۸۷۱۰۳۵
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مجله آمریکایی: ترامپ می‌خواست ایران را به زانو در آورد، اما خودش زانو زد

یک مجله آمریکایی در تحلیلی بر چرخش مواضع دولت این کشور علیه ایران نوشته رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواست ایران را به زانو درآورد، اما اکنون او کسی است که تسلیم شده است.

خبرگزاری فارس: یک مجله آمریکایی در تحلیلی به بررسی مواضع جدید دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران پرداخته است.

مجله اسلیت با اشاره به پیشنهاد جدید «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران می‌نویسد: «دولت ترامپ می‌خواست ایران را به زانو درآورد، اما اکنون رئیس‌جمهور آن کسی است که تسلیم شده است.»

نشریه آمریکایی پیشنهاد روز یکشنبه (۱۱ خرداد/۱ ژوئن) برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را «چرخشی گیج‌کننده» توصیف کرده و نوشته او همان کسی است که تا امروز اصرار می‌کرد جمهوری اسلامی ایران قبل از هر مذاکره‌‌ای بایستی ۱۲ تغییر بنیادین در سیاست‌هایش اعمال کند و در پاره‌ای از موارد از حاکمیت مستقل خود دست بکشد.

نشریه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: «از طرف دیگر، چرخش جدید نشانه‌ دیگری است مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و پامپئو مذاکره‌کنندگانی وحشتناک هستند و در مسئله سیاست خارجی، ایالات متحده تحت رهبری آنها همانند یک کشتی سرگردان در دریایی طوفانی است.»

حدود یک سال پیش دونالد ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران که در دولت قبل میان تهران و گروه ۱+۵ حاصل شده بود، خارج کرد و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را احیا کرد. او سپس تهدید کرد که کشورهای دیگر که وارد تعامل با ایران شوند را تحریم خواهد کرد. ترامپ نام این سیاست را «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران قرار داد.

اسلیت می‌گوید هدف از این سیاست از همان ابتدا مبهم بود: «پامپئو و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفتند می‌خواهند کاری کنند که فریاد ایرانی‌ها را تا زمانی که حکومتشان ساقط می‌شود درآورند. ترامپ ادعا می‌کرد که صرفاً می‌خواهد آنها برای رسیدن به توافقی بهتر پای میز مذاکره بیانند.»

نویسنده این مقاله تصریح کرده است: «در هر صورت، سخنان جدید ترامپ تمامی شانس‌های کارگر افتادن کارزار فشار را بر باد داد.»

اسلیت خاطرنشان کرده کارزار فشار حداکثری علیه کره شمالی هم خوب جواب نداده است: «این راهبرد ممکن است به آمدن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پای میز مذاکره کمک کرده باشد اما هنگامی که او به مذاکره آمد از چیزی دست نکشید.»

مجله آمریکایی خاطرنشان کرده بعد از چرخش دولت ترامپ در مواضعش علیه ایران، اگر قرار بوده کارزار فشار ماحصلی هم داشته باشد، اکنون وضع فرق کرده است.

در این تحلیل آمده است: «فرض کنیم سیاست فشار حداکثری می‌توانست در کشوری تحت شرایطی خاص اثراتی-البته نه لزوماً اثرات مطلوب- می‌داست. حالا دیگر چنین نیست. چرخش پامپئو در مواضعش، از اینکه فشار حداکثری یک بلوف موقت بوده پرده برمی‌دارد. کسانی که ترامپ با لفاظی‌های ستیزه‌جویانه آنها را نشانه می‌رود از این به بعد می‌توانند عقب نشسته و تا لبریز شدن صبر او برای نتیجه و کاستن از مطالباتش منتظر بمانند.»

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری علیه ایران احیا کرد.

واشنگتن می‌گوید هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۶ خردادماه بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود. او مدعی شد قصد آسیب زدن به ایران را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      ترامپ عقل به خرج داد و برد،،،،براي اولين بار و شايد اين سومين بار كه با عقب نشيني صحيح بعد از سوريه و كره شمالي درايت و حكمت به كار رفت كه همه باعث و باني ان من بودم،،،،در حالي كه در تمامي جنگهاي گذشته كه امريكا متحمل ان شد حماقت و بي تدبيري باعث عواقب زيان بار و شكست و رسوايي شده بود،،،پيروزي و برد در جنگهاي نوين مستلزم بسياري از تعاليم است كه از ان نااگاه و بي خبرند،،،،

    • بدون نام

      البته اگه افراد سست عنصر داخلي ما رو به زانو در نيارن!!!

    • رضا وطن

      برو بمیر ترامپ کثیف
      تو نمی تونی با ایرانیهای بچه شیر در بیفتی
      کوچک تر از این حرفها هستی

    • بدون نام

      دوزار بده آش به همین خیال باش خخخخخخخ

    • بدون نام

      خوش آمدی مشرف
      توبودی که لنگت در رفت

    • بدون نام

      مجله زرده آمریکایی عزیز تو مغزت کوچیکه چون ما گفتیم به هیچ وجه مذاکره نمی کنیم اونا گفتن ما حاضریم مذاکره کنیم چون میدونن ما قبول نمی کنیم چون مجبوریم قبول نکنیم چون آبرومون میره اگه قبول کنیم بعد میگن دیدید ما گفتیم ولی ایرانیا قبول نکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اين تحليل كاملا درسته اونا مطمئن هستن ما مغزفندوقي تر از اون هستيم كه مذاكره رو حتي بدون قيد و شرط قبول كنيم و به همين دليل توپ رو انداختن تو زمين ايران. از اين به بعد زبونشون براي دنيا درازه كه ما پيشنهاد مذاكره بدون قيد و شرط هم داديم و ايرانيا قبول نكردن. منتها كي تو اين مملكت ميفهمه تحليل يني چي؟

    • m

      الکی خبرگزاری هایی که به نفع خودشون هست رو میزارن خخخ...دقیقا چجوری ترامپ به زانو دراومد خخخخ

    • لللل

      مرگ بر ترامپ مرگ بر آمریکا ما مذاکره نمیکنیم درود بر خامنه ای رهبر عزیزمان جانم فدای رهبر

    • بدون نام

      بهتره آمریکا ازتحریم ایران دست بردارد وبااحترام برخوردکندوایران قدرتمندهمیشه حکیمانه برخوردخواهدکرد

    • بدون نام

      آمريكاييها آدمهاى بى شخصيت در ميان زمامدارانشان زياد دارند بر عكس پوتين
      يادمه يك بار خاتمى معروف به ممد تمدن كنار عاليجناب پوتين نشسته بود و مترجمش در لابلاى ترجمه هاش از درياى مازندران نام برد. همين كه عاليجناب پوتين يك چشم غره رفت، ممد تمدن و مترجمش جا زدند و با حالتى دستپاچه و لحنى تضرع كنان گفتند سو تفاهم شده و منظورمان همان كاسپين بود. عاليجناب پوتين ابراز رضايت فرمودند و آندو بيچاره هم از حالت ترس و واهمه درآمدند و نفسى به راحتى كشيدند :))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج