۸۷۱۴۲۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

علت خطاهای هواشناسی چیست؟

اتمسفر بخش‌های مختلفی دارند که به شیوه‌های پیچیده‌ای ترکیب می‌شوند و تعیین اثرشان نیازمند محاسبات متعددی است. مثلا تعیین وضعیت ذرات ابرها نیازمند بررسی‌های ریاضیاتی است که به شدت به نوع ابر وابسته بوده و ممکن است پیش‌بینی را سخت کنند.

خبرآنلاین: امروزه پیش‌بینی‌هایی که از وضعیت آب و هوا می‌شود بسیار پیشرفته‌تر چند دهه گذشته است اما هنوز هم نقص‌هایی وجود دارد. اما این نقص‌ها چه هستند؟

جواب این است: اتمسفر بخش‌های مختلفی دارند که به شیوه‌های پیچیده‌ای ترکیب می‌شوند و تعیین اثرشان نیازمند محاسبات متعددی است. مثلا تعیین وضعیت ذرات ابرها نیازمند بررسی‌های ریاضیاتی است که به شدت به نوع ابر وابسته بوده و ممکن است پیش‌بینی را سخت کنند.

علاوه بر این، امواجی وجود دارند که کارشان ایجاد جاذبه داخلی بین عناصر مختلف در جو است و به صورت مداوم در اتمسفر گسترش پیدا می‌کنند و این توانایی را دارند تا قدرت وزش باد را کاهش یا افزایش بدهند.

از طرفی درون اتمسفر چرخه‌های متعددی وجود دارد که با چرخش زمین و حرکت دریا بر همدیگر اثر می‌گذارند. بسته به درجه دما، فشار و میزان شرجی بودن هوا، ابرها شکل گرفته و موجب بارش باران می‌شوند. برای ارائه یک خروجی به نام پیش‌بینی هوا (مثلا برای روز آینده)، تمام مشاهداتی که در خصوص وزش باد، دما، فشار و متغییرهای دیگر در یک مدل ریاضیاتی که کارکرد سیستم را پیش‌بینی می‌کند جایگذاری می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ر ک

      قبلا آکا ودر accuweather. ساعت دقیق بارشها را اعلام میکرد اما اکنون که از دو منبع هواشناسی دیکه استعلام میگیرم هیچکدام نتنها دقیق نیست که گمراه کننده هم بوده . کلا جو بهم ریخته

    • حسين

      باباحالابه پيش بيني هواشناسي گيردادين خبرديگه اي نداري.

    • حسين

      فرار رو به جلو .دنبال مقصر نرويد.به هواشناسي گير نديد.ازنظرجغرافيدانهااستفاده ميکرديدتابا سيل بتونيدمقابله کنيدومردم دربدرنشن بااين رييس جمبور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج