۸۷۱۴۱۱
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ویلموتس: بازی دفاعی جایی در تفکرات من ندارد

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دو بازی دوستانه داریم تا پتانسیل بازیکنان را بررسی کنم.

خبرگزاری تسنیم: مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل سوریه اظهار داشت: دو بازی دوستانه داریم تا پتانسیل بازیکنان را بررسی کنم.

وی افزود: در مورد وضعیت بدنی بازیکنان باید بگویم که بیشتر آنها ۱۵ روز است که مسابقه نداده‌اند و از شرایط بازی دور بودند که سعی کردیم آنها را برای این دو بازی آماده کنیم و بازیکنان هم انگیزه بالایی دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: این دو بازی که قبل از آمدن من هماهنگ شده، فرصت‌های خوبی هستند تا از وضعیت تیم شناخت پیدا کنیم، هر چند بازیکنان در شرایط بدنی ایده آل نیستند اما هم من و هم بازیکنان این انگیزه را داریم که در این دو بازی توانایی‌های‌مان را نشان دهیم.

ویلموتس: بازی دفاعی جایی در تفکرات من ندارد

ویلموتس در خصوص سبک مورد علاقه‌اش گفت: من مربی‌ای هستم که مالکیت توپ را دوست دارم تا بتوانیم با تصاحب توپ بازی را کنترل کنیم با این حال بلاک کردن توپ و پرس را هم لازم داریم تا بتوانیم بازی حریف را کنترل کنیم. این نوع بازی تهاجمی را همیشه به همراه داشته‌ام و در تیم ملی بلژیک و ساحل عاج هم این شکل بازی را دنبال می‌کردیم.

وی در مورد نحوه گزینش و انتخاب بازیکنان گفت: وقتی شما کشوری را نمی‌شناسید، بهتر است به گذشته رجوع کنید و من هم از ترکیب ایران در جام جهانی و جام ملت‌ها استفاده کردم اما قطعاً بعد از این دو بازی به نفرات دیگری هم خواهیم رسید و لیگ را تحت نظر خواهیم داشت. سعی خواهیم کرد بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کنیم و کم کم تا افق سال 2021 سعی خواهیم کرد تیمی جوان و یکدست داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این مسئله که تیم ایران 8 سال با کارلوس کی‌روش با بازی دفاعی‌اش تحسین شده و او آیا این سبک بازی را ادامه خواهد داد، تاکید کرد: این بستگی به بازیکنانی دارد که در اختیار خواهیم داشت و همانطور که می‌دانید ما سردار آزمون و سامان قدوس را در این بازی نداریم، با این حال من همیشه به دنبال سبکی تعادلی میان دفاع و حمله بوده‌ام. با این همه همانطور که گفتم همیشه بازی تهاجمی همراه با مالکیت توپ را می‌پسندم و با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم، سبک بازی‌مان را انتخاب می‌کنیم. اگر تیم ملی ایران در این 8 سال تدافعی بازی کرده، شاید همچنان دنبال همین سبک بازی باشد اما این موضوع در تفکرات من نیست و به دنبال بازی تعادلی میان دفاع و حمله هستیم.

ویلموتس در خصوص اینکه تیم ایران چند سال است در رتبه نخست آسیا قرار دارد و چشم انداز او با تیم ملی ایران چیست، گفت: بحث رنکینگ برای ما چندان مهم نیست و این مهم است که به جام جهانی راه پیدا کنیم و برای سومین بار متوالی این کار را انجام بدهیم.

این هدف اصلی ما خواهد بود. در مورد سبک بازی هم گفتم دنبال ایجاد تعادل بین بازی تهاجمی و تدافعی هستیم اما این به حریف شما هم بستگی دارد. مثلا شما نمی‌توانید مقابل برزیل مالک توپ باشید و باید سبک بازی‌تان را نسبت به این تیم انتخاب کنید.

من سعی خواهم کرد بازیکنان را در پست خودشان به کار بگیرم و در بلژیک هم این کار را انجام دادیم و موفق بودیم، چون شما با سه روز تمرین در تیم ملی نمی‌توانید پست بازیکنان را تغییر بدهید. پس ما بازیکنان را در پست خودشان در تیم باشگاهی‌شان بازی می‌دهیم و سعی می‌کنیم آنها را در همان پست تقویت کنیم. همچنین ما از نزدیک بازی‌های لیگ ایران را رصد خواهیم کرد تا بازیکنان شایسته را دعوت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا اگه کیروش بود
      اول ی حمله جانانه میکرد به برانکو
      بعد وزارت و فدراسیون رو به لجن میکشید و تا مدت ها تو کشور دعوا راه مینداخت
      بعد هم میگفت پرچم سفید بالاست

    • مرتضی

      با عرض پوزش پس منتظر 4تا گل دریافتی از کویت و بحرین باشیم

    • بدون نام

      درود بر شما و بازی تهاجمی با لحاظ حریف .

    • بدون نام

      ایول درد بخوره تو سر فرق کی روش

    • N

      چاپلوسی چاپلوسی و بازم چاپلوسی ازش خیلی بدم میاد مزخرفه

    • حبیب

      مربی اگه دانش بالایی داشته باشه تغییر پست بازیکن ممکنه مفید تر باشه مثل پور علی گنجی که کیروش از هافبک دفاعی به مدافع تغییر داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج