۸۷۰۰۱۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

صاحبان فیلم‌های اکران رمضان ناراضی‌اند

میز نقد و بررسی سیاستگذاری و شیوه های اجرایی اکران در سینماها دیشب ۱۰ خرداد با حضور حبیب اسماعیلی تهیه کننده و پخش کننده و پژمان لشگری پور تهیه کننده در برنامه «هفت» برگزار شد.

بانی فیلم: حبیب اسماعیلی مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان گفت: باید کاری کرد که سینما از رونق نیافتد. وقتی ما کارشناس هایی برای جایی انتخاب می کنیم فقط باید کار درست صورت بگیرد. چیدمان ها در زمان اکران درست نیست. این اکران عید فطر یا نوروز باعث ضربه خوردن برخی فیلم ها می شود و بعضی فیلم ها به حق خود در تعداد سانس ها نمی رسند. باید گذشته را بررسی کرد تا حسن و ایراد انجام شود. برخی فیلم ها پیشمرگان عید فطر هستند.

صاحبان فیلم‌های اکران رمضان ناراضی‌اند

پژمان لشگری پور در بخش دیگر برنامه گفت : باید دو نکته را عنوان کنم. نباید فقط مناسبت ها به اکران ها فکر کرد. مسئله دوم شورای عالی اکران است که در اولین مصوبه تصویب کرد ۳ درصد حق پخش داشته باشند. آماری منتشر شد که وضعیت اکران در سال ۹۷ را روشن کرد. مجموع سال ۹۷ حدود ۷۵ فیلم اکران شد که مجموعا ۱۶ میلیون بیننده از این ۷۵ فیلم داشتند.

رقابت بین فیلم ها خشن است و به موازات سیاست گذاری های تولیدی باید سیاست گذاری توزیعی داشته باشیم.

حبیب اسماعیلی مدیر عامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان گفت: اغلب صاحبان فیلم های اکران رمضان ناراضی اند ولی شورای صنفی نمایش می گوید همه چیز قانونی ست! مگر هر قانون نادرستی باید ادامه پیدا کند؟ دلیلی ندارد آیین نامه نادرست اکران همچنان اجرایی شود.

این پخش کننده افزود: چرا سال های قبل اکران رمضان پررونق بود و امسال نبود؟ جز این است که فضای عادلانه ای بر اکران رمضان حاکم نبود؟ فیلم های رمضان را با حفظ فیلم های نوروز اکران کردند تا به این فیلم ها سالن نرسد! هفته آینده هم مجددا شش تا هفت فیلم جدید در قالب اکران عیدفطر عرضه می شوند و نابودی اکران رمضان کامل خواهد شد!

وی ادامه داد : چرا در فصول مرده فیلم های کم مخاطب را اکران می کنند و فیلم های با پتانسیل بالای فروش را در زمان های گل اکران روی پرده می فرستند؟ اتفاقا باید در اکران رمضان چند فیلم پرمخاطب روی پرده می‌آمد از همین حالا باید برنامه بچینند که اکران محرم تلف نشود چون با این اوضاع اکران محرم و صفر تلف شده خواهد بود!

اسماعیلی به خروجی اخیر شورایعالی اکران در کم کردن سهم پخش کنندگان از اکران اشاره کرد و گفت: همین قانون کم کردن درصد پخش کنندگان فقط باعث افزایش زیرمیزی می شود! الویت شورای عالی اکران باید کمک به توزیع عادلانه سالن برای تمام فیلم ها باشد و نه رواج زیرمیزی! دوستان شورایعالی اکران باید بیاندیشند که چرا کار به اینجا رسید. چرا اکران رمضان فاجعه بود؟ چرا توزیع سالن عادلانه نیست؟ چرا برخی فیلم ها صدها سالن دارند و برخی ده سالن فول سانس هم ندارند؟

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: یک راه رونق اکران هدایت سوبسیدها از تولید به سمت اکران است یعنی بجای انبوه سوبسید میلیاردی به تهیه کنندگان برای تولید فیلم های ارگانی ، به مخاطبان سینما برای فیلم دیدن سوبسید بدهند یعنی مخاطب بتواند با تخفیف های خاص از تمام فیلم ها و نه فقط فیلم های ارگانی دیدن کند.

پژمان لشگری پور در ادامه برنامه گفت :در شهری که یک سینما وجود دارد و هفت فیلم اکران می شود مسلما به تمام فیلم ها سانس داده نمی شود. تمام ایران تهران نیست. باید به تمام شهرستان ها توجه شود تا فرهنگ سینما گسترده شود. باید فیلم ها فرصت تماشا داشته باشند. کیفیت فیلم های پرفروش ما که کمدی است، در حال افت کردن است . زیرا همه از روی دست هم کپی می کنند. در ضابطه مندی اکرانمان باید هدفمند باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج