۸۷۱۲۷۱
۵۰۸۵
۵۰۸۵
پ

ژائو فلیکس؛ تولد یک ستاره

صبحگاه ۱۰ نوامبر ۱۹۹۹، با طلوع خورشید از شرق سرزمین لوسا، در شهر شمالی ویزئوی پرتغال، پسری متولد شد تا ۱۹ سال و ۱۵۲ روز بعد ، عکس روی جلد روزنامه آ اس مادرید شود با این تیتر:" تولد یک ستاره"

وبسایت نود: صبحگاه ۱۰ نوامبر ۱۹۹۹، با طلوع خورشید از شرق سرزمین لوسا، در شهر شمالی ویزئوی پرتغال، پسری متولد شد تا ۱۹ سال و ۱۵۲ روز بعد ، عکس روی جلد روزنامه آ اس مادرید شود با این تیتر:" تولد یک ستاره"

روزنامه های صبح دوازده آوریل ۲۰۱۹ خبر از زایش یک ستاره در آسمان پرستاره‌ی فوتبال اروپا دادند

ستاره‌ای که با سه گل زیبا و رویایی در اولین حضور جدی‌اش در بازیهای اروپایی ، مدیران باشگاههای بزرگ را وادار به دوئلی کرده که همچنان ادامه دارد.

ستاره‌ی نوجوان پرتوکاله با ساق پای طلایی اش به افسانه ی ۵۰ ساله ی ببر سیاه فوتبال خاتمه داد تا نامش به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ پرتغال در بازی های اروپایی ثبت شود.

پدر و مادرش درباره ی وی می گویند: وقتی ژائو نوزاد بود ، قبل از اینکه بتواند راه برود، توپ فوتبال را پایه پا می کرد و خودش اعتقاد دارد توپ جز جدایی ناپذیر وجودش است و انگار به پایش چسبیده، مگر اینکه به یکی اعتماد کند و توپ را به او پاس دهد.

همین عشق به فوتبال بود که ژائو فلیکس هفت ساله را وادار کرد رنج شش سال سفر ۱۵۰ مایلی، آنهم هفته ای پنج روز، بین ویزئو تا پرتو را تحمل کند تا در تمرینهای پورتو شرکت کند.

اما سیزده سالگی شروع زندگی جدی او بود، جدایی همیشگی از خانواده و تبدیل شدن به عضو ثابت آکادمی پورتو : جایی که او را از خاطرات بازی با برادرش در آشپزخانه‌ی منزل پدری جدا کرد و دنیایی پیش رویش گذاشت که اگر چه سخت و دشوار و پرمانع بود اما ادامه‌ی شکوهمندی داشت.

ژائو فلیکس؛ تولد یک ستاره

روزهای رشد ژائو‌ی نوجوان به سرعت می‌گذشت اما پورتو جایی نبود که دل پسر پرتغالی را ببرد و او با اعتماد توپ چسبیده به پایش را به هم تیمی هاش پاس دهد.

رویای فوتبال شاد و بازی زیبا ژائو را به لیسبون و آکادمی بنفیکا کشاند. رویا متولد شده بود. ژائو فلیکس جوان خودش را در آستانه‌ی اتفاق بزرگی می دید.

همانی که انتظار داشت همه چیز باید از ۲۰۱۷ شروع می‌شد، تیم B بنفیکا، ورزشگاه زادگاهش، یک ضربه‌ی والی حرفه‌ای و اضافه شدن نامش به فهرست بنفیکا A و زمزمه‌ی فیکس شدنش برای یک بازی بزرگ. دربی برای هر کسی معنای خاص خودش را داشت و برای ۷۹ جوان و جویای نام بنفیکا معنای اعتماد. اعتمادی که رافا سیلوا دو دستی و با یک پاس بغل پا در دقیقه ی ۸۶ به فلیکس تقدیم کرد تا وقتی چند ثانیه بعد بچه عقاب بنفیکایی چشم باز کرد و گوش خود را تیز، صدای یک ورزشگاهی را شنید که نام وی را میبرند.... ناجی قرمزها در کلاسیک ترین بازی لیگ.

ژائو فلیکس ۱۹ ساله با درخشش در لیگ اروپا حالا رقیب جدی دوناتلوی پاریسی برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان در آینده ست.

بازیکنی که در ۱۰۵۸ دقیقه حضورش در فوتبال حرفه‌ای هشت گل زده و سه پاس گل داده و رکورد هزار دقیقه ی اول الگو و اسطوره ی خود cr7 را شکسته است.

آمار او از هزار دقیقه ی اول نیمار و امباپه هم بهتر بوده و البته به هزار دقیقه ی اول مسی اگر کسی رسیده است. ژائو فلیکس هم خواهد رسید.

ژائو فلیکس؛ تولد یک ستاره

این روزها ، آوازه‌ی جوان بنفیکایی در گوش باشگاههای بزرگ پیچیده و هر کسی سعی دارد با اعلام مبلغ بالاتر بچه عقاب پرتغال را شکار کند. هر چند برونو لاگه سرمربی بنفیکا به فلیکس هشدار داده که مراقب باشد تا از او یک اسطوره یا قهرمان نسازند اما پدیده‌ی این روزهای اروپا آمده تا سرود قهرمانی را در بزرگترین ورزشگاههای دنیا بخواند، شاید تا اسطوره شدن برای ۱۹ ساله هایی که مثل او با اسطوره هایشان عاشق فوتبال شدند
شاید جایی زیر نورافکن های برنابئو، اولدترافورد یا پارک ده پرنس.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج