جاباما
۸۶۹۸۹۵
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

فتاحی: با این وضعیت سوپرجام روی هواست

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: در کشور‌های دیگر از برگزاری بازی سوپرجام درآمدزایی بزرگی به‌عمل می‌آید. نمونه اش همین اسپانیا که ۴ مسابقه اش را به عربستان برد

خبرورزشی: سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر پیش از برگزاری دیدار‌های هفته پایانی لیگ برتر و نیمه‌نهایی این احتمال را داده بود که پرسپولیس با رسیدن به عنوان قهرمانی در هر دو جام لیگ برتر و جام‌حذفی برگزاری دیدار سوپرجام لیگ برتر را با مشکلی تازه روبه‌رو می‌کند. اینکه پرسپولیس باید با کدام تیم دیدار سوپرجام را برگزار کند و آیا اصلاً در چنین شرایطی دیدار سوپرجام برگزار می‌شود یا نه؟

در همان برهه هم در روزنامه خبرورزشی مطلبی در همین باره منتشر کرد که با بررسی موارد مشابه در لیگ‌های معتبر اروپا مشخص شد در اسپانیا و ایتالیا هر زمان این اتفاق رخ می‌دهد تیم قهرمان با فینالیست جام‌حذفی دیدار می‌کند تا تکلیف سوپرجام مشخص شود ولی در انگلیس، فرانسه و آلمان وضعیت تفاوت دارد. در این کشور‌ها قهرمان دوگانه با تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ مصاف می‌دهد تا تکلیف سوپرجام مشخص شود.

همچنین با بررسی‌ای که از لیگ‌های معتبر کهن به‌عمل آوردیم مشخص شد در ارتباط با این موضوع در کشور‌های آسیایی ژاپنی‌ها و قطری‌ها نیز در موارد مشابه با تیم فینالیست سوپرجام برگزار می‌کنند، اما اماراتی‌ها سراغ تیم دوم لیگ می‌روند. در عربستان هم قهرمان جام ولیعهد با قهرمان لیگ و جام‌حذفی، سوپرجام را برگزار می‌کند.

به همین منظور روز گذشته با سعید فتاحی حرف زدیم تا نظرش را در این باره بدانیم که بالاخره تکلیف حریف احتمالی پرسپولیس (اگر در دیدار فینال هم برنده زمین را ترک کند) چه می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به خبرورزشی گفت: «قرار بود در این باره با اعضای هیئت‌رئیسه سازمان لیگ نشستی داشته باشیم. دلیلش هم این بود که در آیین‌نامه سازمان لیگ پیش‌بینی چنین اتفاقی نشده بود، اما با توجه به اتفاقاتی که در این مدت رخ داده برگزاری همین بازی هم به معضلی جدید برای ما تبدیل شده است».

فتاحی گفت: «در کشور‌های دیگر از برگزاری این دیدار درآمدزایی بزرگی به‌عمل می‌آید. نمونه اش همین اسپانیا که ۴ مسابقه اش را به عربستان برد و با پولی که از اسپانسر گرفت هزینه‌های تیم‌های شرکت‌کننده را پرداخت کرد و مقادیری هم به آن‌ها پول اضافه داد ولی اگر ما بخواهیم این بازی را برگزار کنیم قاعدتاً باید با تیم نایب‌قهرمان لیگ بازی برگزار کنیم که در چنین وضعیتی با اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد اگر قرعه‌کشی میزبانی به اصفهان بیفتد شما می‌روید بازی را برگزار کنید؟ با این شرایط فعلاً همه چیز روی هواست تا با اعضای هیئت‌رئیسه نشستی در این رابطه برگزار کنیم».

ناگفته نماند از اولین سالی که سوپرجام در فوتبال کشورمان در سال ۱۳۸۴ برگزار و پس از ۱۱ سال وقفه مجدداً از سال ۱۳۹۵ پیگیری شد، تاکنون هیچ تیمی همزمان در لیگ برتر و جام‌حذفی قهرمان نشده و در صورت قهرمانی پرسپولیس مسئولان سازمان لیگ تازه به این فکر خواهند افتاد که چه راهکاری برای برگزاری سوپرجام بیندیشند! اتفاقی که با توجه به ادعای حرفه‌ای بودن فوتبال کشورمان تأمل‌برانگیز به نظر می‌رسد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر خبر ورزشی حتما پرسپولیس نباید قهرمان بشه خخخخخ

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        شما فکر خیلی جاهای دیگه هم نبودین.
        از بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان می ترسید؟؟؟؟
        یعنی این 2 تیم هیچ وقت قرار نیست با هم بازی کنن!!!
        مساله را حل کنین!!!
        مسول تامین امنیت بازی ها کیست؟ چرا جوابگو نیست؟
        مگه تیم تراکتور، سپاهان، پرسپولیس، استقلال و... مسول تامین امنیت هستند؟؟؟؟
        چرا فرافکنی میکنین!!!!!

    • اشکان

      خب قرعه کشی فرمالیته انجام بدین.یعنی برای میزبانی دو تا اسم بنویسین هر دو با اسم پرسپولیس باشه که قطعا میزبان پرسپولیس بشه.
      این که مشکل کوچکی هست برای شما.
      راحت حل میشه.تجربه این جور مسائل رو داری عوضی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عوضي تو هستي كه كوري و حقيقت ها رو نمي بيني و توهم زدي

    • بدون نام

      پارسال خیلی خوب بود خرج کاپ فقط کرایه یک اسنپ بود حال ولش کن فکر سال دیگه باش

    • من

      بهترین راه حل اینکه طبق برنامه های کشور های اروپایی سوپر جام با تیم فینالیست حذفی دیدار برگزار شود وبه تمام تیم ها نیز کتبا اعلام کنید ،امسال هم این بازی را برگزار نکنید واز سال آینده اقدام کنید ،تابعی تیمها از حسادت خودشان را جر ندهند مثل تیم زردک با مربی چاله میدانیش

    • من

      به حد کافی پرسپولیس جام گرفته دیگه سوپر جام را امسال بی خیال شود اگرنه مربی تیم زردک و تابش خودشون و جر ، می دهند،حق اینکه با تیم فینالیست حذف بازی برگزار بشه چون مربوط به بازی های حذفی بوده است.امسال هم بی خیال این بازی بشوند

      پاسخ ها

      • ضد چرکپولیس

        راست میگه جام کثیف زیاد داره نیاز نداره راستی اینو هم تقدیم چرکپولیس کنید تا نداشته هاشو افزایش بده

      • پرسپولیسی

        این یارو داره از حسادت خودش رو جر میده. چه لذتی داره که اینها ۴ ساله همه جوره زیر پرسپولیس هستند و حالا حالا خواهند بود. زمین و زمان را به هم دوختند که با هر کلکی برسند به سرورشون نشد که نشد. اون یارو مافیایی اسمش چیه؟ قلعه مرغی و فرناز و زنوز.

      • محمد

        سفارش فوری پماد ضد سوختگی واسه دشمنان پرسپولیس قهرمان.خخخخخخ

    • بدون نام

      همچین میگه شما میرین اصفهان،انگار تو تهران گل وشیرینی نقسیم میکردن بین مردم

    • حمید

      اخه بدبختا اونوقتی که سپاهان جام میگرفت شما داشتید میسوختید.خوبه همه میگن تیم حکومتی از استقلالیا تا تراکتوریا حق همه تیم ها را خوردید تا جام گرفتید اگه راس میگید چرا امسال تو اسیا حذف شدید.هان سوپر جام باید بین قهرمان جام حذفی و تیم دوم باشه تو یه زمین بیطرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت حذف شدی ؛جام حذفی هم میخوای ؟!!!!!! رو که نیست

    • ایرج

      به نظر من بازی رفت و برگشت بزارن بین نائب قهرمان لیگ و نائب قهرمان جام حذفی، برنده شون بیاد با تیم اول لیگ، سوپر جام رو برگزار کنن اونم به صورت تک بازی.

    • بدون نام

      سپاهان از جام حذفی حذف شده،چطور بیاد بازی سوپر جام انجام بده و جام ببره آقای فتاحی؟!!

      پاسخ ها

      • hm@

        ازوقتی که تیم منحل شده نفت تهران قهرمان شد اینا یاد سوپرجام افتادن ویازده تا بازیکن برای نفت جور کردن تا به تیمشون جام بدن حالا هم منتظرن یه نفر تقاضای تعویق بازی رو بده جام روبا اسنپ ببرن دم در تیم محبوب فتاحی

    • ss

      خب داماش تیم ضعیفی هس با همون بازی کنه تا تیم حکومتی یه جام دیگه بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج