جاباما
۸۷۱۲۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش سردرد‌های میگرنی با کمک اپلیکیشن!

پژوهشگران آمریکایی، نوعی اپلیکیشن طراحی کرده‌اند که می‌تواند تا حدودی به کاهش سردرد افراد مبتلا به میگرن کمک کند.

خبرگزاری ایسنا: پژوهشگران آمریکایی، نوعی اپلیکیشن طراحی کرده‌اند که می‌تواند تا حدودی به کاهش سردرد افراد مبتلا به میگرن کمک کند.

پژوهش جدید "دانشگاه نیویورک"(NYU) نشان می‌دهد افراد مبتلا به میگرن که حداقل دو بار در هفته از یک اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کرده‌اند، توانسته‌اند سردرد خود را تا حدودی کاهش دهند.

این اپلیکشن موسوم به "RELAXaHEAD" که ابداع پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک است، بیماران را با روش "آرمیدگی پیش‌رونده عضلانی"(PMR) راهنمایی می‌کند. آرمیدگی پیش‌رونده عضلانی، روشی غیر دارویی برای آرمیدگی عمیق عضلانی است که تنش عضلانی را واکنش روان‌شناختی بدن نسبت به اضطراب و افکار پریشان‌کننده می‌داند و باور دارد که تنش و اضطراب می‌تواند آرمیدگی عضلانی را از بین ببرد.

پژوهشگران در این بررسی، ابتدا اثر بالینی اپلیکیشن RELAXaHEAD را بر درمان میگرن ارزیابی کردند و استفاده از آن را با نظارت پزشک، به درمان‌های استاندارد میگرن افزودند.

"میا مینن"(Mia Minen)، متخصص علوم اعصاب دانشگاه نیویورک و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: پژوهش ما نشان می‌دهد شاید بیماران بتوانند خودشان رفتاردرمانی را در صورت امکان دنبال کنند و آن را انجام دهند. لازم است که پزشکان در روش‌های درمان میگرن، تجدید نظر داشته باشند زیرا بسیاری از درمان‌های تأیید شده کنونی، برای سبک‌های گوناگون زندگی پاسخگو نیستند.

وی افزود: نشانه‌های میگرن، از سطح متوسط تا شدید دسته‌بندی می‌شوند و سردرد همراه با تهوع و حساسیت به نور و صدا را در بر می‌گیرند. پزشکان معمولاً برای افراد مبتلا به میگرن، داروها و رفتار درمانی را تجویز می‌کنند اما بیماران اغلب به توصیه پزشک گوش نمی‌دهند و برنامه درمان خود را پیگیری نمی‌کنند.

پژوهشگران برای اطمینان از کارایی اپلیکیشن RELAXaHEAD پنجاه و یک فرد مبتلا به میگرن را مورد بررسی قرار دادند. آنها از شرکت‌کنندگان خواستند تا برای ۹۰ روز این اپلیکیشن را به کار ببرند و توالی و شدت سردردهای خود را نیز ثبت کنند. اپلیکیشن طی دوره آزمایشی، مدت زمان استفاده از روش آرمیدگی پیش‌رونده عضلانی را نیز در بیماران ردیابی کرد.

شرکت‌کنندگان به طور متوسط، ۱۳ روز در ماه سردرد داشتند. ۳۹ درصد آنها از اضطراب و ۳۰ درصد نیز از افسردگی رنج می‌بردند. آرمیدگی پیش‌رونده عضلانی با استفاده از اپلیکیشن توانست پس از شش هفته، سردرد شرکت‌کنندگان را تا ۵۱ درصد و پس از سه ماه تا ۲۹ درصد کاهش دهد.

پژوهشگران در حال حاضر قصد دارند روش‌هایی را ارائه دهند تا شرکت‌کنندگان را به شرکت در جلسات بیشتر تشویق کنند و اپلیکیشن را در آزمایش‌های بالینی به کار ببرند.

مینن ادامه داد: این پژوهش نشان می‌دهد که فناوری‌های مربوط به تلفن همراه می‌توانند نقش مؤثری در آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای کاهش میگرن داشته باشند.

این پژوهش در مجله آنلاین "Nature Digital Medicine" منتشر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سردرد ها بخاطر بیکار ری جوانان تحصیل کرده است مسئولین همت کنند دو شغلی ها را کنترل کنند که آمار خیلی بالایی هم هست تا جوانان تحصیل کرده سر کار بروند. تا هم خودشان سردرد نگیرند و هم بستگانشان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج