جاباما
۸۷۰۶۴۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

۳ توصیه مهم برای سلامت قلب زنان

بررسی‌ها حاکی از افزایش هشداردهنده موارد حمله قلبی در میان زنان جوان است که این موضوع اهمیت توجه به سلامت این عضو حیاتی بدن را برای آنها ضروری می‌سازد.

خبرگزاری ایسنا: بررسی‌ها حاکی از افزایش هشداردهنده موارد حمله قلبی در میان زنان جوان است که این موضوع اهمیت توجه به سلامت این عضو حیاتی بدن را برای آنها ضروری می‌سازد.

طبق اعلام انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۱ درصد از موارد بستری شدن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مربوط به زنان ۳۵ تا ۵۴ ساله بوده و این درحالیست که این آمار در سال ۱۹۹۵ حدود ۲۱ درصد گزارش شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد: اگرچه بیماری قلبی اغلب مشکلی مردانه تلقی می‌شود اما حملات قلبی در این بازه زمانی در میان مردان جوان‌تر کاهش پیدا کرده است.

در این گزارش محققان خواستار آن شدند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با فاکتورهای خطرزایی همچون فشار خون بالا و دیابت که زنان جوان با آن روبرو هستند در نظر گرفته شود.

همچنین استرس می‌تواند بر سلامت قلب اثر بگذارد زیرا مغز نمی‌تواند تفاوت بین انواع فیزیکی و روانی استرس را تشخیص دهد. به گفته محققان آمریکایی هر دو نوع استرس موجب افزایش ترشح هورمون‌های آدرنالین و کورتیزول شده و ضربان قلب و فشار خون را بالا می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از هرالد تریبیون، اکنون این موضوع مطرح است که زنان جوان مستعد فشار خون بالا و استرس باید چه نکاتی را رعایت کنند؟

با پزشک معالج خود مشورت کنید

محققان به زنان توصیه می‌کنند با پزشک خود صادق باشند. افراد نباید از بازگو کردن احساس اضطراب خود، نگران باشند و احساس شرمندگی کنند. همچنین پزشکان باید توجه داشته باشند بیماران به کمک آنان نیاز دارند و به بیماران اطمینان دهند افسردگی و اضطراب از بیماری‌های قابل درمان هستند.

ذهن آگاهی یا حضور در لحظه را تمرین کنید

مدیتیشن و تمرین ذهن آگاهی و کاهش استرس کمک می‌کند تا ذهن از منطقه خطر خارج شود، ترشح هورمون‌های آدرنالین و کورتیزول افزایش پیدا نکند و از میزان ضربان قلب و فشار خون کاسته شود. به گفته محققان کنترل آنچه که در اختیار ما نیست منبع اصلی استرس در بسیاری از افراد به حساب می‌آید. همچنین این تمرین کمک می‌کند تا موارد استثنا را کنترل کنیم و آگاه باشیم که میزانی از استرس غیر قابل اجتناب است و می‌تواند گاهی اوقات مثبت باشد.

ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی کافی دارند میزان کمتری از فشار خون بالا را تجربه می‌کنند. فواید جسمی ورزش کردن مستقیماً با کاهش استرس مرتبط است. هنگام ورزش کردن و فعالیت جسمی با کاهش سطح هورمون‌های استرس شامل آدرنالین و کورتیزول از فشار خون نیز کاسته می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنان دانا == مردان دانا

    • بدون نام

      نادانی نادانی نادانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج