جاباما
۸۶۹۷۰۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ترامپ حرفش درباره کمک روسیه را پس گرفت

دونالد ترامپ ساعتی پس از آنکه اذعان کرد روسیه به انتخاب او برای ریاست جمهوری کمک کرده است، در پیام توییتری دیگری منکر کمک روسیه شد.

ایسنا: به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان انتشار توییت‌هایی علیه افراد و مفاهیم برگرفته از سخنان بازرس رابرت مولر، "رسانه‌های اخبار جعلی" و "این جرم ساختگی"، برای اولین بار گفت روسیه به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ کمک کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا صبح پنج‌شنبه در توییتی نوشت: روسیه، روسیه، روسیه! این تمام چیزی است که از ابتدای این پیگیری موهومات ساختگی می‌شنوید. و اکنون روسیه محو شد چون من با روسیه که کمک کرد تا من انتخاب شوم، کاری نداشتم!

برای رئیس‌جمهوری که پیشتر هرگونه مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را منکر می‌شد، آن هم با وجود نتایج آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، این اعتراف درباره کمک روسیه بسیار جالب توجه بود. اما اندکی پس از آن ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: روسیه به من کمک نکرد که انتخاب شوم. می‌دانید چه کسی به من کمک کرد که انتخاب شوم؟ من خودم باعث انتخاب خودم شدم. روسیه اصلاً به من کمکی نکرد.

روز چهارشنبه رابرت مولر، بازرس تحقیقات ویژه درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا گفت تحقیقات دو ساله او "ثابت کرده بود که دولت روسیه بر این باور بوده که از ریاست جمهوری ترامپ سود خواهد برد و برای تضمین این نتیجه تلاش کرد". در گزارش مولر تاکید شده است "دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به روشی گسترده و سیستماتیک مداخله کرد."

این گزارش همچنین ۱۱ مورد از "مانع‌تراشی در عدالت" بالقوه از سوی دونالد ترامپ و کمپین او را تشریح کرد. مولر گفته است متهم کردن ترامپ به ارتکاب یک جرم "گزینه‌ای نیست که ما بتوانیم آن را بررسی کنیم" و دلیل آن سیاست وزارت دادگستری است. مولر افزود: اگر ما اطمینان داشتیم که رئیس‌جمهوری آمریکا به وضوح مرتکب هیچ جرمی نشده است، می‌گفتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیوانه هست این ترامپ هر چی میگه یه ساعت بعدش پس میگیره حرفش را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج