۸۶۹۸۱۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

نگرانی شاگردان برانکو از تکرار تاریخ در جام حذفی

داماش چهارمین تیمی است که از لیگ‌های پایین‌تر به فینال جام حذفی می‌رسد. پرسپولیس قبلا در فینال جام حذفی یک مرتبه سابقه بازی کردن با تیمی از رده‌های پایین‌تر را داشت که آن بازی را هم برد. البته سابقه داشته که تیمی از لیگ‌های پایین‌تر، قهرمان جام حذفی شود و همه را غافلگیر کند.

وبسایت نود: پیش از صعود داماش به فینال جام حذفی، تا به حال در فوتبال ایران سابقه نداشته که تیمی از لیگ دو به فینال این تورنمنت برسد. البته از بین تیم‌هایی که از یک لیگ پایین‌تر به فینال جام حذفی رسیدند، سابقه داشته که جام را هم بالای سر ببرند و قهرمان شوند.

بهمن کرج تنها تیم تاریخ فوتبال ایران است که شگفتی‌سازی‌اش در فینال متوقف نشد و توانست در فصلی که در یک لیگ پایین‌تر حضور داشت، قهرمان جام حذفی شود. ۱۶ سال بعد از شگفتی‌سازی بهمن، نوبت به گسترش‌فولاد رسید. در حالی که این تیم در لیگ برتر حضور نداشت، فینالیست جام حذفی شد، ولی پرسپولیس در تنها فینالی که با تیمی لیگ یکی بازی می‌کرد، سربلند بیرون آمد و اجازه نداد شگفتی‌سازی تبریزی‌ها بیشتر از این ادامه پیدا کند. فینال فصل گذشته جام حذفی هم خالی از سورپرایز نبود. رقیب استقلال در بازی پایانی، خونه‌به‌خونه‌ای بود که در لیگ یک حضور داشت. استقلال هم موفق شد حریف لیگ یکی‌اش را شکست دهد و جام را بالای سر ببرد.

بهمن کرج

بهمن کرج یک لیگ پایین‌تر از سطح اول فوتبال حضور داشت و با شرایط مالی مناسب، مهیای حضور در لیگ آزادگان می‌شد. هدایت این تیم به عهده فیروز کریمی بود و این تیم متمول ستاره‌هایی چون احمد سجادی، آقاجانیان، محمدرضا مهدوی، خاکپور، حسینی‌نسب، رضایی‌منش، امیرهوشنگ شریفی، حمید استیلی، مهدی تارتار، اکبر آبسالان و علی اصغر مدیرروستا را نیز در ترکیب داشت. بهمن شگفتی‌ساز جام حذفی سال ۷۳ شده بود و به عنوان تیمی لیگ یکی، به فینال این رقابت‌ها رسیده بود. در فینال هم با وجود شکست در بازی رفت، در بازی برگشت دو گل به تراکتورسازی زد تا قهرمان این رقابت‌ها شود. در پایان همان فصل به لیگ آزادگان هم صعود کرد.

نگرانی شاگردان برانکو از تکرار تاریخ در جام حذفی

گسترش‌فولاد

زمانی که گسترش‌فولاد هنوز لیگ برتری نشده بود و در لیگ یک دست و پا می‌زد، از طریق جام حذفی نامش را سر زبان‌ها انداخته بود. شاگردان فرهاد کاظمی موفق شده بودند با شکست دادن تراکتورسازی، داماش، مس رفسنجان و ذوب‌آهن در حالی که تیمی لیگ یکی بودند، به فینال جام حذفی برسند. در فینال هم پرسپولیس علی دایی انتظار آن‌ها را می‌کشید. پرسپولیس در بازی رفت در تبریز با گل شیث رضایی برنده شد و بیش از نیمی از راه را پیمود. در بازی برگشت هم در جواب گل رسول خطیبی، قرمزها سه گل به این تیم لیگ یکی زدند تا قهرمانی بی‌دردسری داشته باشند.

نگرانی شاگردان برانکو از تکرار تاریخ در جام حذفی

خونه‌به‌خونه

آخرین شگفتی‌ساز جام حذفی، خونه‌به‌خونه بود. تیمی که فصل قبل برای لیگ برتری شدن یک قدم کم آورد و همین فاصله را با کسب جام حذفی هم داشت. بابلی‌ها فصل گذشته با شکست راه‌آهن، سیاه‌جامگان، گسترش‌فولاد و استقلال‌خوزستان به خرمشهر رسیدند. استقلال هم در سمت مقابل بود و آخرین امید این تیم برای راضی نگه‌داشتن هوادارها، بالای سر بردن جام حذفی بود. اتفاقی که رخ داد و در دیدار پایانی به شگفتی‌سازی خونه‌به‌خونه پایان دادند. استقلال با تک گل مامه تیام حریف مازندرانی‌اش را شکست داد و آخرین جام حذفی را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد.

نگرانی شاگردان برانکو از تکرار تاریخ در جام حذفی

و حالا داماش

داماش تازه‌ترین شگفتی‌ساز جام حذفی است. تیمی که سایپایی را در مرحله قبل حذف کرد که با شکست دادن استقلال امید زیادی داشت به فینال جام حذفی برسد. ولی اسیر ناشناخته بودن بازیکنان و تاکتیک حریف لیگ دویی‌اش شد و با شکست دو بر یک از رشت به تهران برگشت. داماشی‌ها پیش از این ماشین‌سازی، مقاومت و چوکا را هم شکست داده بودند و امیدوارند مقابل پرسپولیس نیز از این شناخت کم حریف نسبت به تیم‌شان استفاده کنند و از لیگ دو، به آسیا برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بمی

      به تیم محبوبم پرسپولیس که باعث افتخار فوتبال ایران وسرامدهمه انهاست هیچگونه هراسی ازبابت کسب جام حذفی بدل راه ندهید شک نکنیدکه انشالله قهرمانیذ.

    • بمی

      حالاحالاهادرحال عبورازاسی هستیم

    • بدون نام

      یک نذر دیگه بکنید و نگران نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه و اسهال زرد و سوراختور فقط بسوزید خخخخخخخخخخخخ

    • هدا

      با برانکو و این بازیکنان خیالم راحت راحته.
      جام برای ماست.شک ندارم با چند گل و بک نتیجه خوب میبریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج