۸۶۹۸۳۰
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

درخواست خرید اس-۴۰۰ از روسیه صحت ندارد

به نظر می رسد برخی از رسانه های خارجی با توسل به منابع مجعول و به عبارتی با خبرسازی در پی برهم زدن روابط ایران و روسیه هستند. در این میان، برخی از محافل داخلی نیز با دنباله روی از خط خبری منابع غربی، در پی ایجاد شکاف در روابط دو کشور هستند و چنین خبرهایی را بازه های زمانی مشخص به ویژه در موقعیتی که روابط دو کشور در حال بهبود است را بازنشر می کنند.

تابناک: روز پنج شنبه خبرگزاری «بلومبرگ» در یک خبرسازی آشکار به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شد، روسیه درخواست ایران برای خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس‌۴۰۰ را به بهانه افزایش تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس رد کرده است.

بلومبرگ درد همین زمینه مدعی شد که وزارت امور خارجه روسیه نخواسته است که اطلاعاتی در این زمینه بدهد و مقام‌های ایرانی نیز برای پاسخگویی در این مورد در دسترس نبوده‌اند چون در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برند.

این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران در گفتگویی ضمن تکذیب خبر فوق، عنوان کرد: ایران تاکنون هیچ درخواستی از روس ها برای خرید اس-۴۰۰ نداشته است. لذا در حالی که درخواستی برای خرید آن وجود نداشته، بدون تردید رد درخواست هم در خلاء اتفاق نمی افتد و وجود ندارد.

این منبع آگاه افزود: ماهیت و هدف انتشار چنین اخباری مشخص است. باید دید چه کسانی از شکاف میان ایران و روسیه سود می برند. روابط ایران و روسیه در مسیر درست و هدفمندی در حال حرکت است. به همین جهت، باید شاهد افزایش چنین خبرسازی هایی در آینده نیز باشیم.

در همین رابطه، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اطلاعی در باره اطلاعات منتشره درباره تقاضای ایران برای خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰از روسیه و خودداری مسکو در این باره ندارد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تایید یا تکذیب خبر منتشره از سوی آژانس خبری بلومبرگ درباره اینکه گویا روسیه از فروش سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ به ایران خودداری کرده، گفت: «هیچ اطلاعی درباره چنین خبری ندارم.»

پسکوف در عین حال خواستار آن شد که انتشار چنین اطلاعاتی «بسیار محتاطانه» برخورد شود و به خبرنگاران توصیه کرد، اطلاعات دقیق در باره این خبر را بهتر است از خود خبرگزاری بلومبرگ کسب کنند.

از سوی دیگر، «کنستانتین کاساچوف» رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد، خبر آژانس بلومبرگ درباره اینکه گویا روسیه از فروش سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰به ایران خودداری کرده است، بیشتر شبیه به یک «چاشنی اطلاعاتی» است.

این سناتور بلندپایه با تاکید اینکه وی شخصا اطلاعی درباره چنین خودداری از سوی مسکو ندارد، افزود: «به نظر می‌رسد که امروزه غالبا از چنین «چاشنی‌های اطلاعاتی» به مراتب بیشتر از گذشته و با این هدف استفاده می شود تا واکنش کشورها به اخبار این چنینی مورد بررسی قرار بگیرد.

من اصولاً درز اطلاعات صورت گرفته از سوی خبرگزاری‌های غربی درباره روسیه را تفسیر نمی‌کنم، برای اینکه به خوبی می دانم که این اقدام بخشی از فعالیت تبیلغاتی علیه ماست که هدف اصلی آن هنوز روشن نبوده و بعد مشخص خواهد شد.»

به نظر می رسد برخی از رسانه های خارجی با توسل به منابع مجعول و به عبارتی با خبرسازی در پی برهم زدن روابط ایران و روسیه هستند. در این میان، برخی از محافل داخلی نیز با دنباله روی از خط خبری منابع غربی، در پی ایجاد شکاف در روابط دو کشور هستند و چنین خبرهایی را بازه های زمانی مشخص به ویژه در موقعیتی که روابط دو کشور در حال بهبود است را بازنشر می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تشیعی

      صددرصد صحت داشت به همان اندازه که ده روز پیش اقای سخنگوی جوان در رسانه ها گفته بود امدن نخست وزیر ژاپن به صحت نداره .دقیقا سه روز بعد آمدن قریب الوقع آن را در چند روز دیگر تایید کرد.خدا بده برکت آنچه داریم مسولین دروغگو.علی برکت الا.

    • ممد

      اگه مقام ایرانی تکذیب کرده که مشخصه داستان چیه خخخ

    • بدون نام

      ایران نیازی به اس۴۰۰ ندارد.اس ۴۰۰قدیمی شده و ایران توان ساخت از این مدل بالاتر را دارد و چند مدل بالاتر ساخته است خرید قبل برای مونتاژ و ساخت بهتر از آن بوده.سپاه پاسداران در حال حاضر دارای بهترین نوع سامانه دفاعی میباشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید،خود اس ۴۰۰هم یک خانواده هست که مدلهای قدیمی در اختیار اکراین هم هست@ ولی سری جدیدش واقعاویرانگر هست

    • بدون نام

      خخخ نمیخاستید لو برید

    • بدون نام

      آقا هنوز اس سیصد تکمیل نشده برای اس۴۰۰ چهل سال دیگر ما را می دوشد نه اینکه نیروگاه بوشهر که قرار شد برق نیمی از ایران را تولید کند اما برق نیروگاه اتمی خودش را هم تهیه نمی کند این است روسیه

    • کهنه سرباز وطن

      درزمانی که روسیه محکوم به پرداخت غرامت بابت عدم تحویل s300 به ایران شد و روس ها چاره ای ندیدندخودشان درخواست تحویل s400 بجای s300 شدند ولی کشور خودمان قبول نکردند

    • بدون نام

      چه قدر حاشا چه قدر انکار ؟

    • بدون نام

      خوب اگر میداد....تا الان گرفته بودیم...ما در کنترل هوا و فضا مشکل داریم...جایی که نقطه قوت آمریکا و اسراییل است

    • بدون نام

      چینیها،کپ آنرا میزنند!

    • بدون نام

      لعنت به روسیه و چین که فقط دارن داخل خاورمیانه و ایران رو پرتنش میکنن که نفت و بازار و منافع خودشون رو حفظ کنن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج