۸۶۹۷۲۴
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

بالاگرفتن بحث استیضاح ترامپ میان دموکرات‌ها

دموکرات ها با تأکید بر قانون اساسی آمریکا که بازخواست از رئیس‌جمهور را به گنگره واگذار کرده، بار دیگر بحث استیضاح «دونالد ترامپ» را مطرح کرده اند.

خبرگزاری مهر: به نقل از دویچه وله، اظهارات بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا دموکرات‌ها را آشفته کرده است. بحث استیضاح رئیس‌جمهور دوباره بالا گرفته است. دمکرات‌ها می‌دانند استیضاح ترامپ شمشیری دولبه است که می‌تواند به ضرر آنها تمام شود.

دموکرات‌های کنگره معتقدند وظیفه‌ای که سیستم قضائی آمریکا نمی‌تواند برعهده گیرد، بر دوش آنهاست. آنها با تأکید بر قانون اساسی آمریکا که بازخواست از رئیس‌جمهور را به کنگره واگذار کرده، دوباره بحث استیضاح دونالد ترامپ را مطرح کردند. دلیل آن‌هم اظهارات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است.

بالاگرفتن بحث استیضاح ترامپ میان دموکرات‌ها

رابرت مولر چهارشنبه ۲۹ مه (۸ خرداد) در واشنگتن اعلام کرد که حاضر نیست در برابر کنگره آمریکا حضور یابد و سخن بگوید. مولر تأکید کرد که گزارش پایانی این تحقیقات توسط او و تیم تحقیقاتی او به طور مشترک تنظیم شده و هر واژه آن به دقت انتخاب شده است.

بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در عین‌حال افزود که رئیس‌جمهور از اتهام ایجاد موانع بر سر راه تحقیقات قضائی مبرا نیست. مولر گفت: «اگر ما مطمئن می‌بودیم که رئیس‌جمهوری مرتکب جنایتی نشده است، این را به همین صورت می‌گفتیم.»

پس از این اظهارات، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اظهارات مولر هیچ‌چیز را تغییر نداد.»

رئیس‌جمهور و اطرافیان او معتقدند شواهد کافی برای اثبات گناهکاری او در اختیار ندارد و بر اساس قوانین آمریکا دونالد ترامپ بی‌گناه است. سارا سندرز، سخنگوی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که پرونده این ماجرا بسته شده است.

نکته قابل توجه در این میان اما، انتخاب واژه‌ها و شیوه جمله‌بندی رئیس‌جمهور و اطرافیان او درباره گزارش مولر است. دونالد ترامپ زمان انتشار این گزارش گفته بود گزارش مولر او را بی‌گناه می‌داند.

مولر اما حال شخصأ می‌گوید ترامپ تلاش کرده مانع کار او شود و خواسته او را برکنار کند. او گفت از آنجایی که بر اساس قوانین، نمی‌توان شکایتی علیه رئیس‌جمهور مطرح کرد، شکایتی علیه او مطرح نکرده است.

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا حال می‌گویند وظیفه پیگیری این پرونده بر عهده کنگره است. جری نادلر، رئیس‌کمیته قضائی کنگره گفته است: «دروغ گفتن پی‌در پی به مردم آمریکا اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی است. هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست و ما باید از رئیس‌جمهور بازخواست کنیم.»

برای سناتور کاملاً هریس، نامزد انتخابات درون‌حزبی ریاست‌جمهوری، هم کاملأ روشن است که چه باید کرد: استیضاح رئیس‌جمهور. اما به عقیده بسیاری از دموکرات‌ها دست‌زدن به چنین کاری می‌تواند یک خطای تاکتیکی بزرگ باشد که در نهایت موجب قدرتمندتر شدن دونالد ترامپ شود.

مارک وارنر یکی از این سناتورهای دموکرات است که می‌گوید مسئله اصلی باید یافتن پاسخ این سوال باشد که آیا روسیه تلاش کرده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را دستکاری کند یا نه؟ او معتقد است گزارش مولر به روشنی نشان می‌دهد که هدف ایمیل‌های هک شده و انتشار اخبار نادرست در شبکه‌های اجتماعی، دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری بوده و دونالد ترامپ از این دخالت سود جسته و هیلاری کلینتون ضرر کرده است.

سناتور وارنر می‌گوید هدف باید این باشد که با تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تر، مانع از تکرار چنین ماجرایی شد. به عقیده او باید برای شبکه‌های اجتماعی چارچوب روشنی در زمینه فعالیت سیاسی مشخص کرد و از آن گذشته تمام نامزدهای انتخاب ریاست‌جمهوری را موظف کرد که در صورت دریافت اطلاعات از کمپین‌های خارجی، به پلیس مراجعه کنند در غیراینصورت خود مجرم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      هرچی اوضاع ما خراب تر میشه ..اخبار ترامپ توسط ایادی مثل شما خرابتر!!!!!خخخخخ

    • بدون نام

      کنگره باید بداند شخص پوتین وسازمان جاسوسی روسیه قبل از انتشار ایمیل های هیلاری به ترامپ وتیم انتخاباتی ترامپ گوش زد کرداند که در صورت انتشار ایمیل های هیلاری ترامپ برند انتخابات خواهد شد. وبرای انتشار ایمیل های هیلاری از ترامپ وتیم انتخاباتی او امتیاز عدم مداخله در قضیه اوکراین وکریمه را کرداند وترامپ وتیم انتخاباتی او نیز با این امر موافقت کرداند وتضمین های لازم را دادند وحالا هم آنچه در اکراین وکریمه در جریان هست خواست روسیه هست وترامپ به قولش عمل کرده هست تنها امتیازی که روسیه در این بده بستان داد ایمیل های هیلاری ودست باز ترامپ در خروج از برجام بود در واقع ترامپ با فروختن اکراین به روسیه ایمیل های هیلاری وخروج از برجام را از روسیه گرفت وبرنده انتخابات شد

    • بدون نام

      ول کنین دیگه ترامپ چهار سال بعدی را هم تمام میکنه باز هم تیتر اول خبر شما استیضاح ترامپه ...خودتونو مسخره کردین

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخ ارزو بر مخالفان ترامپ عیب نیست ..شاید روزی کامروا شوید. به تلاشها ادامه دهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج