۸۷۰۶۵۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ماجرای ذبح غیربهداشتی و غیرقانونی در تبریز

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در خصوص تصویر منتشر شده در فضای مجازی که ذبح غیربهداشتی و غیرقانونی بوقلمون در حاشیه خیابان یکی از شهرک‌های مسکونی تبریز را نشان می‌داد، گفت: تصاویر این ذبح غیربهداشتی را در فضای مجازی مشاهده کرده و اکیپی برای بررسی موضوع به محل اعزام کردیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در خصوص تصویر منتشر شده در فضای مجازی که ذبح غیربهداشتی و غیرقانونی بوقلمون در حاشیه خیابان یکی از شهرک‌های مسکونی تبریز را نشان می‌داد، گفت: تصاویر این ذبح غیربهداشتی را در فضای مجازی مشاهده کرده و اکیپی برای بررسی موضوع به محل اعزام کردیم.

امیرحسین بهداد در گفت‌وگویی اظهار کرد:، معتقدم هر عکاس یا شهروندی که این تصویر را ثبت می‌کند باید هرچه سریع‌تر موضوع را به اکیپ‌های دامپزشکی و نیروی انتظامی اطلاع رسانی کند.

از مردم درخواست می‌کنیم از خرید ذبح غیر بهداشتی و خیابانی خودداری کنند، چرا که اگر تقاضا نباشد قطعاً شاهد چنین فروش غیرقانونی و غیربهداشتی گوشت در سطح شهر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که تبریز شهر بزرگی است، با وجود همکاری و تلاش‌های کارکنان دامپزشکی، ممکن است با برخی تخلفات مواجه نشوند به همین دلیل بهتر است مردم در حین مشاهده‌ی چنین مواردی در هر نقطه‌ای از شهر بلافاصله آن را به اکیپ‌ها گزارش دهند.

وی بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد که همکاران دامپزشکی برای برخورد با متخلفان در مناطق مختلف تبریز ورود پیدا می‌کنند، اما افراد منطقه به مأموران ما اجازه برخورد و حتی با گرفتن تلفن همراه اکیپ‌های دامپزشکی، اجازه برقراری تماس با مأموران نیروی انتظامی را نمی‌دهند.

بهداد یادآور شد: امکان بروز بیماری در چنین فروش‌های غیرقانونی زیاد است و مردم باید در صورت مشاهده‌ی چنین مواردی بلافاصله از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ آن را به مأموران دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر مشکلی از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود ندارد و وضعیت استان از سوی اکیپ‌های دامپزشکی رصد و پایش می‌شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت فعلی استان از لحاظ کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مطلوب ارزیابی می‌شود و هیچ مورد مشکوکی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی یکی از مناطق مهم برای حضور پرندگان مهاجر است، افزود: باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشیم، چراکه استان در مسیر مهاجرت پرندگان مهاجر واقع شده و پرندگان مهاجر از کشورهای مختلف وارد استان می‌شوند ولی اکنون دارای شرایط مطلوبی در کنترل بیماری فوق حاد پرندگان هستیم.

بهداد یادآور شد: توصیه می‌کنیم تمامی مرغداری‌های صنعتی اصول بهداشتی دامپزشکی و مواردی که به آن‌ها تذکر می‌دهیم، رعایت کنند و در به حداقل رساندن ترددهای داخل مرغداری و جدی گرفتن بحث واکسیناسیون تلاش کنند، متأسفانه در حال حاضر در خصوص واکسیناسیون آنگونه که باید همکاری شود، همکاری نمی‌شود؛ در حالی که مرغداران با انجام عمل واکسیناسیون می‌توانند از سرمایه‌های خود و طیور ملی صیانت کنند.

وی بیان کرد: جلوگیری از تردد بی‌رویه‌ی مرغ در خارج از محل نگه‌داری، رعایت قرنطینه در مواجهه با طیور بیمار، ممانعت از ورود و خروج به محل‌نگه‌داری طیور بدون ضدعفونی، ممانعت از برخورد پرندگان وحشی با طیوری که نگه‌داری می‌کنند، ضدعفونی همه ابزارهایی که به مرغداری یا محل نگه‌داری طیور وارد می‌شود، گزارش سریع بیماری به اداره کل و.. از موارد مهمی است که در پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اهمیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج