۸۷۰۴۵۶
۲۷ نظر
۵۰۴۹
۲۷ نظر
۵۰۴۹
پ

زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!

نام کایاتنا، دوشس آلبا، در سال‌های آخر عمرش مرتبا در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شد. برخی او را مسخره می‌کردند: ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با مردی که ۲۴ سال از خودش کوچکتر است!

برترین‌ها : نام کایاتنا، دوشس آلبا، در سال‌های آخر عمرش مرتبا در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شد. برخی او را مسخره می‌کردند: ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با مردی که ۲۴ سال از خودش کوچکتر است! همه کاملا فراموش کردند که او فقط یک زن جنجالی نیست، او دوست صمیمی ملکه الیزابت هم بود، رقاص فلامینگویی که توانست یکی از زیباترین کاخ‌های مادرید را بازسازی کند، زنی که عاشق شد و همه ثروتش را برای خوشبختی خود نادیده گرفت. در این مطلب بیشتر با دوشس آلبا آشنا می‌شوید.

کودکی و جوانی
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!

ماریا دل رزاریو کایاتنا فیتز جیمز استوارت سیلور تنها دختر جاکوبو فیتز جیمز استوارت، دوک هفدهم آلبا و دوست صمیمی پادشاه اسپانیا آلفونسوی هشتم بود. جاکوبو ۴۲ ساله بود که با بانوی ۲۰ ساله ملکه ویکتوریای اسپانیایی ازدواج کرد. آن‌ها بعد از ۶ سال صاحب دختری به نام کایاتنا شدند. دوک آرزو داشت وارث داشته باشد، اما همسرش مبتلا به بیماری سل بود. او حتی برای حفظ دخترشان از بیماری، اجازه نمی‌داد دخترش به او نزدیک شود، بنابراین کایاتنا به سختی مادرش را به یاد می‌آورد. دوشس جوان در سال ۱۹۳۴ درگذشت.
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!

وقتی کایاتنا ۱۰ ساله شد، جنگ داخلی اسپانیا آغاز شد. کمونیست‌ها به کاخ لیریا در مادرید حمله و آن را ویران کردند که متعلق به خانواده آن‌ها بود. جاکوبو و دخترش مجبور شدند از اسپانیا فرار کنند. به زودی ژنرال فرانکو به قدرت رسید و از جاکوبو دعوت کرد سفیر بریتانیا باشد.

کایاتنا در جنگ جهانی دوم چند سال در لندن گذراند. او به خوبی بمباران شبانه و فرار به زیرزمین هنگام حملات را به یاد می‌آورد. آب و هوای آنجا را دوست نداشت و آرزو داشت به سرزمین مادری خود برگردد. تنها دوستش شاهزاده جوانی بود که اکنون با نام ملکه الیزابت دوم شناخته می‌شود. آن‌ها سال‌ها بهترین دوست هم بودند.

زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!
کایاتنا در ۱۶ سالگی برای اولین بار در عمرش عاشق شد. در یکی از سفرهایش به اسپانیا، با گاوبازی به نام په‌په لوئیس واسکوئز آشنا شد. او عاشق کایاتنا شد و حتی وقتی ۱۸ ساله شد از او خواستگاری کرد، اما پدر کایاتنا مخالفت کرد و دخترش را به لندن برگرداند.
ازدواج اول، شش فرزند، فلامنکو و پرتره‌ای به دست پیکاسو
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!

کایتانا زن زیبایی نبود، اما لب‌های برجسته، مو‌های زیبا و کمر باریکش او را جذاب می‌کرد. کایتانا «لوئیس مارتینز دیریو»، مهندس نجیب زاده اسپانیایی را برای ازدواج انتخاب کرد و پدرش هم او را پذیرفت. این یک ازدواج سنتی نبود. کایتانا و لوئیس عاشق و خوشحال بودند. دوک آلبا حدود ۳۰۰ هزار دلار (معادل ۳.۸ میلیون دلار امروز) هزینه کرد. سال ۱۹۴۷ بود و اروپا، از جمله اسپانیا، با دوران سختی مواجه بود. الیزابت یک ماه بعد ازدواجش را جشن گرفت که باشکوه و هزینه کمتری نسبت به دوشس آلبا برگزار شد. کایتانا ۵ پسر و یک دختر به دنیا آورد. تعداد بچه هایش می‌توانست بیشتر باشد، اما پنج جنین او سقط شدند.
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!
اگرچه کایتانا همسر و مادر سخت‌کوشی بود، اما یک طوفان واقعی بود. او رقص فلامنکو را دوست داشت و بهتر از هرکسی در اسپانیا می‌رقصید. لوئیس هم از سرگرمی او حمایت می‌کرد. اما وقتی پابلو پیکاسو می خواست پرتره برهنه او را بکشد، لوئیس به شدت مخالفت کرد.
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!
کایتانا و لوئیس حدود ۲۶ سال با هم زندگی کردند تا اینکه لوئیس در اثر سرطان خون جان خود را از دست داد. دوشس تا اواخر بیماری اجازه نداد لوئیس متوجه بیماری خود شود.
ازدواج با کشیش سابق
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!

در سال ۱۹۷۸، دوشس ۵۲ ساله برای دومین بار ازدواج کرد؛ با عیسی آگیره ۴۱ ساله، کشیش که به خاطر ایده‌های سوسیالیستی خود کشیشی را کنار گذاشته بود. این رابطه جدید مورد انتقاد جامعه قرار گرفت، اما، چون کایتانا نجیب زاده اسپانیایی بود با آن موافقت شد. آن‌ها ۲۳ سال با هم زندگی کردند تا اینکه آگیره در اثر سرطان درگذشت.
دوشس سعی کرد افسردگی و پیری خود را با جراحی زیبایی درمان کند، اما ظاهر ش بهتر نشد؛ بنابراین کایتانا سعی کرد با پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب از پیری فرار کند. حتی فرزندانش رفتار ناشایست او را متهم می‌کردند، اما اسپانیایی‌ها او را دوست داشتند و به خاطر حمایت از سویا و فرهنگ منطقه و همچنین به این خاطر که هنوز در سن ۷۰ سالگی و با وجود پادرد فلامنکو می‌رقصید، به او لقب «دختر واقعی اندلس» دادند.
آخرین عشق دوشس
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!

آلفونسو دیز که ۳۰ سال دوشس را می‌شناخت، او را از افسردگی نجات داد. او کارمند دولت و ۲۴ سال جوانتر از دوشس بود، اما عاشق کایتانا شد و از او خواستگاری کرد. کایتانا جواب مثبت داد و ناگهان طبقه بالای جامعه علیه او برخاستند. این بار، فرزندان کایتانا بسیار ناراضی بودند: آن‌ها فکر می‌کردند آلفونسو به خاطر ثروت خانوادگی آن‌ها این پیشنهاد را داده است.

رسانه‌های جمعی اغلب مرد جوان را مسخره می‌کردند و به دوشس می‌خندیدند. پادشاه اسپانیا نمی‌خواست این ازدواج را بپذیرد، اما نمی‌توانست مخالفت کند، چون کایتانا یک اشراف زاده بود؛ بنابراین یک شرط داشت!
زن اشراف‌زاده‌ای که مجبور شد حق ازدواجش را بخرد!
کایتانا در سال ۲۰۱۱ همه ثروت خود (حدود ۳.۵ میلیارد دلار) را به فرزندانش داد و با آلفونسو ازدواج کرد. عروس ۸۵ ساله در مراسم ازدواج خود فلامنکو رقصید. شوهر جوان ثابت کرد که به پول دوشس نیاز ندارد و کایتانا را قانع کرد که از صندلی چراخدار استفاده کند تا جراحی دیگری انجام دهد. بعد از جراحی کایتانا دوباره توانست روی پاهای خود راه برود و بعد با شوهر جوانش به ایبیزا رفت و توجه عکاسان را جلب کرد. او همچنان لباس‌های عجیب و رنگارنگ می‌پوشید و می‌گفت احساس جوانی می‌کند و می‌خواهد لباس‌های متناسب با خودش را بپوشد. متاسفانه این ازدواج فقط سه سال طول کشید. کایتانا در سال ۲۰۱۴ به دلیل ذات الریه و گاستروانتریت حاد درگذشت.

نظرتان درباره کایتانا چیست؟ به او حق می‌دهید و از او حمایت می‌کنید یا او را محکوم می‌کنید؟
منبع: brightside
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قضاوت سخته!
      اما پیری و کهنسالی اون چیزی نیست که ما تو ایران میبینیم
      ضمن اینکه شاد زندگی کردن و انجام کارهایی که دوست داری لزوما منافاتی با عدم شخصیت یا سبکسری نداره

    • بدون نام

      به ما چه که نظر بدیم
      دوست داشته اونطوری زندگی کنه
      به کسی که ضرری نزده
      ببینید با بیشتر مطالبی که میذارید تازه آخرش نظرسنجی هم میذارید چقدر دارید سبک دخالت توی زندگیه مردم رو رواج می دید

    • سمیه سنجیده

      چرا که نه . اون از تمام زندگی اش استفاده کرده مرحبا به این زن . مرحبا . روحش شاد

    • جیم جیم

      ما که اینجا اسیر خرافات وسنتهای بعضاغلطیم و خیلی بااونهاتفاوت فرهنگی داریم نمیتونیم نظر بدیم فقط بایدگفت هرآدمی هرجور دوس داره میتونه زندگی کنه

    • احمد

      هر کی خودش رو بهتر از دیگران میشناسه به نظرم بهترین کارها رو کرده

    • آرش

      عجب داستان پیچیده ای !

    • بدون نام

      واسه من هم که یک مرد هستم و ۳۹ سال دارم سن و سال مهم نیست که با کسی که ازدواج می کنم چند سالش باشه! واسه خیلی ها هم اینطوریه!
      خیلی از کسانی که توی خیابون می بینیم هم این چیزها براشون مهم نیست
      کاش می شد فریاد زد که جماعت واسه من سن و سال ازدواج مهم نیست!
      فقط دوست داریم زندگی کنیم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی با پنجاه ساله ازدواج کنی مهم نیس؟

      • بدون نام

        واسه من مهمه ولی به خواست و عقیده شما احترام میزارم هر کس حق داره جوری که دلش میخواد زندگی کنه

    • بی نام

      خوبه که اختیار تمام و کمال زندگیشو داشته و بجز عشق اولش خیلی هم ایده آل زندگی کرده
      البته اگر توی ایران همچین اتفاقی بیفته، تا ملت پدرتو درنیارن ولت نمیکنن!
      همونطور که درباره میترا استاد قضاوت میکنن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون پرستو نبوده مثل بختک هم نیفتاذه رو زندگی زنان دیگه واقعا فرقش را نمیفهمی یا نمیخوای بفهمی؟

    • بدون نام

      نکته مهم تو تمام این قضایا این بود که با پول میتونست شادی و انچه که قلبش میخواد رو بخره . تو متن هم اشاره شده به خاطر اشراف زده بودن و پولش میتونسته خیلی قانونای مرسوم زمانش رو دور بزنه. به هر حالمهم اینه که شد بوده بدون به فنا دادن زندگی ادمای دیگه.

    • مملی هستم

      ای زن هوسران...لبِ گورم شوهر میخواست...یه شوهرم براش داخل قبر میذاشتن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت کنن که ازدواج رو با هوس یکی می دونی
        اگه خودت هم چهارتا زن میگرفتی همینو میگفتی ؟
        یا اینکه میگفتی سنت پیغمبره؟!!

      • بدون نام

        بی شعور حضرت خدیجه هم 3 بار شوهر کرد. حرف دهنتو بفهم هر کی چند بر شوهر کرد یعنی هوسرانه؟

      • بدون نام

        خوردینش بابااا

      • بدون نام

        هر کی سه بار ازدواج کنه هوسرانه نه یک زنیا مرد درستکار

    • مهتاب

      من بهش حق میدم.هر جور دلش خواسته زندگی کرده.از زندگیش لذت برده.تا زمانی هم که همسرانش زنده بودن بهشون وفادار بوده

    • بدون نام

      آخخخخی عزیزم چه سرنوشتی

    • بدون نام

      محکوم؟ محکوم به چی خانم مظفری؟؟؟؟

    • بدون نام

      نظرتان درباره کایتانا چیست؟ فکر کنم همه عمرش در پی پائین تنه بوده و خوب هم توانسته استفاده بکند و عمری را خوش بگذراند. حالا من تائید بکنم یا تگذیب فایده نداره. اصل خودش بود که خوب حال کرد و رفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزيزم اگه فرصت کردی به روانپزشک و یا احیاناً دامپزشک مراجعه کن
        مریض جنسی

    • فدک

      بهش بیشتر می یاد یه زن هوسباز باشه تا یه زن قوی و مقتدر.

    • بی نام

      به نظر من هر انسانی حق زندگی داره تا روزی که زندس حالا اگه یک مرد بود میگفتن اشکال نداره حتی اگه توسن ۱۱۰سالگی بچه دارهم میشد از یک دختر جوان۲۰ساله چیزی که تو هم جوامع شاهدش هستیم البته جوانع عقب افتاده و نسل سومی که چه عرض کنم نسل دهمی مثل ما و کوردهات های عرب ها والا عرب ها خیلی از ما جلو زدن
      این خانوم از نظر من خلاف واقع عمل نکرده و به طور رسمی ازدواج کرده و اینکه بل هوس نبوده و به پای همسرانش تا زمان مرگ بوده از نظر من

    • بدون نام

      من بهش حق میدم خودم یه ادم افسردم و شاید نتونم اینجوری باشم و بقیه حق زندگی شاد دارن اینکه من شاد نیستم دلیل نمیشه بخوام همه مثل من زندگی کنن و دربارشون قضاوت نابجا کنم

    • بدون نام

      به نظرم کار خوبی کرده تنهایی خیلی بده

    • دخترام زندگیم

      بە نظر من هم زنی بوده قوی چون برخلاف رسومات عمل کرده،وهمچنین محتاج عشق وگریزان از تنهایی
      افرادی که میگن هوسباز بوده این نلدیده گرفتند که این خانم هر بار رسما ازدواج کرده ،هوس باز شامل زنان ومردنی میشه که متاهل هستند اما دارند صیغه میکنند و رابطه پنهانی دارند،خدا روشکر این روزها در کشور ما به وفور پیدا میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج