۸۷۱۲۰۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

روغن زیتون ۱۵هزار تومانی سمی خطرناک است

براساس آخرین آمار، واردات روغن زیتون به سبب نوسان نرخ ارز و حذف واردات روغن زیتون از گروه یک کالایی، ۶۰ درصد کاهش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: براساس آخرین آمار، واردات روغن زیتون به سبب نوسان نرخ ارز و حذف واردات روغن زیتون از گروه یک کالایی، ۶۰ درصد کاهش داشته است.

نادر جلالت عضو سابق شورای ملی زیتون از کاهش واردات روغن زیتون خبر داد و گفت: براساس آمار و اطلاعات گرفته شده از واردکنندگان، واردات روغن زیتون به سبب نوسان نرخ ارز و حذف واردات روغن زیتون از گروه یک کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی با انتقاد از عرضه روغن زیتون با نرخ ۱۵ هزارتومان در سایت‌های اینترنتی افزود: با توجه به آنکه روغن پومیس (تفاله روغن زیتون) به سهولت در سایت‌های اینترنتی خرید و فروش می‌شود، حال جای این سوال مطرح است که چرا دستگاه‌های نظارتی از فعالیت متقلبان که سلامت افراد را نشانه گرفته است، جلوگیری نمی‌کنند؟

جلالت ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر شیشه روغن زیتون بالای ۹۰ هزار تومان است و فروش روغن زیتون با نرخ ۱۵ هزار تومان سمی خطرناک است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق روغن زیتون صرفه اقتصادی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر، قاچاقچیان به سبب افزایش قیمت روغن زیتون ناشی از نوسان نرخ ارز، تنها اقدام به قاچاق روغن پومیس و روغن‌های فاسد و تقلبی می‌کنند که عرضه آن در بازار، سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد.

وی سرانه مصرف کنونی روغن زیتون در کشور را ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که متوسط سرانه جهانی روغن زیتون ۵۰۰ گرم و در برخی کشورها ۱۸ تا ۲۴ کیلوگرم است.

جلالت درباره آخرین وضعیت تولید زیتون بیان کرد: طبق بررسی‌های میدانی گل دهی درختان زیتون خوب است، اما آمار دقیق تولید را وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر باید اعلام کند.

عضو سابق شورای ملی زیتون در پایان درباره تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی تصریح کرد: افراد در هنگام خرید ابتدا در صورت نوشتن کلمه پومیس از خرید اجتناب کنند یا از طریق تست چشایی روغن زیتون اصلی از تقلبی را تشخیص دهند به طوریکه یک قاشق روغن زیتون را در دهان بچرخانند و با هوا قورت دهند، در صورتی که ابتدا انتهای گلو را سوزاند و پس از یک دقیقه تندی و تیزی از بین رفت و احساس ماسیدگی در دهان ایجاد نشد، روغن زیتون اصل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد علیپور

      اگه تیزی از بین نرفت و ماسید توی دهنتون هم که دیگه هیچی، سمی خطرناک خوردین و کار از کار گذشته، رو به قبله دراز بکشید و بگید هر کدوم از بچه هاتون نفری یه دونه چوب بیارن و بشکنن، و بعد بگین چوبا رو کنار هم بذارن و دوباره سعی کنن که چوبا رو بشکنن. بعد نتیجه بگیرین که بعد از شما با هم متحد باشن و بقیه وصیت هاتون رو بکنید.

    • بدون نام

      عمو جون.....
      باغ زیتون داری؟؟؟؟؟
      با تو کار واردات روغن زیتونی؟؟؟؟
      برو بخواب بابا جون. برو بخواب

      پاسخ ها

      • ش

        ایا کسی از مصرف این روغن زیتون تقلبی که ادعا می کنید از تفاله زیتون که بدست می اید به عنوان پومیس تاکنون کسی به هلاکت رسیده است .به گفته خود شما که میگویید روغن زیتون‌اصل لیتری نود هزارتومان است..ایا به این قیمت کسی روغن زیتون میخرد.؟ وبه عرصه روغن زیتون پانزده هزار تومانی از طریق اینترنت واکنش نشان میدهی.!!»»»»»»

    • بدون نام

      بازار روغن زیتون نیز بهنر از برنج ، رب ، روغن ، پوفک دامی ، ......نیست ، یعنی ۹۵٪ با تقلب همراه است .

    • بی نام

      وضعیت مواد غذایی به لحاظ گرانی باعث تقلب شده و مردم در معرض خطر هستند اگر قرار باشد مردم بتوانند مواد غذایی سالم را از نا سالم تشخیص دهند هر فردی باید یک دوره جند روزه را طی کند بنظر میرسد دستگاهها ی متولی مثل سازمان غذا و دارو مضوع را بطور جدّی پیگیر باشند

    • ام دی

      راست میگید چرا جمعشون نمیکنید اگر واقعا دلسوز مردم هستید

    • بدون نام

      شما دردت اینه که یه عده دارن روغن زیتون ارزون میدن دست ملت وگرنه سمی و غیره همه اش شعر گفتن

    • بدون نام

      خود مسئولین تو این فاجعه دست دارند.بنظرم باید با افرادی که سلامت جامعه را به خطر میندازن برخورد جدی کرد و حکم تمام این افراد کمتر از اعدام نیست

    • عسل

      بیچاره کشاورزا.اینجا زیتون و روغنش از بس ارزونه رو دستمون میمونه.۹۰ تومن چه خبره؟اگه این قیمتش بود که الان توشهره ما همه میلیاردر بودن!!

    • بدون نام

      دیگه گفتن نداره
      خاک تو سرتون

    • بدون نام

      مردم بانزده هزارتوماني را ترجيح مي دن جون قدرت خريد بيشتر راندارند وهمه ارزو دارن از اين همه بدبدختي راحت. بشن نيازي نيست سم بخورند روغن زيتون ميخورند راحت شوند از اين زندكي نكبت بار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تواروپا به جزروغن زیتون چیزی مصرف نمیش چون مسولین ودولت به مردم وکشورشون ولی ایران برعکسش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج