۸۷۰۵۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چمنیان: تیم امید نیاز به تفکر موفقیت دارد

سرمربی سابق تیم فوتبال نوجوانان ایران، گفت: هفته گذشته صحبت مقدماتی در مورد تیم امید انجام دادیم اما در این مدت اتفاق جدیدی نیفتاده است.

خبرگزاری فارس: عباس چمنیان در مورد اینکه نام او به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران مطرح شده است، گفت: این بحث جدیدی نیست. سال قبل زمانی که مربی نوجوانان بودم قبل از انتخاب زلاتکو کرانچار این بحث مطرح شد. وقتی یک تیم در حال شکل گیری است دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود. الان بعد از رفتن کرانچار هم دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده است. چند روز قبل هم در این رابطه با من صحبت شد و طرح موضوع صورت گرفت.

وی در مورد اینکه آیا با او صحبت شده است، تصریح کرد: صحبت مقدماتی کردیم اما با توجه به اینکه ما در مشهد هستیم این مسئله هنوز ادامه پیدا نکرده است.

چمنیان در مورد اینکه آیا برنامه داده است، تصریح کرد: خیر برنامه‌ای از ما نخواستند. آنقدر هم که من با خبر هستم شخص دیگری هم برنامه نداده است. الان در حال انتخاب خط مشی و مسیر تیم امید هستند. این تیم چند ماه با یک مربی دیگر کار کرده بود و آنقدر که من در جریان هستم الان در حال پیدا کردن مسیر برای تیم امید و الگوی رفتاری مربی هستند. طبق صحبتی که ما کردیم الان تیم امید نیاز به یک مربی تیم ساز دارد.

مربیان زیادی با سوابق باشگاهی هستند. الگوی تیم امید با باشگاه متفاوت است. تیم امید اردوهای کوتاهی دارد و باشگاه‌ها بازیکن به آن نمی‌دهند. قبل از شروع لیگ برتر ممکن است یک مربی ۲ ماه زمان داشته باشد اما شرایط تیم امید کاملا فرق دارد. تیم امید در مقاطع کوتاه فرصت اردو دارد.

فرمول شرکت در تورنمنت و لیگ کاملا متفاوت است. در باشگاه‌ شما بعد از هر بازی یک هفته فرصت رفع مشکل دارید اما در تیم امید باید در ۲ هفته تمام مسابقات را پشت سر بگذارید. الان صحبت در این مورد است که چه کسی این ویژگی را دارد که بتواند تیم امید را خیلی زود به یک شرایط مناسب برساند.

وی در مورد اینکه آیا خودش تمایل به حضور در تیم امید دارد و این توانایی را در خودش می‌بیند، تصریح کرد: وقتی یک هدف تبدیل به رویای ۴۴ ساله می‌شود این موضوع نشان از سختی کار دارد. رقابت با تیم‌های خوبی آسیایی و تیم‌هایی که در دو دهه اخیر بر اساس برنامه ریزی و صبوری مثل قطر توانستند به موفقیت برسند راحت نیست. تیم امید ایران هم با مربیان، روسا، بازیکنان و .... مختلف در طی ۴۴ سال نتوانسته به المپیک برسد.

کار راحت نیست. اگر روش‌های ما تا به الان به المپیک ختم نشده نیاز به انتخاب راه جدید داریم. افراد زیادی به فوتبال ایران آمدند که نام‌های بزرگی داشتند. آنها آن زمان شاید تصور نمی‌کردند کارشان آنقدر سخت باشد. نگاه باشگاهی در تیم امید اصلا درست نیست. به نظر من فرمولی که ما در چند دوره گذشته با تیم نوجوانان در مسابقات آسیایی و جهانی داشتیم را می‌توانیم با کمی تقویت در تیم امید اجرا کنیم. ساختن یک تیم با انسجام خوب و انگیزه خیلی بالا برای صعود می‌تواند منجر به موفقیت شود.

تزریق روح قهرمانی و موفقیت در تیم امید بزرگترین چالش است و باید این مسئله را هدف اول قرار داد. این تیم بیش از اینکه نیاز به بازی تدارکاتی و آمادگی بدنی داشته باشد نیاز به تفکر موفقیت دارد. با این فرمول خیلی بیشتر می‌توان موفق بود تا اینکه یک مربی صاحب نام خارجی را در این مدت انتخاب کنیم و او به دلیل عدم شناختش از شرایط بازیکنان و شرایط روانی فوتبال ما نتواند نقش موثری را در این مورد ایفا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج