جاباما
۸۷۱۱۸۵
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

اهداف مشابه آمریکا و انگلیس درباره ایران

نخست وزیر انگلیس در کنفران مطبوعاتی با ترامپ گفت که واشنگتن و لندن خواستار رسیدن به اهدافی مشابه درباره ایران هستند.

خبرگزاری فارس: «ترزا می» نخست وزیر مستعفی انگلیس روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که ایران باید به تعهدات خود پایبند باشد و از تشدید اوضاع جلوگیری کند.

وی افزود:امروز درباره تلاش‌های مشترک برای پرداختن به فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه و حصول درباره این موضوع که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، گفت‌وگو کردیم. با این وجود ما درباره رسیدن به آن اختلاف داریم. من قبلا گفته بودم بریتانیا به توافق هسته ای پایند است.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: روشن است که ما و آمریکا می‌خواهیم به یک هدف برسیم. مهم است ایران به تعداتش پایبند باشد.تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم که در جهت منافع هیچکس نیست.

ترزا می اضافه کرد که لندن و واشنگتن طی دو سال گذشته با چالش‌های متعددی مواجه شد که مهمترین آن کاربرد مواد سمی از سوی روسیه در اراضی انگلیس بوده است.

نخست وزیر مستعفی انگلیس با اشاره به اینکه همچنان به ضرورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایمان دارد، افزود که لندن بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شراکت تجاری خود با آمریکا را گسترش خواهد داد.

در ادامه کنفرانس خبری «دونالد ترامپ» گفت: به همراه انگلیس مصمم هستیم که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تامین مالی تروریسم شویم.

وی با اشاره به این موضوع که ائتلاف میان آمریکا و انگلیس قدرتمندترین ائتلافی است که جهان شاهد آن است، افزود: با همکاری انگلیس گروه تروریستی داعش را به طور کامل شکست دادیم و با لندن در مقابله با چالش‌های جهان مشارکت داریم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری بار دیگر به انتقاد از «صادق خان» شهردار لندن پرداخت و مدعی شد که وی به وظایفش به خوبی عمل نکرده و باید بر روی وظایف خود تمرکز کند.

ترامپ درست دقایقی قبل از ورود به لندن نیز در یک پیام توییتری به شدت از «صادق خان» شهردار لندن انتقاد کرد و او را یک «بازنده کامل» توصیف کرده بود.

شهردار لندن نیز توییت‌های توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه خود را «توهین‌های بچه‌گانه» توصیف کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه کنفرانس خبری خود با ترزا می گفت: انتظار داریم که برگزیت حاصل شود و باید این توافق حاصل شود و آمریکا پس از برگزیت توافق تجاری بزرگی را با انگلیس امضا خواهد کرد.

ترامپ به روابط اطلاعاتی قوی میان انگلیس و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت که اختلافات دو کشور درباره هوآوی نیز حل خواهد شد.

وی به موضوع مرز آمریکا با مکزیک نیز پرداخت و گفت: میلیون‌ها مهاجر از مرز مکزیک عبور می‌کنند و این موضوعی غیرقابل قبول است.

د رحال حاضر موضوع توافق برگزیت بزرگترین چالش انگلیس به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس طی یک همه‌پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان‌بندی، سال ۲۰۱۸ از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کند. اما این توافق‌نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در پارلمان انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم‌چنان در هاله‌ای از سردرگمی قرار دارد.

ترزا می، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان بود.

این امر موجب شد پارلمان سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی دهد. در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد روز دو هفته جمعه استعفای خود را اعلام کند.

بسیاری از اعضای دولت او نظیر وزیر امور جارجه، وزیر محیط زیست و وزیر بهداشت، در حال رقابت بر سر پست خالی نخست‌وزیری هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو شکستش دادی !؟

    • ناشناس!

      فقط توافق فایده نداره باید عمل کنند و نیروهای منتظر ما هم خسته شدند از این وضعیت!!

    • حسين

      انگليس وامريکا مثل گربه سگ ميمونن تنه اي با دو تا سر.اعتمادبه انگليس اخرين اشتباهه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج