جاباما
۸۷۰۵۲۸
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش فلاحت‌پیشه به درخواست مذاکره آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد گفت: با توجه به اینکه دو طرف به زورآزمایی و چالش نهایی رسیده‌اند امکان رسیدن به یک توافق جدی وجود دارد منتهی باید آمریکایی‌ها برای توافق آمادگی داشته باشند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد گفت: با توجه به اینکه دو طرف به زورآزمایی و چالش نهایی رسیده‌اند امکان رسیدن به یک توافق جدی وجود دارد منتهی باید آمریکایی‌ها برای توافق آمادگی داشته باشند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگویی در واکنش به اظهار نظر اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، گفت: واقعیت آن است که ترامپ درباره ایران دچار اشتباه محاسباتی شده بود. به همین دلیل فکر می‌کرد می‌تواند ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما ایران و کشورهایی که با ایران کار می‌کنند به گونه‌ای خود را سازگار با شرایط جدید کرده و تلاش نمودند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا برند و مزیت سیاسی برای آمریکا محسوب می‌شود، گفت: ترامپ می‌خواست امضای خودش پای توافق باشد و اینکه از مزایای اقتصادی توافق با ایران بهره گیرد.

فلاحت پیشه توضیح داد: آمریکایی‌ها قبل از برجام به ایران فشار آوردند که در نهایت ایران در برجام به توافق ۷۰ میلیارد دلاری با کشورهای اروپایی و ۴۰ میلیارد دلاری با کشورهای دیگر رسید که ترامپ این توافق را سودده برای آمریکا نمی‌دانست چون باور او این است که هرگونه توافق در دنیا و یا در طرف مقابل توافق‌هایی که به هم زده می‌شود، باید در آن منافع آمریکا دیده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این توضیح که صحبت‌های پمپئو در آستانه سفر نخست وزیر ژاپن انجام می‌شود، افزود: آنها به اصطلاح جریان قوی دیپلماتیک در موضوع ایران و آمریکا را شکل داده‌اند و سعی می‌کنند که به توافق برسند. از نشانه‌های این "جریان قوی دیپلماتیک" تکاپو در دنیای مرتجع است که دچار نگرانی شده‌اند.

ترامپ نشان داد که در قبال رسیدن به توافق با ایران مجموعه شرایطی را فراهم کرده چون اکنون دیگر آمریکا مسیر قهقرا را در پیش گرفته است.

وی یادآور شد زمانی که آمریکا آخرین معافیت‌های نفتی را لغو کرد گفتم که آمریکا آخرین برگش علیه ایران را خرج کرد اما ایران برگه‌های زیادی دارد. این همان سیر قهقرای آمریکا است کما اینکه امروز هم برخی تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق کردند و صحبت از گفت‌وگوی بدون پیش شرط می‌کنند.

فلاحت پیشه در جمع بندی سخنان خود گفت: در شرایط کنونی مذاکره بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد مگر آنکه شرایط عادی شود. یعنی تحریم‌های ظالمانه در دوران ترامپ تعدیل شده که با تعدیل آن امکان ورود به تنش زدایی وجود دارد. دو طرف به چالش و زورآزمایی در حد نهایی رسیدند لذا امکان رسیدن به توافق وجود دارد منتها باید آمریکایی‌ها برای توافق آمادگی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو.عمو تمام برگ ها آمریکا هنوز رو نشده که تو اینطوری لاف میزنی تو اطاقت نشستی چند تا بادیگارد داری جنگ هم بشه پشت میزت میشینی چای شیرینی میخوری فکر مردم نیستی

    • بدون نام

      بی سواد

    • بینام

      حاضرم به تمام مقدسات عالم قسم بخورم اگر آمریکا هم بگوید غلام حلقه به گوش ایران هم میشوم باز بهانه های بنی اسرائیلی دیگر هم بیاورند که آمریکا چنین است و چنان چرا از مذاکره کردن طفره میروید حالا یا به نتیجه می رسید یا نه .آخرش هم مثل جنگ بدون هیچگونه بردی پای مذاکره نشستیم یک ریال غرامت هم نگرفتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        مگه ی دفه مذاکره نکردیم زدن زیرش چرا اینقدر بی غیرتی اگه بدبختی و گرانی هست برا هممون هست

      • بدون نام

        دقیقا.ایول

    • بدون نام

      مذاکره میکنید

    • بی نام

      برجام را که بعنوان مذاکره بُرد بُر د گفتید این شد حاصلش حالا که در موضع کاملا" ضعف هستیم هر مذاکره ای صورت بگیرد از روی ناچار است و نتیجه اش بُرد و باخت برای ایران است آمریکا بدنبال وجهه جهانی صلح طلبی است و بیشتر قصد دارد ایران را کشوری مدافع تروریسم و غیر قابل اعتماد معرفی کند و دایم می گوید ما طالب مذاکره هستیم ضمن اینکه رفتارش چیز دیگری می گوید آنچه مسلم است ترامپ علاوه بر جنگ اقتصادی دنبال جنگ نظامی هم هست و در صدد راه اندازی جنگ با ایران توسط کشور های منطقه است نه خود

    • بدون نام

      فکر مردم را بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج