۸۶۹۷۵۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش ایران به گزارش تازه آژانس درباره برجام

نماینده کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین گفت: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گامهای اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است.

خبرگزاری صدا و سیما : نماینده کشورمان در سازمان‌های بین المللی در وین گفت: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گامهای اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، همزمان با انتشار پانزدهمین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ چندجانبه گرایی در روابط بین الملل و گواهی بر پایبندی به تعهدات بین‌المللی خواند.

کاظم غریب آبادی افزود: در این گزارش همانند چهارده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

وی گفت: در گزارش جدید منتشر شده از سوی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره صریحی به دستور شورایعالی امنیت ملی مبنی بر توقف برخی اقدامات ایران تحت برجام در چارچوب مواد ۲۶ و ۳۶ شده است. همچنین در این گزارش، از سرگیری تولید آب سنگین در مجتمع اراک از اول خرداد بعد از یک دوره دو ماهه تعمیر و نگهداری، مورد اشاره قرار گرفته است.

غریب آبادی افزود: با وجود تحولات پیرامون برجام، همکاری های بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس در این مرحله، همچون گذشته در مسیری سازنده قرار دارد.

وی گفت: با این وجود، پرواضح است که طرف های مقابل گام های ملموس و عملی برای اجرای تعهداتشان برنداشته اند و این بدعهدی، سرنوشت برجام را به مخاطره انداخته است.

نماینده دائم کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گامهای اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است و همانگونه که مکررا اعلام شد، اجرای کامل و صادقانه تعهدات همه طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب و ظرف برنامه زمانی اعلام شده، تضمین کنند.

گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام عصر امروز جمعه در وین منتشر شد. براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی‏، گزارش مدیرکل ۱۰روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو اژانس قرار می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آغایان فقط حرف میزنند و در عمل جرات کاری را ندارند.

    • بدون نام

      با پا پس میزنی با دست پیش میکشی .. بالاخره برجام رعایت میشه یا نه ..هم از حسن نیت و همکاری با اژانس و هم از عدم پایبندی به برجام مدیحه‌سرایی شده ..یعنی برجامو اجرا میکنیم و تبلیغات هم علیه ان داریم..علی برکت الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج