۸۷۰۲۳۴
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

کشت زیاد سیر در اردبیل، کار دست کشاورزان داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عواقب کشت مازاد سیر را به کشاورزان شمال استان اردبیل گوشزد کرده بودیم اما در این زمینه توجهی به توصیه‌های مسئولان جهاد کشاورزی نشده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عواقب کشت مازاد سیر را به کشاورزان شمال استان اردبیل گوشزد کرده بودیم اما در این زمینه توجهی به توصیه‌های مسئولان جهاد کشاورزی نشده است.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگیی اظهار کرد: ما قادر به خرید تضمینی محصول سیر در منطقه نیستیم ولی خرید توافقی در حال انجام است و امیدواریم با این اقدام بخشی از دغدغه و مشکلات سیرکاران منطقه برطرف شود.

وی با بیان اینکه از شهریور ماه سال گذشته و از طریق صداوسیما و رسانه‌های مختلف به کشاورزان شمال استان در مورد کشت مازاد سیر توصیه‌ها و موارد متعددی را گوشزد کرده بودیم، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم پاسخگوی ۹۰ هزار تن تولید سیر در منطقه باشیم در حالی که با یک شیب ملایم و معتدل در تولید این محصول قطعاً قیمت آن در بازار به شرایط مناسبی می‌رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: امکان نگهداری این محصول در انبار و سیلو نیز وجود ندارد و باید زارعین نسبت به خشک کردن سیر و نگهداری سنتی آن اقدام کنند تا با تعادل‌بخشی به بازار امکان فروش آن به قیمت مناسب فراهم آید.

نیکشاد از آغاز برداشت گندم در استان از نیمه دوم خردادماه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب کشت این محصول امیدواریم زارعین با برداشت گندم و تحویل آن به مراکز خرید متولیان این حوزه را در فرآیند خرید و ذخیره این محصول استراتژیک کمک و یاری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینو صادر کنید اگر زیاده نه پیاز و سیب زمینی که نیست تو بازار!
      مشکلتون چیه با این مردم؟
      خدا لعنتتون کنه به حق این ساعت

    • بدون نام

      کشاورزان بدبخت شهرستان طارم در استان زنجان امسال با توجه به هزینه سنگینی که بابت کشت سیر پرداخت کرده بودند ورشکست شده و حتی قادر به بازپرداخت وامهای خود نیستند و متاسفانه دولت هیچ تدبیری برای فروش محصول کشاورزان ندارد.حتی سیر را زیر هزارتومان نمیخریدن و خیلی ها در زمین ماند و برداشت نکردند.

    • فرنوش دخانیات

      طمع کاران

    • ali

      صادر کنید

    • بدون نام

      متاسفانه هر محصولی رو یڪبار بخرند ڪشاورزان برای ڪشت دوباره آن محصول حمله میڪنند وقیمتش رو نابود میڪنند
      الان در همدان سیر ڪیلوئی هزار تومانه ،ڪه هرڪیلو سه هزار تومان ضرر ڪشاورزه

    • منذر

      اصلا درکشورما نه خودمدیران واقعا نه تجربه کافی ونه تخصصی ونه قادرنداینده راپیش بینی کنند وحتی قیمتهاراهم کنترل کنند نتیجه بهتری نمیتوان انتظارداشت . وضعیت کشاورزی درکشور فاجعه بارخواهدبود اما دودهمه این ندانم کاریها به چشم مردم میرود. تاکی؟

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه...
      خیلی واضح دارن میگن احتکار کنید
      ...

    • بدون نام

      واحدهایی نیاز داریم ( در هر منظقه) که برنامه ریزی کشت ، تهیه موار ضروری ، امار ،......زمینهای کشاورزی را به صورت علمی و تحت نظارت شبگه مرکزی کنترل نماید که این امر موجب هزاران میلیارد صرفه اقتصادی و کنترل صادرات و واردات و از تنشهای بازار جلوگیری می کند مدیران دانا = کشور اباد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج