۸۷۱۱۲۷
۲۸ نظر
۵۰۲۰
۲۸ نظر
۵۰۲۰
پ

نماینده پیرانشهر: زندگی مردم فلج شده است

این روز‌ها، معیشت دغدغه اصلی مردم شده و کسانی که حقوق‌بگیر هستند و تا دیروز می‌توانستند مایحتاج ضروری خود را در یک ماه تأمین کنند، این روز‌ها درآمدشان کفاف ده روز از ماه را هم نمی‌دهد.

تابناک: این روز‌ها، معیشت دغدغه اصلی مردم شده و کسانی که حقوق‌بگیر هستند و تا دیروز می‌توانستند مایحتاج ضروری خود را در یک ماه تأمین کنند، این روز‌ها درآمدشان کفاف ده روز از ماه را هم نمی‌دهد.

بالا رفتن قیمت‌ها در بازار و افزایش قیمت اقلام مصرفی، فشار‌ها را آنچنان زیاد کرده که حتی رژیم‌های غذایی مردم نیز در حال تغییر است؛ حذف گوشت از وعده‌های غذایی، حذف میوه و اقلام فرهنگی نقطه آغاز این فرایند است.

وقتی با بسیاری از خانواده‌های فرهنگی و کارگری صحبت می‌شود، اولین کالایی که از سبد خرید خود حذف کرده اند، اقلام فرهنگی است. همچنین تغییرات در رژیم‌های غذایی از جمله حذف سبزیجات و میوه‌ها نیز از موارد دیگری بوده که شایع شده است.

بنا بر این گزارش، پایین آمدن توان قدرت خرید و همچنین حذف پس انداز از سبد هزینه‌ای خانوار‌ها، باعث نگرانی برخی مسئولان و نمایندگان مجلس شده است.
آنان بر این باورند که تحریم‌های خارجی دلیل این آشفتگی‌ها نیست، بلکه بی مدیریتی عامل اصلی این گرانی‌ها بوده و درواقع دولت با تصمیمات آنی و خلق الساعه، خود باعث بروز این مشکلات شده است.

رسول خضری در این باره اظهار داشت: تحریم‌های خارجی همیشه بوده و ۴۹۰ سال است با این مشکل مواجهیم، ولی هر بار توانسته ایم از سد آن‌ها بگذریم و کشور را به نحو خوبی اداره کنیم؛ اما مشکل کنونی ما که به نظر من، بد‌تر از تحریم‌های خارجی است، تحریم‌های داخلی است که خود ایجاد کرده ایم و همین است که پدر ما را درآورده؛ بخش‌نامه‌های خلق الساعه، بی برنامگی‌های اقتصادی، عدم برنامه ریزی و از این دست موارد، باعث مشکلات شدید شده است.

وی افزود: هم اکنون ما بیش از ۷ میلیون بیکار در شهر‌های مرزی داریم و در واقع این افراد از نظر اقتصادی کاملا زمین‌گیر هستند و به گل نشسته اند؛ معابر کولبری را بدون فکر و برنامه ریزی، کاملا بسته اند و کارت‌هایی داده اند که اصلا کارایی ندارند. در یک جمله، تحریم داخلی و سوءمدیریت و ضعف شدید دولت در برنامه ریزی، باعث شده از نظر اقتصادی وضعیت این گونه شود.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: مردم بزرگواری نشان می دهند و از سر صبر چیزی نمی‌گویند؛ اما باید مجموعه ار خودش خجالت بکشد و بیشتر از این باعث افزایش فشار بر مردم نشود. بیماری هلندی که می‌گویند، ما به بدترین نوعش در ایران دچار شده ایم، چون ما از تولید داخل حمایت نمی‌کنیم و توجهی به آن نداریم و با مصوبات الکی، عرصه را بر تولید و صادرات و واردات تنگ می‌کنیم؛ بنابراین، تا زمانی که دولت برنامه ریزی درستی نداشته باشد، هر میزان هم که دلار به بازار تزریق کند، قیمت‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد و تنها پول به جیب یکسری دلال سرازیر می شود.

وی در پایان افزود: دولت باید در داخل هماهنگی‌های لازم و وزرای اقتصادی نیز توان لازم برای ایجاد این هماهنگی‌ها را داشته باشند و اگر لازم باشد، تغییراتی در کابینه داده و زودتر این کارها انجام گیرد؛ البته اگر دولت نخواهد، این اقدامات را انجام دهد، مجلس خود دست به کار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انتخابات مجلس نزدیکه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجک دشمن برا گرا

    • pooya

      بدوبدو تماس بگیر باترامپ تحریم هابرداشته شه.کشور گل بلبل درست کنید.نمی تونیدجلوی دلال بازی روبگیرید.بیچاره فرهادنانوا هم جوش شیرین میزد!!!!!!!!

    • بدون نام

      با این وضعیت گرونی دیگه نمیتونیم شکم خودمونم سیر کنیم، مسئولین هم که فقط در حد شعار و حرف هستند و خودشون که توی فشار نیستن.

    • س

      ماها به شما مگیم شما به که مگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خند داره خجالت خوب چیزیه

    • عنهیممم

      فقط حرف میزنید

    • بدون نام

      ای آقا شما هم که فقط حرف میزنید. بزنید خدا اجرتون بده.

    • بدون نام

      تورا خدا این ریس جموروووزیرانشو کنار بذارین بخدا مردم بدبخت شدن دارن چیکارمیکن خبرمرگشون با این مملکت ادارکردشون ایناشالله که بمیرن همشون

    • بدون نام

      لعنت بر ادمهایی که از همه چی خبر دارن و هیچکاری نمیکنن و فقط حرافی میکنند...
      لعنت بر نماینده های بی کفایت

    • انتقاد سازنده

      دیر فهمیدی آقای نماینده . خیلی دیر فهمیدین . مردم تا خرخره توی بدبختی هستن . ابراز این جمله دردی دوا نمیکنه . برخورد قاطع با گرانفروشان و بالا بردن سطح توان خرید مردم توسط دولت چاره درده که متاسفانه کلا دولتمون خوابشون برده و هر وقت هم بیدار میشن یه چیزی رو گرون میکنن و بس ..

    • نااسنا

      از فلجی به فلاکت رسیدند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هقشونه بزار بکشن تا این مردم می را پیمای اش حمنه داسه همین

    • بدون نام

      اقای نماینده چرا درابن مدت خدمت نگفتی زندگی مردم فلج شده حالا که. داری خدا حافظی میکنی داری زور میزنی که نماینده بشی عجب شما کلاه بردارانید

    • بی نام

      شما نماینده ها فقط حرف میزنید.هیچ عملی در کار شما نیست.همش میگید دولت دولت دولت.بابا جمع کنید شما هم.حالا من یه طرح بدم شما عمل میکنید.خوب تمام مقامات رو بیرون کنید بجاش دولت و نخست وزیر از ژاپن بیارید.انجام بدید این یک طرح

    • بدون نام

      پس کی دگه دست بکار می شوید جناب.دگه رمقی در مردم نمانده تا دیر تر نشده کاری کنید تو را خدا.دگه کم کم نون خالی هم نمیشه خرید برای یه ماه تموم.

    • سید

      اقتصاد،اعصاب،سیاست،اعتقادمون را داغون کردند

    • بدون نام

      عجب سوو‌ پا پ‌پ اطمینانی بودی تو حاج رسول ،آخی ، ناز بشی

    • بدون نام

      اینا همش سیاه نماییه باور نکنید

    • بدون نام

      معمت گرم هرف دل مارازدید آفرین آقای نمایند

    • بدون نام

      نابودشده است!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اقای خضری عزیز عین مطلب را رساندی بنده ترک زبان هستم درود بر پیرانشهر گه چنین نماینده با وقاری دارند اگر نماینده ها نصفش مثل شما چنین فکری داشتن ایران گلستان بود ولی اصلاح طلبان ایران را به گدای انداختن خدای شهدا اینان را رسوا کند به احترام این ماه مبارک

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره که بیچاره مون کردید ازروی زنو بچه هامون خجالت میکشیم

    • بی نام

      شما که در کمیسیون اقتصاد مقاومتی هستید تا بحال برای برون رفت از مشگل چه تدابیری اندیشیدید تولید داخل بدون کیفیت و بیش از قیمت کالا های وارداتی خریدار نخواهد داشت یک جفت کفش تولید داخل بر اساس قیمت ارز آزاد بامردم مورد محاسبه قرار می گیرد لوازم خانگی و سایر مایحتاج همین وضع را دارند عزم جدّی برای مبارزه با قاچاق وجود ندارد این همه میوه قاچاق چگونه وارد میشود چرا برای لوازم پزشکی و دارو این همه محدودیت قائل میشوید ولی برای کالا های لوکس و غیر ضروری مردم هیچگونه مانعی وجود ندارد علت این است همه کاسب هستید این حرف ها برای فریب مردم و ترغیب حضور در انتخابات پیش رو است

    • بدون نام

      از حالا عوام فریبی شروع شد تا انتخابات
      مرد حسابی قانون تهیه و تنظیم کنید اینطور حرف زدن را ملت همه بلدند چه فرقی بین من و شما قانونگذار .

    • بدون نام

      شماکه دردراتشخیص میدهی چرادنبال درمان نبوده ونیستی؟شایدچاره کارکناررفتن مسولین کلیدی اقتصادی ودرصورت لزوم خودرییس جمهورکه ظاهرابروزراواموراحاطه بکفایت لازم ندارد؟هرچندمثل اینکه اکثریت نمایندگان فعلی همت ودلسوزی مناسب ندارندوبیشتربفکرخودشانندچراکه درامدکاخ نشینی دارندوسواره ازحال پیاده خبرندارد!بعدازسوال چندماه میگذرداماوضع بهترکه نشدبلکه بدترشدآیابایداین وضعیت راتاپایان دوره دولت فعلی زجرآورانه برای ملتی که اینهمه شهیدداده وذلت ناپذیرست تحمل کردودم نیاورد؟عبورهای موعوده یکی پس ازدیگری یامحقق نشدیامشکلترومسدودترتوسط برخی تصمیمات نابجای دولت فرجامی مانندبرجام شد!؟

    • بدون نام

      شماه این زندگی را فلج کردید برادر اعزیزم به کی داری میگی ریه مردم هرومتون باشه

    • بدون نام

      فقط حرف میزنید عمل صفر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج