش است و معقول و منصفانه است.

لاریجانی تاکید کرد: نتیجه حرف‌های آمریکا که یک روز ملت ایران را تروریست می خواند و یک روز دم از مذاکره می زنند این است که بزرگی ملت ایران را نشناختند. امروز ملت ایران یک صدا هستند که باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب به استقلال اقتصادی خود تکیه کنند و نقاط ضعف خود را در بخش اقتصادی جبران کنند.

وی افزود: یکی از مسایل مهمی که در این چند هفته اخیر در بین دولت و مجلس مطرح بود مساله مسکن است که بسیار گران شده و باید راه حلی برای آن پیدا می شد و زمین باید از قیمت بورس بازی در می آمد و تصمیم مهمی گرفته شده که از روستا تا شهرهای بزرگ زمین برای زوج هایی که ازدواج می کنند با قیمت پایین منطقه ای در اختیارشان باشد تا صاحب ساختمان شوند و این طرح مهمی است و هر سال باید یک میلیون ساختمان در این زمینه ساخته شود و بسیار خوب است و باید اجرا شود و به جوانان هم وام تسهیلات مسکن و هم زمین به قیمت ارزان می دهند تا صاحب خانه شوند.

وی افزود: یکی از مسایل مهمی که امسال رهبری معظم بر آن تاکید کردند و با این تحریم ها راه سنجیده ای است این است که به درون اقتصادمان توجه کنیم و خلاءها را جبران کنیم و در زنجیره تولید نقاط مغفولی است که باید آن را از بین ببریم و به کارافرینی توجه کنیم و اگر دولت به این سمت معطوف باشد می تواند یک ظرفیت بزرگی را فراهم کند و این کار در حال انجام است.

لاریجانی تاکید کرد: ما برای شکستن تحریم ها راهمان این است که روی پای خودمان بایستیم، مخصوصاً در مورد کالاهای اساسی که دست دلال ها قطع شود و کمک به خود مردم سامان یابد تا این فشارهای بیرونی نتواند زمینه ناراحتی برای مردم به وجود آورد. در شرایط فعلی بیش از گذشته انسجام درونی و وحدت کشور ضرورت دارد. همانطور که مقام رهبری بارها فرمودند نکته اصلی مقابله با جریان آمریکایی است که برای محاصره ایران هجوم آورده و باید آن‌را بشکینم و این وحدت درونی امر ضروری و واجب است.

لاریجانی ادامه داد: اینقدر اضطراب در منطقه به خاطر رفتارهای نارس آمریکا به وجود آمده است؛ بنابراین طبیعی است که این نگرانی برای فلسطینیان و مسلمانان به وجود آید.

رئیس مجلس با بیان اینکه شرایط فعلی در منطقه نسبت به گذشته شفاف تر شده است، گفت: مایه تاسف است که برخی کشورهای اسلامی موقفشان روشن شد که طرف اسرائیل هستند. از حدود ۷۰ سال پیش که درگیری هایی در خاورمیانه به خاطر رژیم صهیونیستی رخ داد، غالباً با ناکامی همراه بود و همین طور ساماندهی طرح های صلح با ناکامی همراه بود. نقش برخی کشورها روشن نبود و پشت صحنه همکاری با اسرائیل می کردند و در عمل فریاد حمایت از فلسطین سر می دادند ولی امروز شفاف شده است. سعودی ها با همکاری اماراتی ها و بحرینی ها در تسلط اسرائیل و نابودی فلسطینی ها، هم مال و منال خود را دادند و هم آبرو و حیثیت خود را زیر پای طرح قلابی امریکا له کردند.

لاریجانی در پایان گفت: بعد از اینکه صدها میلیارد اموال مسلمانان را عربستان به ترامپ هدیه داد، ترامپ با پررویی گفت اینها مثل گاو شیرده هستند که باید پول ها را از آنها گرفت و اگر دو هفته ما دستمان را از پشت سر انها برداریم، از بین می روند. حکام سعودی به جای اینکه در مقابل این سخنان سخیف قدری به خود بیایند، خود را حقیرتر نسبت به امریکا به حساب آوردند و به جای اعتراض به آمریکا دهها نفر از افراد متعهد هموطن خودشان را گردن زدند؛ این بردگی سیاسی از انان یک چهره حکام کلنگی ساخته که فعلاً با پول پخش کردن حیاتی دست پا کردند اما آبرو ندارند که امتدادی در حیاط سیاسی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیز برادر !! ماهم مث جنابعالی از وقتی چشم باز کرده بودیم رییس مجلس بودیم و تو پرقو می خوابیدیم و نمی فهمیدیم سال و ماه چه جور میا و می رن و هشتمون گروه نه مون نبود ، از این حرفها زیاد می زدیم !! نفست از جای گرمی بلند میشه !! چمی دونی نداری چیه کرایه خونه چیه ، چشم به راه سر برج بودن چه معنی می ده

    • علی

      ما مردم مثل همیشه روی پاهای خود ایستاده ایم شما فکری به حال خودت کن که هر از گاهی به غرب و شرق و.... غش می کنی!

    • بدون نام

      روی پا خود ایستادیم نه روی پای تو !!!!

    • بدون نام

      دقیقا

    • بدون نام

      اگرراست میگی از خودتان شروع کنید

    • حمید زرتشت

      آره داداش، بی‌زحمت پیاده بشین، ما دیگه پامون رمق نداره

    • بدون نام

      والا یه کاری کردید همه چهار چنگولی موندن

    • احد

      پس اون 20دقیقه کذایی برای همین بود

    • علی

      تمام زیر ساختها را ویران کردید ایران را به قعر فلاکت و بدبختی بردید اینکه شما و اعوان و انصار شماها بخواهید ایران را دوباره به روی پای خود نگه دارید از محالات است

    • بدون نام

      باشه استاد،فقط بفرمایید چجوری؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      اره بابرجام ۲۰دقیقه ای الان هرچی میکشیم ازاینهاس

    • بدون نام

      ملت دانا === مدیران دانا

    • آریایی اصیل،

      باشه،،چشم،خخ

    • بدون نام

      اقای لاریجانی با این همه امکاناتی که در اختیارته،نیازی نداری که درد مردمو درک کنید،وضع صد از این هم بدتر باشه،شما بدون هیچ مشکلی رو پاتی فقط مردم بدبختند

    • بدون نام

      اخه تا الان مردم روی پاهای تو ایستادن

    • بدون نام

      حاجی تحریم کمر ما رو شکسته نمیتوانیم دیگه سر پا بایستیم

    • آزاد

      به همت شما مسئولین و تند روهای کشور رو پا که هیچ ،فلج خواهیم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج