۸۷۰۰۷۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی تا ۲۰ خرداد

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی تا ۲۰ خرداد فرصت دارند، گفت:‌حدود ۷۶ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط ثبت‌نام کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی تا ۲۰ خرداد فرصت دارند، گفت:‌حدود ۷۶ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود.

ثبت سفارش کتاب‌های پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره دوره متوسطه و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد.

76 درصد دانش‌آموزان برای کتاب‌های درسی ثبت‌نام کردند

در همین رابطه علی باقرزاده معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید از ۲۰ فروردین ماه شروع شد و تا امروز بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی https://www.irtextbook.com/ در دوره ابتدایی و متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع حدود ۷۶ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط ثبت‌نام کرده‌اند که عمده آن یعنی معادل ۸۱ درصد در دوره ابتدایی است.

وی افزود: ۹۲ درصد دانش‌آموزان استعدادهای درخشان که کتاب‌های تکمیلی دارند، ثبت‌نام کرده‌اند و در دوره متوسطه دوم حدود ۶۰ و در شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز به طور میانگین ۵۵ درصد ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام کتاب‌‌های درسی پایه اول دبستان، هفتم و دهم از 24 تیر

باقرزاده گفت: مهلت ثبت‌نام برای سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی تا ۲۰ خرداد است و امیدواریم خانواده‌ها و مدیران مدارس تا این تاریخ نسبت به ثبت‌نام کتاب‌های درسی اقدام کنند، مرحله دوم ثبت‌نام نیز از ۲۴ تیرماه شروع می‌شود که ویژه پایه اول ابتدایی و هفتم است همچنین مرحله ویرایش را داریم که از اول مرداد شروع شده و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت و آخرین مهلت ثبت‌نام بازماندگان است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش بیان کرد: دانش‌آموزان دوره متوسطه اول باید از طریق کتابفروشی‌ها و نمایندگی‌های مجاز توزیع، کتاب‌های درسی خود را تهیه کنندو امیدواریم شرایطی بوجود بیاید که سال آینده نیز کتاب‌های درسی دانش‌آموزان این دوره از طریق سامانه اینترنتی توزیع شود و این کار هزینه‌های توزیع را کاهش داده و بهای تمام شده کتاب‌های درسی را نیز تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی مطرح کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی از پایه دوم تا ششم، دوره متوسطه دوم و پایه ۱۱ و ۱۲ در شاخه نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و کتاب‌های مکمل دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در این مرحله از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام می‌شود که تا ۲۰ خرداد ماه فرصت دارند و از ۲۴ تیرماه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم و افراد بازمانده باید برای باید برای ثبت‌نام اقدام کنند.

باقرزاده عنوان کرد: ثبت‌نام کتاب‌های درسی به دو شیوه قابل انجام است یا خانواده از طریق سایت اینترنتی به نشانی https://www.irtextbook.com اقدام کرده و با ورود به سایت، مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز را تعیین و بسته آموزشی را متناسب با پایه تحصیلی انتخاب و هزینه را به صورت الکترونیک پرداخت می‌کنند یا اگر خانواده‌ها به سایت دسترسی ندارند از طریق مدیران مدارس این فرآیند انجام می‌شود یعنی هزینه را به مدرسه پرداخت می‌کنند و مدرسه به صورت گروهی دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کند، اگر مدرسه دانش‌آموز جابجا شود می‌توانند با مراجعه به سایت مدرسه جدید دانش آموز را انتخاب کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: به نمایندگی‌های توزیع کتاب درسی تأکید شده است که هیچ هزینه‌ای به جز پول کتاب درسی را از خانواده‌ها دریافت نکنند و خدماتی مانند سیمی‌کردن کتابهای درسی و سایر موارد باید با اختیار خانواده‌ها باشد.

هزینه کتاب‌های درسی و میزان افزایش قیمت‌ها

باقرزاده درباره هزینه کتاب‌های درسی عنوان کرد: حداقل افزایش قیمت را برای کتاب‌های درسی داشتیم، در دوره ابتدایی به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش را شاهد هستیم و قیمت کتاب‌های پایه اول ابتدایی ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان، پایه دوم ابتدایی ۱۷ هزار و ۵۰۰، پایه سوم ابتدایی ۲۲ هزار و۱۰۰ تومان، پایه چهارم ابتدایی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان، پایه پنجم ابتدایی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و پایه ششم ابتدایی به دلیل تعداد بیشتر کتاب‌ها ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی گفت: میزان افزایش قیمت‌ها در دوره متوسطه اول ۷ درصد و قیمت کتاب‌های درسی پایه هفتم ۴۵ هزار تومان، پایه هشتم ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان و پایه نهم ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان است و در دوره متوسط دوم رشته‌ها و دوره‌ها کمی متفاوت است و در شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای به تعداد کتاب‌هایی که دارند باید بسته آموزشی مربوط را انتخاب کنند و قیمت‌ها تنوع دارد، در شاخه نظری قیمت کتاب‌های پایه دهم به طور متوسط حدود ۴۷ هزار تومان است و برای رشته تجربی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان، ریاضی ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان و انسانی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

باقرزاده مطرح کرد:‌در پایه یازدهم و دوازدهم نیز همین قیمتها با مقداری تفاوت را شاهد هستیم و میانگین قیمت کتاب‌‌‌های درسی حداکثر ۵۰ هزار تومان است، با تسهیلاتی که دولت به یارانه کاغذ اختصاص داده و انشاالله برای سال آینده هم اختصاص می‌دهد آنچه که خانواده‌ها پرداخت می کنند حدود ۳۰ درصد هزینه تمام شده کتاب‌های درسی است و ۷۰ درصد آن را دولت به صورت تخصیص ارز دولتی به کاغذ تأمین می‌کند.

وی در پایان گفت:‌دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کتاب‌های درس خود را اول مهرماه در مدارس دریافت می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج