۸۷۰۶۳۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

تاتنهام برای رسیدن به موفقیتی که لیورپول به آن دست یافت باید درس فراگیرد.

وبسایت نود: شکست در مهمترین رقابت باشگاهی در کل جهان، می تواند دو واکنش به همراه داشته باشد: ناامیدی، ماندن در غم شکست و سقوط روزافزون. یا درس فراگرفتن از شکست و قوی تر بازگشتن.

لیورپول تیمی بود که واکنش دوم را از خود نشان داد. آنها سال قبل در فینال کیف در مقابل رئال مادرید شکست تلخ ۳-۱ را پذیرفتند ولی راه درستی را پیش گرفتند. کلوپ خریدهایی درست و منطقی انجام داد و با تقویت تیم در نقاط ضعف آن، توانست لیورپول را به سطحی بالاتر برساند. آنها در نهایت تلخی دیگری را تجربه کردند و در لیگ قهرمان نشدند ولی به ششمین قهرمانی شان در اروپا دست یافتند.

چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

حالا تاتنهام در این فصل، با وضعیت مشابهی مواجه است. سوالات و مسائل زیادی است که مدیران باشگاه و پوچتینو باید به آن پاسخ دهند و با آنها مواجه شوند. به جز آینده خود پوچتینو (که بحث هایی در مورد ادامه حضورش در اسپرز مطرح است.) پس از این شکست تلخ، تاتنهام باید نشان دهد که به این باخت چه واکنشی نشان می دهد و چقدر مصمم است تا بار دیگر در فینال لیگ قهرمانان حاضر باشد و بتواند این بار به قهرمانی برسد.

پوچتینو خود نیز به این مسئله واقف است و بعد از فینال گفت: «فکر نمی کنم اکنون زمان مناسبی باشد که خیلی بخواهیم حرف بزنیم. می توانید صحبت ها را به شکل های متفاوت تفسیر کنید. ولی بعد از 5 سال حضور در تاتنهام، مشخص بود که پروژه مان چیست. جاه طلبی مان فوق العاده بود، تعهد بازیکنان مان را ستایش می کنم و خوشحالم که به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم ولی حالا زمان آرامش و تغییر ذهنیت و گفتگو فرا رسیده است.»

چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

پوچتینو هنوز سه فصل دیگر با اسپرز قرارداد دارد ولی صحبت های اخیر او و میزان عزم باشگاه برای حفظ مربی و سرمایه گذاری برای تقویت تیم، هنوز با تردیدهایی مواجه است که در نهایت امکان دارد به جدایی مربی آرژانتینی منجر شود. اگر او از تاتنهام جدا شود، مدیران باشگاه باید از نو همه چیز را آغاز کنند. آنها باید پروژه جدیدی را با یک مربی تازه آغاز کنند. اما اگر پوچتینو برای یک فصل دیگر هم بماند و بخواهد باشگاه را به قهرمانی برساند، تاتنهام با چالشی جدی چه از نظر مالی و چه ذهنی روبرو خواهد بود.چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

تاتنهام در طی سال گذشته هزینه های زیادی برای ساخت ورزشگاهش متحمل شده است، هزینه هایی که در نهایت به 1 میلیارد پوند خواهد رسید و حالا آنها علاوه بر پرداخت این ارقام، باید به فکر سرمایه گذاری برای تقویت تیم باشند. تیمی که از ژانویه 2018 و از زمان خرید لوکاس مورا با قیمت 25 میلیون پوند، ورودی به خود ندیده است. در واقع پوچتینو همین حالا هم کاری بس بزرگ انجام داده است که بدون خرید در سه پنجره قبلی ترانسفر، تیمش را به این نقطه رسانده است.

توانایی پوچتینو در عرصه مربیگری در طی فصل گذشته مزیت برتری تاتنهام در انگلیس و اروپا بود. او بدون خرید و با ترکیبی نه چندان وسیع از بازیکنان، بار دیگر در لیگ رقابتی جزیره، توانست تیمش را در بین 4 تیم برتر نگاه دارد و در لیگ قهرمانان نیز به شکلی شگفت آور به فینال رسید. هر چند عدم تقویت تیم در پنجره نقل و انتقالات موجب شد تا او در فینال لیگ قهرمانان، دو بازیکن ناآماده (وینکز و هری کین) را که به تازگی از مصدومیت برگشته بودندو همچنین تریپیه که چند ماهی است فرم خوبی ندارد، در ترکیب اصلی قرار دهد. تصمیماتی که در نهایت به ضرر این تیم تمام شد.

چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

پوچتینو در این باره صحبت های جالبی به زبان آورده است: «به کیفیت بازیکنان مان توجه داریم ولی قهرمانی در این جام، با این وضعیت غیرممکن بود. اسپرز اولویت را روی ورزشگاهش گذاشت و صفر پوند خرج خرید بازیکن کرد. ما باهوش ترین تیم نیستیم ولی قطعاً احمق ترین هم نیستیم.»

تاتنهام با هر آنچه در اندوخته هایش داشت، توانست به شکلی اعجاب آور این بار به فینال لیگ قهرمانان برسد ولی تداوم این روند، دستیابی به موفقیت و بوسه بر جام گوش دراز، نیازمند تغییر ذهنیت و رویه است. آنها باید برای ساختن تیمی بهتر خرج کنند و با این کار، به بازیکنان بزرگ تیم نظیر سون، کین و دله الی عزم خود را برای کسب جام نشان دهند تا این ستاره ها هم برای ماندن در تاتنهام قانع شوند.

چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

کین که به زودی تولد 26 سالگی خود را جشن می گیرد و در پیک دوران بازیگری خود است و سال گذشته کفش طلای جام جهانی را از آن خود کرد، هنوز که هنوز است مدالی را نبرده است. نماد آکادمی تاتنهام، رهبر و گلزن تیم پوچتینو شاید به زودی در دوراهی‌ای قرار گیرد که پیش تر مودریچ و بیل در آن ایستادند و تصمیم به انتخاب مادرید گرفتند.

همین موارد برای ستارگانی همچون دله الی و سون مطرح است. هر چند که دله الی فصل خوبی را برعکس سون تجربه نکرد ولی باز هم ستاره ای هست که تیم های زیادی خواهان جذب او باشند. از اسم اریکسن نیز نباید غافل شد. ستاره بازیساز اسپرز که هنوز برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده و تا ژوئن 2020 بیشتر قرارداد ندارد و همین حالا هم بحث انتقال او به رئال مادرید مطرح است.

چه درس‌هایی می‌توان از فینال لیگ قهرمانان آموخت؟

حالا زمان آن رسیده که دنیل لوی تصمیمات و اقدامات بزرگ را مدنظر قرار دهد. او باید برای آنکه ابهامات پیرامون آینده سرمربی موفق تیم و ستارگانش از بین برود، تیم را تقویت کند. تقویت کردن تیم می تواند ستارگان و مربی تیم را متقاعد به ماندن کند و عزم باشگاه را برای کسب موفقیت به رخ بکشاند. آنها اکنون الگوی خوبی پیش روی خود دارند، لیورپول فصل قبل در چنین وضعیتی قرار داشت و با خرید بازیکنانی نظیر آلیسون و فابینیو، به اینجا رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ درسی نمیشود آموخت

    • بدون نام

      درسهایی میشه آموخت یک اونا باید ا. ل یه وزیر لنگی انتخاب کنن و تمام فیفا رو بخرن و یه مافیای قدرتمند سیاسی مثل لنگ پشتشون باشه

    • بدون نام

      از فوتبال ایران تبانی وتیم های حکومتی و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج