جاباما
۸۶۹۹۳۲
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

بسیاری بر این نکته توافق دارند که جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری ایالات متحده و از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور به اندازه کافی در زندگی خود سختی و تراژدی دیده است.

برترین‌ها: بسیاری بر این نکته توافق دارند که جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری ایالات متحده و از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور به اندازه کافی در زندگی خود سختی و تراژدی دیده است. مهم نیست که از لحاظ سیاسی چه دیدگاهی داشته باشید، اما بدون شک نمی‌توانید درد ویرانگری که بایدن در می ۲۰۱۵ و در پی مرگ پسر ارشدش، بایو بایدن، به دلیل سرطان مغز در سن ۴۶ سالگی احساس کرد را انکار نمایید.

اما این تنها تراژدی خانواده بایدن نبود، زیرا او قبل از رسیدن به شهرت شاهد مرگ دو نفر دیگر از نزدیک‌ترین اشخاص به خود نیز بوده است. از رنج‌های دوران کودکی تا داستان‌هایی دراماتیک در مورد فرزندانش در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با زندگی تراژیک جو بایدن آشنا کنیم.

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

او به سخت‌ترین شکل ممکن درس‌های زندگی را آموخته است

قبل از آنکه جو بایدن در دنیای سیاست به شهرت برسد، نوجوانی بود که در شهر ساکرامنتو در کنار والدین و سه برادر و خواهرش زندگی می‌کرد. زندگی برای بایدن‌ها همیشه آسان نبود. پدر جو بایدن پس از چندین بار شکست در فعالیت‌های تجاری ناگزیر شد خانواده اش را در خانه والدین همسرش ساکن نماید. این موضوع برای پدر جو بایدن بسیار دشوار بود، زیرا او مردی بود که در ۲۰ و چند سالگی زندگی بسیار خوبی داشت و هر آنچه که یک مرد خانواده از زندگی می‌خواست را کسب کرده بود.

این سختی‌ها البته درس باارزشی به جو بایدن کوچک داد. بایدن خود در مورد مشکلات مالی خانوادگی اش در کودکی چنین می‌گوید: «پدرم همیشه می‌گفت: "قهرمان، معیار یک مرد تعداد دفعاتی که زمین می‌خورد نیست بلکه معیار سرعت بلند شدن اوست». البته او یک درس دیگر نیز به شکلی بیرحمانه کسب کرد. بایدن به دلیل گذشته خانوادگی اش لب به الکل نمی‌زند، زیرا به گفته خودش «در خانواده من به اندازه کافی الکلی وجود داشته است». یکی از دوستان نزدیک بایدن این موضوع را تایید کرده و گفته که طرف مادری خانواده بایدن افراد الکلی بسیاری داشته است.

بایدن در کودکی با بدترین مشکلات دست و پنجه نرم کرده است

شاید کمتر کسی در ایالات متحده بداند مردی که همین چند سال پیش معاون رییس جمهور کشور بود در کودکی با لکنت زبان دست و پنجه نرم می‌کرده است. بایدن در کودکی تلاش می‌کرد که همه چیز را از قبل تمرین کند تا هنگام سخن گفتن در مدرسه دچار لکنت نشود، اما با این وجود هنوز هم در مدرسه مورد اذیت و آزار همکلاسی هایش قرار می‌گرفت.

بایدن خود در این مورد چنین گفته است: «هیچگاه درمان حرفه‌ای نداشتم، اما چندین راهبه به من آموختند که سخن گفتنم را موزون کنم و به همین دلیل است که وقت زیادی را به خواندن شعر اختصاص دادم، اما حتی در کلاس پیش دبستانی پسرانه ام نیز در کلاس لاتین لقب "بایدن عقب افتاده" را داشتم. انسان درمانده و افسرده می‌شود». بایدن در نهایت به این مشکل فایق آمده و به کمک دیگر کسانی که به لکنت دچار بودند شتافت.

مرگ دردناک همسر و دختر جوانش به شدت او را تحت تاثیر قرار داد

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

در ابتدای کار سیاسی جو بایدن در دسامبر ۱۹۷۲، او در حادثه‌ای تراژیک همسر ۳۰ ساله اش، نیلیا بایدن، و دختر یک ساله شان، نائومی، را در تصادف اتومبیل از دست داد. دو پسر این زوج به نام‌های بایو، ۴ ساله، و هانتر، ۳ ساله، از این حادثه جان سالم به در بردند، اما آسیب‌های جسمی شدیدی متحمل شدند. این تصادف در دلاویر و در اثر برخورد واگن استیشن خانواده بایدن با یک تریلر رخ داد. نیلیا و فرزندانش در هنگام حادثه برای آوردن درخت کریسمس به سمت فروشگاه می‌رفتند که زندگی شان به شکلی تراژیک به پایان رسید.

اگر چه بایدن به خاطر فرزندان بازمانده اش تصمیم گرفت سرسخت باشد، اما مرگ همسر و دختر کوچکش برای او بسیار ویرانگر بود. بایدن خود در این باره چنین گفته است: «خب، نمی‌خواستم چیزی در مورد خدای مهربان بشنوم. هیچ صحبتی، هیچ دعایی، هیچ مراسمی مرا تسکین نمی‌داد. فکر می‌کردم خداوند به سختی با من بازی کرده است و به شدت خشمگین بودم». به جای تمرکز بیشتر بر روی غم و ناراحتی اش، بایدن تصمیم گرفت که انرژی اش را صرف بزرگ کردن دو پسرش کند: «بسیاری از مردم چنین شرایطی را تجربه می‌کنند.

اما به این دلیل که من شانس بزرگ داشتن یک خانواده وسیع را داشتم که عشق و وفاداری در آن موج می‌زد، و تعهد نسبت به یکدیگر در ما نهادینه شده بود، نه تنها به من کمک شد بلکه با تمرکز بر روی پسرانم سعادت خود را بازیافتم».

مرگ پسر ارشد نیز او را از پای نینداخت

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

یک تراژدی هولناک دیگر زندگی جو بایدن در طول حضور در مقام معاون ریاست جمهوری ایالات متحده را دستخوش تغییری دیگر کرد و آن زمانی بود که در می ۲۰۱۵، پسر بزرگش، بایو بایدن، در سن ۴۶ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت. جو و همسر دومش، جیل بایدن، برای این موضوع آمادگی نداشتند هر چند ابتلای بایو به سرطان مغز از آگوست ۲۰۱۳ برای آن‌ها مسجل شده بود. جیل درباره مرگ پسر خوانده اش چنین گفته است: «در تمام طول دوران بیماری بایو، اگر چه تشخیص‌ها از ویرانگر بودن بیماری خبر می‌داد، اما همیشه امید داشتیم. هیچگاه ناامید نشدیم. درمان‌ها پس از درمان‌ها را امتحان کردیم، ماه پس از ماه. اما همیشه فکر می‌کردیم- تا زمانی که او چشم هایش را بست- همیشه فکر می‌کردیم که او زنده می‌ماند».

اما بایو خود می‌دانست که زندگی اش کوتاه خواهد بود. بایدن در مصاحبه‌ای در این باره گفت که یک ماه قبل از مرگ، پسرش او را کنار خود نشانده و به او چنین گفته است: «می دانم که چقدر مرا دوست داری. باید قولی به من بدهی. به من قول بده که با این موضوع کنار خواهی آمد». اگر چه این مرگ نیز برای بایدن بسیار دردناک و غیرقابل تحمل بود، اما او می‌دانست که تنها نیست: «افراد بسیار زیادی هستند که تراژدی‌هایی به اندازه من یا حتی بدتر از آن را تجربه کرده و حمایتی که از من شده را نداشته اند. احساس می‌کنم خودم را خوب می‌شناسم... از دست دادن عزیزان بسیار جدی بوده و اهمیت زیادی دارد، اما افراد زیادی هستند که شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند».

جو بایدن دوستان دیگری را نیز به دلیل سرطان مغز از دست داده است

اینکه فردی به از دست دادن عزیزانش عادت داشته باشد بدین معنی نیست که فرآیند سوگواری برایش آسان‌تر از دیگران باشد. جو بایدن دو نفر از نزدیک‌ترین دوستانش را چند سال پس از مرگ پسر ارشدش از دست داد. اولین دوست نزدیک از دست رفته او سناتور جان مک کین، سناتور مشهور جمهوری خواه ایالت آریزونا بود که در آگوست ۲۰۱۸ به دلیل همان سرطان مغزی که بایو داشت درگذشت و بایدن در سخنرانی روز تدفین مک کین چنین به آن اشاره کرد: «بیماری که زندگی جان را گرفت زندگی دوست مشترکمان، تدی کندی، را گرفت، دقیقاً همان بیماری ۹ سال پیش، چند روز پیش و سه سال پیش که زندگی پسر عزیزم بایو را گرفت».

تنها چند ماه پس از مرگ جان مک کین، بایدن یکی دیگر از دوستان نزدیکش، جان دینگل از سناتور‌ها جمهوری خواه میشیگان را در فوریه ۲۰۱۹ از دست داد. بایدن پس از مرگ دوستش در یک پیام توئیتری چنین نوشت: «او دوست من بود و دلم برایش به بدترین شکل ممکن تنگ خواهد شد».

بایدن خود نیز با مشکلات جسمی مواجه بوده است

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

علاوه بر از دست دادن ویرانگر عزیزان، جو بایدن در دهه ۱۹۸۰ با شرایط اورژانسی بسیاری در زمینه سلامتی شخصی اش مواجه شد. در این دوران او به طور مداوم سردرد داشت و درد شدیدی در گردنش حس می‌کرد و در فوریه ۱۹۸۸ یک رشته حملات صرع هولناک را تجربه کرد. بعد از سخنرانی در دانشگاه روچستر، بایدن در اتاق هتلش بود که یک جرقه نورانی را در درون سرش مانند یک جریان قوی الکتریسیته حس کرد که درد حاصل از آن را تا آن زمان تجربه نکرده بود.

بعد از بازگشت به دلاویر، بایدن به سرعت به بیمارستان سن فرانسیس برده شد. پس از سی تی اسکن، پزشک معالج بایدن متوجه یک اتساع عروق درست زیر پایه مغز و بخشی کوچکتر در سمت راست مغز او شد. از آنجایی که تورم مغزی کوچکتر سمت راست مغز به این زودی‌ها خطرناک نمی‌شد، پزشکان تصمیم به جراحی اتساع بزرگ‌تر در پایه مغز او گرفتند. در شرایطی که بایدن را به سمت اتاق عمل می‌بردند، او از پزشک خود در مورد احتمال زنده ماندن و موفقیت جراحی پرسید که پزشک معالج شرایط او را دشوار توصیف کرد. اگر چه هر دو جراحی موفقیت آمیز بودند، اما پس از جراحی، بایدن با مشکلات عمده‌ای مواجه شد از جمله مشکل بی تحرک بودن پیشانی که در ادامه بهبود یافت.

سیاست، ادعای اخاذی و آن نوار ویدیویی

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

یکی از رسوایی‌های مربوط به خانواده بایدن زمانی رخ داد که در مارس ۲۰۰۹، مردی از نزدیکان خانواده بایدن در حالی که قصد داشت ویدیویی حاوی تصاویر دختر بایدن، اشلی، در حال مصرف کوکایین را به شخصی بفروشد دستگیر شد. البته این کار قرار بود توسط وکیل این مرد ناشناس به قیمت ۲ میلیون دلار به فروش برساند که در نهایت به قیمت ۴۰۰.۰۰۰ دلار معامله شده بود.

نیویورک پست که ادعا می‌کند از خرید این نوار ویدیویی سر باز زده، می‌گوید که ۹۰ ثانیه از این نوار ویدیویی را مشاهده کرد که در آن زنی که شباهت بسیاری به اشلی بایدن دارد «یک نی قرمز رنگ را از دهانش درآورده، روی یک میز خم می‌شود، نی را در سوراخ بینی اش فرو برده و چند خط پودر سفید را به درون بینی اش می‌کشد». علاوه بر این، وکلایی که گفته اند ۱۵ بار این نوار ویدیویی را تماشا کرده اند ادعا می‌کنند که این زن در مورد قوی نبودن کوکایین مصرفی و همچنین در مورد پدرش صحبت می‌کند. بایدن پدر هیچگاه در مورد این حادثه صحبت نکرد.

درام خانوادگی فراوان و وقت بسیار کم

هر خانواده‌ای در یک برهه زمانی دچار درگیری‌ها و داستان‌های جنجالی خانوادگی می‌شود و خانواده جو بایدن نیز از این قاعده مستثنی نیست. خانواده بایدن نیز یک رسوایی بزرگ را تجربه کرد و آن هم زمانی بود که در اکتبر ۲۰۱۴، مشخص شد که پسر کوچکتر بایدن، هانتر بایدن، بعد از مثبت شدن تست مصرف کوکایین از نیروی دریایی ایالات متحده اخراج شده است. بایدن در مورد مخصمه‌ای که پسرش در آن گرفتار شده بود صحبتی نکرد، اما هانتر در مورد حمایت پدرش از خود در این ماجرا چنین گفت: «مایه افتخار زندگی ام بود که در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت کنم و عمیقاً ناراحت و متاسفم که اعمالم باعث شد اخراج شوم.

به تصمیم نیروی دریایی احترام می‌گذارم و با عشق و حمایت خانواده ام به سمت جلو حرکت می‌کنم». یک سال بعد هانتر و همسرش از هم جدا شده و در آویرل ۲۰۱۷ طلاق آن‌ها رسمی شد و کاتلین (همسر هانتر) شوهرش را به مصرف مواد مخدر، الکل و رابطه با روسپی‌ها و خوشگذرانی اش در کلوب‌های شبانه متهم کرد. او همچنین ادعا کرد که هانتر به خاطر این خوشگذرانی هایش، حساب بانکی شان را خالی کرده است.

اما ماجرای بدهی‌های آقای بایدن

داستان زندگی تراژیک جو بایدن، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده

جو بایدن در هنگام شروع کار خود به عنوان معاون رییس جمهوری بدهی بسیار سنگینی داشت. این واقعیت در می ۲۰۰۹ و در افشاگری که توسط خود او صورت گرفته بود عیان شد که نشان می‌داد آقای بایدن بین ۱۶۵.۰۰۰ تا ۴۶۵.۰۰۰ دلار بدهکار است و البته در این بیانیه به یک وام ۵۰.۰۰۰ دلاری با سود ۷.۵ درصد نیز اشاره شده بود. علاوه بر این باید به وام شخصی با قسط‌های ماهیانه که بایدن در سال ۲۰۰۷ توسط آقای بایدن از کردیت یونیون سنا گرفته شده بود و نرخ سود آن ۹.۹ درصد بود اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۵، آقای معاون رییس جمهور یک وام منزل مسکونی به ارزش بین ۱۰۰.۰۰۰ تا ۲۵۰.۰۰۰ دلار دریافت کرده که بازپرداخت آن ۱۰ سال به طول می‌انجامید. همچنین وی در سال ۱۹۸۹ ضمانت وام یکی از پسرانش به ارزش ۵۰.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار را نیز بر عهده گرفته بود. اما با توجه به دستمزد بایدن که در آن زمان ۹.۵۶۳ دلار ماهیانه بود، وی نتوانسته بود بدهی‌های خود را پرداخت نماید.

منبع: nickiswift

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معصومه

      چه قدر سختی کشیده.
      خیلی جالب بود مطلبتون. مرسی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج