۸۷۱۲۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

روسیه: مداخله خارجی در سودان غیرقابل قبول است

وزارت خارجه روسیه هرگونه مداخله خارجی در سودان را غیرقابل قبول دانسته و آن را باعث تشدید درگیری‌ها در این کشور توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه مخالفت خود با تشدید فشارهای خارجی و مداخله در امور سودان را رد کرد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مداخله خارجی در سودان اقدامی غیرقابل قبول بوده و باعث تشدید درگیری‌ها در این کشور می‌شود.

اعتراضات در سودان طی روزهای اخیر پس از آن تشدید یافت که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسید.

به دنبال زد و خورد شدید در پایتخت سودان، دبیرکل سازمان ملل متحد هم به اعمال خشونت علیه شهروندان سودانی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. آنتونیو گوترش «استفاده از زور» برای متفرق کردن معترضان سودانی را به شدت محکوم کرد.

نیروهای امنیتی سودان دیروز با حمله به محل برگزاری اعتصاب مردم در خارطوم، بیش از ۳۵ نفر از مخالفان شورای نظامی سودان را کشتند.

نیروهای امنیتی سودان از ساعات اولیه بامداد دوشنبه با هدف پراکنده کردن تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در «خارطوم» پایتخت سودان با گلوله به آن‌ها حمله کردند.

معترضان خواستار آن هستند که این شورای نظامی قدرت به دولتی مدنی تحویل دهد؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه داده‌اند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراض‌های مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز با خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج