۸۷۰۹۸۸
۱۰ نظر
۵۰۱۸
۱۰ نظر
۵۰۱۸
پ

مخدوش کردن قیمت اجناس تخلف است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان گفت: تمام فروشندگان صنوف مختلف بر اساس قانون جامع نظام صنفی ملزم به درج برچسب قیمت روی اجناس هستند و مخدوش کردن قیمت کالا تحت هر عنوانی، تخلف بوده و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: علی حبیبی‌کیا در گفت‌وگویی با اشاره به گلایه‌های مردمی مبنی بر گران‌فروشی و تقلب در عرضه کالا به‌ویژه در ماه‌های اخیر، گفت: به‌طورقطع مردم تحت فشارهای اقتصادی و برخی گرانی‌ها قرار دارند اما در این میان برخی فروشندگان نیز از این وضعیت سوءاستفاده کرده و به‌دنبال کسب منافع و سود به‌دنبال تخلف هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان بابیان اینکه بازرسی‌ها در سطح بازار کیفی شده به‌طوری‌که تعداد پرونده‌های تخلف در ماه رمضان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: طی این مدت تاکنون ۷۴ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی، قاچاق کالا، عدم اعلام موجودی کالا و عدم درج قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند که رشد ۱۵۵ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: فروشندگانی که از قبل کالایی را خریداری کرده اما در حال حاضر بر اساس قیمت جاری، آن محصول را عرضه می‌کنند، تخلف محسوب شده و به‌عنوان گران‌فروشی گزارش تنظیم و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

حبیبی‌کیا ادامه داد: برخی از فروشندگان اجناس باقی‌مانده در انبارهای خود را باقیمت جدید و توجیه اینکه در حال حاضر قیمت‌ها افزایش پیداکرده و در صورت خرید جنس جدید باید رقم بالاتری نسبت به قبل پرداخت کنیم، به بازار عرضه می‌کنند که این توجیه انحرافی بوده و تنها برای کسب سود و منفعت این عمل صورت می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان با یادآوری این مطلب که همه فروشندگان بر اساس قانون جامع نظام صنفی مکلف به درج برچسب قیمت روی اجناس هستند، بیان کرد: در بازرسی‌ها هم بر این موضوع تأکید شده که همه کالاها باید درج قیمت داشته باشد تا علاوه بر شفافیت قیمت محصول، مصرف‌کننده نیز قدرت مقایسه برای خرید داشته باشد و مخدوش کردن قیمت تخلف بوده و به‌عنوان عدم درج قیمت با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی مردم را محور اصلی برای اطلاع‌رسانی تخلفات اصناف در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: سازمان صمت بازرسی‌های نوبه‌ای را به‌شکل روزانه از سطح بازار و توزیع انجام داده و بر اساس اسناد به‌دست‌آمده تخلفات مشاهده شده را گزارش می‌دهند.

حبیبی‌کیا با بیان اینکه برخی از بازرسی‌ها نیز بر اساس اولویت‌های کالایی انجام می‌شود مثلاً کالایی که با گرانی مواجه شده یا کمبود نسبی دارد و تقاضا نیز نسبت به آن بیشتر است، افزود: مانورهای نظارتی نیز در دستور کار قرار دارد که مثلاً در ماه رمضان با عنوان طرح ضیافت برای کالاهایی مثل خرما، مواد پروتئینی، لبنیات و زولبیا و بامیه انجام و با تخلفات در هر سطح توزیعی برخورد می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      یکی به این آقا بگه ی سوپرمارکت چطوری با ده درصد حاشیه سود که شرکت ها گذاشتن هم کرایه مغازه بده پول برق بده مالیات و عوارض شهرداری و به اتحادیه....
      که همه عین زالو چسبیدن ....
      و برا خودشم که جونیشو گذاشته سود بمونه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل ما اینه که یه تعدادی امثال این آقا اومده اند روی صندلی سازمان صنعت و معدن و تجارت نشسته اند و مثل رییسشون هیچ گونه مدیریتی وارد نیستند

    • ملیکا

      سلام عزیزم کجایی که پارسال تا حالا تمام فروشگاهها قیمتهارامخدوش میکنن با گوش پاکن واستون هرشب اخرشب تمام مغازه ها مشغول پاک کردن قیمت اجناس درج شده روی انها هستن خسته نباشن انشاالله علی برکت الله کجایی بیا وببین چه خبره داداش

      پاسخ ها

      • ZZOORROO

        پاک کردن قیمت روی اجناس دستور تعزیرات است
        چون تعزیرات زمانی میتواند گیر بده که قیمت جنس مشخص باشد ولی وقتی جنسی قیمت ندارد هیچ دادگاهی نمی تواند روی آن شکایت اقدام کند
        پس کار پاک‌کردن کار تعزیرات است

    • بدون نام

      مردمو سر کار نذارین
      مگین چرا ؟
      ده ماه قبلو یاد بیارید روی وسیله نوشته میشد(5000)بفروشنده میگفتی چنده 9000هزارتومن همهٔ وسایل مثل همه بودن این سری خدا خودش بخیر کنه. انشاالله

    • بدون نام

      دارو خانه ها پانچ کردن قیمتارو

    • فضولباشی

      تخلف خم باشه چی مبشه ازاین دسن تخلفات بی حساب وکتاب درحال انجام است ازادی کامل برتی چاپیدن یک مغازه میوه فروشی قیمت رواجناس نمی زنه این تخلف بزرگترنیست ؟

    • ابوالفضل رمضانی

      تنهایی فهمیدی که مخدوش کردن قیمت تخلف است؟

      پاسخ ها

      • ش

        تازه بدون مخدوش کردن قیمت هم از قیمت اصلی درج شده روی کالا هم گرانتر میفروشند.به عنوان نمونه یک شیشه سس مایونز تولید اسفند سال ۹۷که قیمت درج شده روی کالا ۹۰۰۰تومان بود .فروشنده به قیمت ۹۵۰۰ تومان به من حساب کرد.و وقتی اعتراص کردم فروشنده گفت گران شده و منهم گفتم این خرید قبل میباشد .و بایدبه قیمت درج شده روی کالال بفروشی .و فروشنده فقط گفت گران شده.!!!!!

    • پینوکیو

      داداش وقتشه سرتونو اززیربرف بیرون بیاوریدوببینید تومملکت چه خبره هرکی هرکاری دلش بخوادمیکنه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج