۸۷۱۳۴۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

طرح کنگره آمریکا درباره فروش تسلیحات به ریاض

شماری از اعضای کنگره آمریکا در حال تهیه طرح‌هایی برای مقابله با تصمیم دولت دونالد ترامپ برای فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای عربستان، امارات و اردن هستند.

خبرگزاری مهر به نقل از رویترز: گزارش‌ها حاکی است که شماری از اعضای کنگره آمریکا از جمله نمایندگانی از حزب جمهوریخواه در حال تهیه طرح‌هایی برای مقابله با تصمیم دولت دونالد ترامپ برای فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای عربستان، امارات و اردن هستند.

دستیاران نمایندگان کنگره به رویترز گفته‌اند، اولین طرح طی روزهای آینده به رأی گذاشته می‌شود.

دولت ترامپ با اعلام «وضعیت اضطراری» به دلیل تنش با ایران سوم خرداد به کمیته‌های کنگره خبر داد که ۲۲ معامله فروش سلاح به این کشورها را عملیاتی می‌کند. با اعلام وضعیت اضطراری، در واقع دولت ترامپ قادر است بدون نیاز به کسب رضایت کنگره طبق قانون «کنترل صادرات تسلیحات»، این سلاح‌ها را به عربستان و امارات تحویل دهد.

رویترز می‌گوید، این تصمیم دولت دونالد ترامپ برای انجام این معاملات تسلیحاتی خشم شماری از نمایندگان کنگره از جمله دموکرات‌ها و جمهوریخواهان را درپی داشت. آنها نگران هستند که دونالد ترامپ در آینده هم با دور زدن کنگره به هر کشوری که خواست سلاح بفروشد.

مشاوران و دستیاران نمایندگان کنگره می‌گویند، در مجلس نمایندگان که در آن دموکرات‌ها اکثریت دارند، قانونگذاران در حال تهیه طرحی هستند که دولت ترامپ را موظف می‌کند اجرای این ۲۲ معامله تسلیحاتی با عربستان، امارات و اردن را متوقف کرده و خواست خود را دوباره از مسیر عادی برای تصویب به کنگره بفرست.

طبق این گزارش احتمالاً نمایندگان مجلس آمریکا به دنبال اصلاحاتی در «قانون کنترل صادرات تسلیحات» مصوبه سال ۱۹۷۶ هستند تا از فروش تسلیحات نظامی با توسل به اعلام وضعیت اضطراری جلوگیری کنند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند، هرگونه طرحی در این زمینه از حمایت نمایندگان از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برخوردار است.

یواکین کاسترو نماینده دموکرات تگزاس در این زمینه گفته است: نمایندگان از هر دو دو حزب در کنگره خواهان بازبینی سیاست‌های واشینگتن در روابط با عربستان سعودی و به ویژه فروش سلاح به این کشور هستند.

رویترز می‌گوید، اکنون ماه‌هاست که کنگره به دلیل نقض حقوق بشر در عربستان و تلفات انسانی در جنگ یمن مانع فروش سلاح و تسلیحات به عربستان و امارات شده اند.

طبق قانون در وضعیت عادی به نمایندگان کنگره فرصت داده می‌شود که فروش تسلیحات نظامی را بررسی کرده و تأیید کنند، اما اگر رئیس جمهوری از اختیارات خود برای توسل به وضعیت اضطراری استفاده کند، می‌تواند قانون کنترل فروش تسلیحات و لزوم تأیید معامله توسط کنگره را نادیده بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب،گاو شیرده پیدا کردن دیگه

    • بدون نام

      این عربها چقدر دلشون خوشه که سلاح های رنگارنگ دارن و حی میخرن کو مردان جنگجویت کویت رو یاد بیارن اگه برای مقابله با ایران میخرید که میخرید بیشتر بخرید چون خدا اون روز رو نیا ره وگرنه همه جز غنائم جنگی ماست چون با یک سوت کشیدن فرارو بر ماندن ترجیح میدید فعلا بزارید ترامپ شمارو بدوشه بدبختا آبری مسلمانا رو بردید شما چقدر تحقیر میشید

    • مهدی

      ترامپ وقتی پای منافع وسط باشه یک هیولاست به شکل آدم ظاهر میشه ونظر کسی یا ملتها براش مهم نیست اینقدر پست وعوضیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج