۸۷۰۳۲۷
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

علت کمبود برخی دارو‌های خارجی در بازار

رییس سازمان غذا و دارو درباره سیاست وزارت بهداشت بر حمایت از داروهای تولید داخل و همچنین چگونگی تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای توضیح داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان غذا و دارو درباره سیاست وزارت بهداشت بر حمایت از داروهای تولید داخل و همچنین چگونگی تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای توضیح داد.

دکتر مهدی پیرصالحی در نشست خبری وزارت بهداشت، درباره وضعیت واردات دارو و چرایی کمبود برخی داروهای خارجی، گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور وزیر بهداشت مبنی بر ممانعت از واردات داروهای مشابه تولید داخل، از سال گذشته جلوگیری از واردات داروهای دارای مشابه تولید داخل آغاز شده و کم کم اثر آن را می‌بینیم. به این ترتیب به تدریج کمبود داروهای خارجی مشابه داخل زیاد می‌شود. اما تاکید می‌کنم که این موضوع به عنوان کمبود حساب نمی‌شود؛ چرا که سیاست وزارت بهداشت در جهت حمایت از تولید داخل است. مردم نیز مطمئن باشند که داروهای تولید داخل موجود هستند و کمبودی ندارند.

وی در ادامه درباره اخباری مبنی بر کمبود پانسمان بیماران پروانه‌ای، گفت: در حال حاضر پانسمان بیماران "ای بی" برای حدود یک ماه از منبع سوئدی موجود است؛ اما بیش از یک سال است که شرکت سوئدی فروشی به ما ندارد و پانسمان‌ها از منابع دیگر تامین می‌شوند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در مجموع برندهای دیگر پانسمان بیماران "ای بی" وجود دارند و خواهشمان آن است که خانه "ای بی" در این زمینه همکاری کنند. تاکید بر روی یک برند خاص آن هم در شرایط تحریم، می‌تواند بیماران را دچار مشکل کند. در عین حال تاکید می‌کنم که همین برند سوئدی هم تا یک ماه آینده موجودی‌اش تامین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گلعلی

      هیدروکسی عوره برای تالاسمی نیست لطفا کاری کنید

    • اکبر

      پس ماچی داریم. که سرجنگ باهمه دنیا داریم

    • اکبر

      پس ما چی داریم که سرجنگ باهمه دنیا داریم

    • بی نام

      بعضی از دارو های تولید داخل کیفیت مناسب ندارند آیا برای در مان مسئولین هم از این دارو ها استفاده میشود یا برای مردم عادی داروی خارجی وارد نمی شود ولی برای خواص مجازید مسئولین در بهترین شرایط درمانی و بصورت کاملا" رایگان مداوا میشوند ولی مردم در شرایط نامناسب دارو و درمان هستند چون خودمان انتخاب کردیم

    • بدون نام

      بله مشخصه من دیروز دربدر از این داروخانه به اون داروخانه و دارو هم گیرم نیومد

    • م

      چرامثل سگ دروغ مینویسین بیشرفها الان ۳ ماهه دارم دربه دردنبال قطره چشم زایلومول میگردم همه داروخانه هامیگن فقط خارجی داریم بدون نسخه ۳۲۰۰۰تومان ایرانی آزاد۱۰۰۰۰تومان بابیمه کمترولی هرجا میگیم آزادایرانی بدن میگن نیست تولیدنمیشه آخه توف توشرف شماباشه چرادروغ میگین دکترامیگن این قطره هامثل غذای چشم هستش بایدهرروزبه چشم ریخته بشه کم دروغ چاپ کنیدمردم گناه دارندداروی پیوندکلیه هم نیست اگه هم پیدابشه قیمتش خیلی بالاست امیدوارم فقط خداجوابتون روبده اگه خدایی باشه مردم همه جوره بدبختی وفلاکت میکشن لااقل هرچی هست همون روعین واقعیت بگین وبنویسین چقدردروغ تاکی دروغ شرم شرف آبروغیرت خوب چیزیه والا

      پاسخ ها

      • بی نام

        من با شما موافقم من هم دنبال چند دارو می گردم بیش از سه ماه است که پیدا نمی کنم ایرانی هم ندارد دارو هندی است هند هم ما را تحریم نکرده چرا این همه‌لوازم آرایش و لوازم لوکس وارد میشود ولی دارو که با جان مردم آنهم ضعیف سرو کار داره نیست

    • بدون نام

      چرا قیمت داروهای خارجی در دولت اصلاحطلب حاکم اینقدر بالا رفته ؟؟!؟؟

      پاسخ ها

      • احمد

        تو هنوز نفهمیدی اصلاح طلب ، اصولگرا، اعتدالگرا، پایداری و ... همه دو لبه یک قیچی هستن ؟!

    • بدون نام

      تا کی میخواهید سر مردم را شیره بمالیید؟؟

    • بدون نام

      اشک مصنوعی چی ؟ چرا تولید داخلش خیلی خیلی کمه؟ خدا گرفتار همه ی بیماریها تون بکنه تاا ز درد مردم مطلع بشین.... دارو یعنی جون مردم ... اینو کی می فهمین ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج