۸۷۰۹۶۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

افزایش آزار‌های جنسی در کلیسای کاتولیک آمریکا

مجمع اسقفی آمریکا اعلام کرد، از ژوئیه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ و در عرض یک‌سال، ۱۳۸۵ فرد بالغ از ۱۴۵۵ مورد آزار جنسی در کلیساها شکایت کرده‌اند که این رقم به نسبت سال قبل‌تر ۶۹۳ مورد افزایش نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: مجمع اسقفی آمریکا اعلام کرد، از ژوئیه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ و در عرض یک‌سال، ۱۳۸۵ فرد بالغ از ۱۴۵۵ مورد آزار جنسی در کلیساها شکایت کرده‌اند که این رقم به نسبت سال قبل‌تر ۶۹۳ مورد افزایش نشان می‌دهد.

مجمع اسقفی آمریکا اعلام کرد، شکایت از آزارهای جنسی در کلیساها رو به افزایش است. این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد از افراد مورد اتهام درگذشته‌اند یا دیگر بر سر کار نیستند. اکثر تجاوزها و آزارهای جنسی، بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ صورت گرفته‌اند و اوج سوءاستفاده‌ها در دهه ۱۹۷۰ بوده است.

گزارش مجمع اسقفی آمریکا در چارچوب طرحی ارائه شده که قربانیان را واجد حق دریافت غرامت می‌داند.

قرار است به افرادی که در سال‌های یاد شده آزار دیده‌اند، مجموعاً ۳۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار خسارت بدهند. این مبلغ ۱۴ درصد بیشتر از غرامتی است که به قربانیان ثبت شده در سال ۲۰۱۶ پرداخته شد و دو برابر میزانی است که کلیسا در سال ۲۰۱۴ هزینه کرد.

به گزارش دویچه‌وله، هم‌چنین اعلام شده که اسقف‌نشین‌های ایالات نیوجرسی و پنسیلوانیا نیز به قربانیان آزار جنسی در کلیساها غرامت خواهند داد. به این ترتیب، انتظار می‌رود که آمار افشای موارد سوءاستفاده بالا برود.

پیش از این هیأتی در پنسیلوانیا که اظهارات شهود را شنیده است، از آزار جنسی ۱۰۰۰ نوجوان طی هفت دهه خبر داده بود. اتهام‌ها متوجه بیش از ۳۰۰ کشیش از شش اسقف‌نشین می‌شد و این هیأت، کتمان واقعیت و رویه کلیسا در مخفی‌کاری را محکوم کرده بود.

گزارش جدید مجمع اسقفی آمریکا، بحث‌های تازه‌ای در عرصه آزارهای جنسی در کلیسای کاتولیک به راه انداخته و در بسیاری از ایالات آمریکا، دادستانی‌ها تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند. مجمع اسقفی آمریکا اعلام کرد، برای زدودن رسوایی از چهره کلیسا، با مقامات رسمی همکاری دارد و کلیه کشیش‌های خاطی و متجاوز را به دستگاه قضائی معرفی کرده است. این در حالی است که دادستانی کل پنسیلوانیا در زمان برملا شدن تجاوز به کودکان، با فشار زیاد توانست به اسناد پنهان شده در آرشیو کلیسا دست یابد.

جامعه اسقفی نیویورک در سپتامبر ۲۰۱۷ نیز پس از آگاهی از رسوایی کاردینال مک‌کریک، اسقف اعظم واشنگتن زیر ضرب قرار گرفت. در سال ۲۰۱۷ دو مرد شهادت دادند که در کودکی مورد سوءاستفاده و تجاوز مک‌کریک واقع شده‌اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در فوریه ۲۰۱۹ و در آستانه برگزاری اجلاس مبارزه با آزار کودکان، کلیه القاب و عناوین تئودور مک‌کریک را پس گرفت. پاپ همه صاحب‌منصبان کلیسای کاتولیک در جهان را به حمایت از کودکان فراخوانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون بعد از عصر روشنگری، برخلاف قرون وسطی، حکومت در قبضه انحصاری کلیسا نیست، امکان رسیدگی به جرایمشان وجود دارد. در قرون وسطی مرجعی برای رسیدگی به این جرایم نبود چون میبایست از خودشان به خودشان شکایت میشد و طبعا نتیجه از قبل معلوم بود. در دنیای امروز همچنان هستند مناطق عقب افتاده ای که فرهنگ و درک و فهم عمومی و مناسبات مردم در همان حال و هوای قرون وسطا باقی مانده و ورد زبان مردمش اینهاست: خدا خودش کمکمون کنه. خدا لعنتتون کنه. خدا به دادمون برسه ..

    • بدون نام

      ای کاش ازکشورخودتون هم خبر داشتید

    • بدون نام

      ای کاش ازکشورخودتون هم خبر داشتید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج