۸۷۰۵۱۱
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آتش سوزی کارخانه کاله در عراق عمدی است

مدیرعامل کارخانه کاله آتش‌سوزی کارخانه این برند ایرانی در کربلا را ۱۰۰ درصد عمدی خواند اما توضیح بیشتر در این زمینه را به بعد از بررسی‌های بیشتر موکول کرد.

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل کارخانه کاله آتش‌سوزی کارخانه این برند ایرانی در کربلا را ۱۰۰ درصد عمدی خواند اما توضیح بیشتر در این زمینه را به بعد از بررسی‌های بیشتر موکول کرد.

هفتم خرداد ماه سال جاری شرکت کاله ایران در کربلا در آتش سوخت اما در باره عمدی بودن با نبودن این رویداد مواردی مطرح شد؛ زیرا این برند در کشور عراق رقبای زیادی از کشورهای عربستان، ترکیه، کویت و حتی دیگر شرکت های ایرانی داشت.

روابط عمومی این شرکت بعد از حادثه اطلاعیه‌ داد که حدود ۹۰ درصد کارخانه لبنی در اثر آتش‌سوزی تخریب شده و میزان خسارت وارده، حدود ۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. البته کارخانه گوشتی کاله، آسیب چندانی ندیده و فعالیت‌های کارخانه گوشتی از فردا به حالت عادی بازخواهد گشت.

غلامعلی سلیمانی مدیرعامل کارخانه کاله در گفتگوی با خبرنگار تسنیم عمدی بودن آتش‌سوزی کارخانه این برند ایرانی را در کربلا تایید کرد؛ وی در مکاله تلفنی که با این خبرگزاری داشت به گفتگوی اخیر خود در اتاق بازرگانی ایران اشاره و گفت که تمام اظهارات در این ارتباط را مطرح کرده اما از ارائه توضیحاتی بیشتر درباره اینکه چه کسانی ای عمل را انجام داده اند و آیا مدرکی در این باره به دست آمده است یا خیر ارائه نداد و آن را به بعد موکول کرد.

وی اظهار کرد: اتفاقی که برای کاله افتاد به این صورت است که اول انبار کارتن آتش می‌گیرد؛ بعد از آن زیر کارتن‌ها سه تا از پالت‌ها منفجر می‌شود و آتش به پنل‌ها سرایت کرده و کل کارخانه آتش می‌گیرد. در حال حاضر حدود ۸۰ میلیون دلار زیان این آتش‌سوزی است.

سلیمانی گفت: از امروز تصمیم گرفتیم؛ این کارخانه را هر چه سریع‌تر از نو بسازیم؛ البته از همان اول تصمیم ما این بود که اسکلت باقی مانده را تخریب کنیم و دوباره کار ساخت را آغاز کنیم ولی آتش‌نشانی عراق اجازه نمی‌داد که ما اسکلت مانده را خراب کنیم چراکه در حال تحقیق بر روی حادثه بود.

وی درباره حجم تولید شرکت کاله در عراق گفت: محصولاتی که تا الآن در عراق تولید می‌کردیم حدود ۵۰۰ تن بوده است. این تولیدات شامل حدود ۳۰۰ تن ماست، ۲۰۰ تن دوغ و ۱۰ تن فراورده گوشتی بوده است. ما سریعاً کار را شروع می‌کنیم. روش کار این‌طور بود که ۵۰ درصد محصول مورد نیاز بازار عراق را از ایران صادر می‌کردیم و ۵۰ درصد هم آنجا تولید می‌شد. ولی در شرایط فعلی تا تکمیل این کارخانه در عراق دوباره همه محصولات مورد نیاز عراق را از ایران صادر می‌کنیم.

سلیمانی تاکید می‌کند که این آتش‌سوزی ۱۰۰ درصد عمدی بوده است اما توضیح بیشتر در این زمینه را به بعد از بررسی‌های بیشتر موکول کرد.

وی درباره ویژگی‌های بازار عراق و چالش‌های این بازار می‌گوید: هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد ما باید این مشکلات را بپذیریم و باید خود را با آن‌ها وفق بدهیم. آن‌ها که نباید خود را با شرایط ما وفق دهند؛ ما می‌خواهیم آنجا کار کنیم.

گام دوم تولید در کشور مقصد است

وی درباره این چالش‌ها می‌گوید: عراقی‌ها دوست دارند خودشان تولید کنند و کارگر بیشتری از عراق استخدام شود؛ این بخشی از خواست آن‌هاست. ما هم اگر کارگر آلمانی یا آمریکایی در کشور داشته باشیم، مشکلاتی برایشان ایجاد خواهیم کرد. این مشکلات طبیعی است. بالاخره ایران و عراق فرهنگ و سیستم متفاوتی دارند که کار را دشوار می‌کند ولی در هر صورت باید کار کرد. در حال حاضر شرکت کاله یک هزار کارگر در عراق دارد که حدود ۷۵۰ کارگر عراقی است و ۲۵۰ کارگر ایرانی.

سلیمانی در پاسخ به اینکه چرا به‌جای صادرات در کشور مقصد تولید می کنید گفت : هرکسی که صادرات را شروع می‌کند باید بتواند در کشور مقصد تولید هم بکند. یعنی اگر صادرکننده به هدف تعیین‌شده خود رسیده و توانسته مقداری از بازار مقصد را به دست آورد باید گام دوم را بردارد؛ گام دوم تولید در کشور مقصد است و این‌یک اصل اقتصادی است. من وقتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن کالا به عراق صادر می‌کنم این درست است که همه را از ایران به آنجا صادر کنم؟ من در عراق پالایشگاه شیر تاسیس کردم و از ایران مواد اولیه می‌فرستم و در عراق بقیه فراوری‌ها را انجام می‌دهم.

وی تصریح می‌کند: ما با دولت و قوانین کشور عراق خیلی مشکل نداریم مشکلات ما داخلی است. دولت ایران که به فعالان اقتصادی به چشم سرباز اقتصادی نگاه می‌کند باید بتواند با فعال اقتصادی همراه باشد. ما هنوز مشخصات یک کشور صادرکننده را نداریم.

به گفته سلیمانی، مشکلات بازار در عراق طبیعی است و برای ما ارزش دارد که مشکلات عراق را تحمل‌کنیم. امروز اگر ۸۰ میلیون دلار در این سانحه از دست رفت، باید بازار ۸۰ میلیارد دلاری را حفظ کنیم اما متأسفانه ایران صادرکننده ندارد تا از همه ظرفیت‌های این بازار استفاده کند.

سهم کاله از بازار عراق

وی گفت: من تا بازگشت وضعیت به شرایط عادی همه این سهم را از ایران تأمین می‌کنم. قبلاً صادرات کاله نصف شده بود یعنی نصف از ایران می‌بردیم و نصف را آنجا تولید می‌کردیم ولی الآن همه را از ایران می‌بریم تا بازار را از دست ندهیم.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه و ضمانت‌نامه‌ای با دولت عراق امضا شده که خسارت‌های آتش‌سوزی تأمین شود؟ می‌گوید: آن‌ها هیچ‌چیزی به ما نمی‌دهند اما آنچه برای من اهمیت دارد این است که کار را سریع شروع کنم و بازار عراق را از دست ندهم.

برخی ایرانی ها بازار خراب‌کن هستند نه رقیب

سلیمانی درباره رقبای محصولات لبنی ایران در عراق می‌گوید: رقبای ما شرکت‌هایی از کویت، عربستان و ترکیه هستند؛ همچنین برخی شرکت‌های ایرانی هم در بازار عراق حضور دارند.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی کالاهای خود را به قیمت واقعی نمی‌فروشند و زیر قیمت می‌دهند. این‌ها بازار خراب کن هستند، صادراتچی نیستند. ما با ترک‌ها و عرب‌ها مشکل نداریم؛ آن‌ها رقیب ما هستند و رقابت می‌کنیم اما شرکت‌های ایرانی بازار را خراب می‌کنند.

سلیمانی چشم‌انداز بازار عراق را «عالی» ارزیابی کرد و گفت: بازار عراق خیلی بهتر از بازار ایران است. در اینجا مشکلات از ایران به‌مراتب کمتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی که کاله رو تحریم کردیم و نخریدیم اونوقت حالیت میشه نباید واسه بیگانه کار درست کنی

      پاسخ ها

      • بی نان

        این نتیجه همون بالا بردن ساعتی قیمت لبنیات توی ایران هست
        بچشید عذاب خداوند رو

    • بدون نام

      وقتی که کاله رو تحریم کردیم و نخریدیم اونوقت حالیت میشه نباید واسه بیگانه کار درست کنی

    • ش

      چرا برای حفاطت از کارخانه کاله در کربلا نگهبان استخدام نشده بود.؟

    • س

      کارخانه ای که به سادگی اتش بگیره و هیچ امکانات اتش نشانی از خودش نباشه همان بهتر که خاکستر بشه هر چند این حرفهای وی بدونه سند و مدارک است و در کربلا در حضور مسولین انجا حرفهای دیگری گفت و کلی چاپلوسی کرد

    • بدون نام

      خودمون بیکاریم رفتن اونجا کارخونه زدن

    • یعقوب

      بنده خدااگردرسیستان بلوچستان سرمایه گذاری میکردید حداقل هموطنت مشغول بکار بود نه رفتی تو دل دشمنی که درهشت سال جنگ تحمیلی جوانان هموطنت را شهید جانباز معلول مفقودالاثر کرده متاسفم برایت با افکا رت بحق خدا همه جزغاله بشودونیامرزد کسی که بتو چنین مجوزی دارد

    • بدون نام

      خدا را شکر به درک که سوخت چرا این هشتاد میلیون دلار را در ایران سرمایه گذاری نکردی که جوانان مشغول کار شوند به درک

    • بدون نام

      اخبار را همینجوری بگید نه یه خط بگن کاله سوخت! الان شرکتهای ایرانی که رقیب کاله هستن نباید مشتریان این شرکت را پربدن اخلاقی هم درست نیست

    • بدون نام

      خداکنه یکی پس ازدیگری نابود بشن که دارند با جان مردم بازی میکنند ازیه طرف موادلبنی غیربهداشتی و پالم وازطرف دیگه قیمتهای چندبرابری
      حتما فهمیدند که غیربهداشیه آتیش زدند
      دستشون درد نکنه

      پاسخ ها

      • بهمن

        باید افتخارکرد که یک شرکت ایرانی تونسته در کشور دیگری یک بازار خوب پیداکنه و باعث ارزآوری برای کشور بشه

    • بدون نام

      خداکنه یکی پس ازدیگری نابود بشن که دارند با جان مردم بازی میکنند ازیه طرف موادلبنی غیربهداشتی و پالم وازطرف دیگه قیمتهای چندبرابری
      حتما فهمیدند که غیربهداشیه آتیش زدند
      دستشون درد نکنه

      پاسخ ها

      • ص ا

        درود بر این حسن ظن و هموطن بودن !!!!

        مازوخیسم ملی را شنیدی ؟؟؟؟ !!!!!!

      • بدون نام

        متاسفم از شما انسان های کوته فکر!!! کارخانه کاله علاوه بر شعبه مرکزیت آمل و چندین کارخانه در ایران من جمله تهران چندین کارخانه در خارج از کشور را داراست!! در کارخانه آمل پرسنلی بالغ بر ۳۰۰۰تن به صورت سه شیفت مشغول به کارند مابقی بماند!!! تا به حال کم برند ایرانی پیدا شده که محصولاتش رو با خوشنامی و معروفیت صادر کنه!!! و باید سوال رو پرسید که همه خریدارها از ایران و خارج اشتباه میکنند و یه عده .... مثل شما درست میگین؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دستش دردنکنه کارهرکس بوده دمش گرم

    • mehdi...3424

      نون میکنن واسه عراقی ها کارگرها خودمون بیکار

    • بدون نام

      دمت گرم

    • بیکار

      چرا به فکر کارگران ایرانی وکارخانه های تعطیل شده ایران نیستین همین کارخانه رادر ایران بزنید وکارگر ایرانی در ان کار کند نه در عراق وکارگر عراقی

    • hosein samadi

      خداروشکر که سوخته

      پاسخ ها

      • ص ا

        از این کامنتا شاخ در بیاری شایسته است !!!!

        لابد ژاپن که در خیلی از کشورهای دنیا کارخانه تویوتا زده. عامل بدیختی ژاپنیهاست ؟؟؟؟

        یا اینقدر از این کارا کردن تا ژاپن، شده ژاپن ؟؟ !!!

        التماس تفکر. و پرهیز از چرت و پرت !!!!!

    • علی رنجبر

      از نظرات جهان سومی بودن معلومه . کاله بهترین کیفیف داره قرار نیس قیمت محصولات با درآمد شما تنظیم بشه ... خدا همتون خوب کنه ک به خودتونم رحم نمیکنین و از نابودی هم خوشحال میشه

    • حامد

      تا شما باشی تو کشور اجنبی کارخونه درست نکنی . جوان های مملکت بیکارند شما برای یه مشت عراقی کار درست کردی . واقعا که .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج