۸۷۱۴۹۱
۳۱ نظر
۵۰۰۵
۳۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

باز هم فصل پرحاشیه نقل و انتقالات از راه رسید. زمانی که سرنوشت یک تیم در طول فصل در آن رقم خواهد خورد و صاحبان تیم ها سعی می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

برترین ها: باز هم فصل پرحاشیه نقل و انتقالات از راه رسید. زمانی که سرنوشت یک تیم در طول فصل در آن رقم خواهد خورد و آن ها سعی می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

در لیگ برتر فوتبال مان دو تیم سرخابی پایتخت یک مالک واحد دارند: وزارت ورزش و جوانان (دولت)

دولت با اینکه طبق قانون مجلس نمی تواند به این باشگاه ها کمک مالی نماید ولی از دور دستی بر آتش دارد و با انتخاب اسپانسر و اعضای هیات مدیره و ... آنها را کنترل می کند.

امسال با گران شدن شدید ارز، حضور مربیان و بازیکنان خارجی در تیم های لیگ بسیار پر هزینه شد و خارجی هایی که تا سال قبل نزدیک یک میلیون دلار دستمزد می گرفتند، قرارداد امسال شان لرزه بر تن مدیران باشگاه می اندازد. چون قرار داد حدود ۴ میلیاردی به بالای ۱۵ میلیارد می رسد. بالطبع بازیکنان ایرانی هم قیمت شان را با دلار تنظیم می کنند. حتی در سال گذشته خبرهایی از پیشنهاد دلاری بعضی بازیکنان به باشگاه شان بود و بعضی از لژیونرها که به کشورمان بازگشتند هم ،قراردادشان با دلار بود.

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

ناتوانی مدیریت تحت نظر وزارت ورزش در تامین هزینه های اضافی ایجاد شده باعث اعتراض بازیکنان، مربیان و هواداران این دو تیم سرخابی شده است و عمل نکردن به وعده های قرار داد، بعضی بازیکنان و مربیان خارجی این دو تیم را در آستانه فسخ قراداد و شکایت قرار داده است.بازیکنان ایرانی هم با کوچکترین پیشنهاد کشورهای حاشیه خلیج فارس، می توانند به چندین برابر قرارداد داخلی خود با این تیم ها دست یابند.

البته این دو باشگاه مطالباتی از فیفا بابت حضور بازیکنان شان در جام جهانی دارند که تحریم ها مانع از پرداخت این پول ها شده است و سرخابی ها دست به دامان فدراسیون شده تا با کمک آنها این پول را دریافت کنند.

استقلال 850 هزار دلار و پرسپولیس 696 هزار دلار از فیفا بابت جام جهانی 2018 طلب دارند.

بعضی از مشکلات این دو تیم را بررسی می کنیم:

در پرسپولیس، مشکلات مالی برای قرارداد خارجی ها مشکل ساز شده است.

برانکو ایوانکوویچ: مهمترین شخص در لیست احتمالی خروجی این دو تیم، سرنوشت سرمربی کرووات موفق چهار سال گذشته پرسپولیس است. وی در طی این سال ها 3 جام لیگ برتر، یک جام حذفی را کسب کرده و با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان پیش رفت.

در مورد مبلغ و مدت قرارداد این سرمربی اطلاع درستی در دسترس نیست! ولی گفته می شود تا سال آینده (به شرط عمل به تعهدات مالی) با پرسپولیس قرارداد دارد. مدتی قبل (در اردیبهشت) هم مسئولان پرسپولیس مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از مطالبات وی را پرداخت کردند که گفته می شود اولین پرداختی به وی در لیگ امسال بوده است و قرار بود با پایان لیگ بقیه مطالبات وی و دستیارانش که جدود ۸۰۰ هزار یورو می شود به آنها پرداخت شود که نشده!

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

برانکو در این اواخر ناراحتی خود ازعمل نکردن به تعهدات را علنی کرده و به طور علنی صحبت از جدایی می کرد.در جلسه آخر با ایرج عرب مدیر عامل باشگاه، برانکو به باشگاه مهلتی داد که 13 رو از آن باقی مانده تا بتوانند بدهی وی و کادر فنی اش را پرداخت کنند..

در حال حاضر بعید به نظر میرسد باشگاه شرایط تأمین مبلغ ریالى این مطالبات را نیز داشته باشد و همین موضوع شرایط توافق و ادامه همکارى طرفین را با کلاف سردرگمى همراه میکند.

برانکو همواره براى حضور در کشورش و سپرى کردن مرخصى از پرواز ترکیش و حضور در ترکیه و بعد از آن زاگرب سود میبرد اما این بار در بازگشت به کرواسی مسیر پروازى او بعد از جلسه بامدادى با عرب به سمت امارات بود جایى که شاید سرنوشت او و باشگاه پرسپولیس را از یکدیگر جدا کند.

برانکو در این جلسه به همراه پیشکار خود با سران الاهلى عربستان به گفت و گو نشست اما هرگونه توافق قطعى و رسمى به بعد از مهلت دو هفته اى به باشگاه پرسپولیس موکول شد.

در این جلسه بر خلاف مذاکرات قبلى که برانکو با تراکتور سازى و زنوزى داشت این بار بحث مالى نیز به میان آمد و طرفین به مبلغ دو میلیون و هفتصد هزار دلارى توافق کردند با این حال با توجه به قرارداد یک ساله برانکو با پرسپولیس همه چیز به دو هفته آینده و اقدام باشگاه تهرانى منوط شد.

در صورتى که باشگاه پرسپولیس موفق به برآورده کردن انتظارات مالى برانکو و فعال سازى بند تمدید قرارداد او شود توافق با باشگاه الاهلى کن لم یکن خواهد شد.

اکنون تمام شایعات نزدیک به واقعیت یک راه‌حل برابر مدیران پرسپولیس قرار می‌دهد؛ پرداخت حداقل یک میلیون یورو (برای بدهی و پیش قرارداد) برای کشاندن برانکو به تهران و بعد از آن مذاکره برای تمدید قرارداد. آیا ایرج عرب و اعضای هیات مدیره‌اش قادر خواهند بود پروفسور محبوب هواداران که طی این چهار سال ویترین باشگاه را با جام‌هایش پربار‌تر کرده را بار دیگر به میز مذاکره فرابخوانند؟

رسانه های معتبر عربی مثل کورا ، یورواسپورت و اسپورت 360 خبر از نهایی شدن توافق میان برانکو ایوانکوویچ و باشگاه الاهلی عربستان داده اند.

این در حالی است که بنا به گفته عرب، پرسپولیس به برانکو پیشنهاد تمدید 5 ساله را داده است.

بشار رسن: بازیکن عراقی پرسپولیس برخلاف هموطن خود در تیم استقلال فصل خوبی را با تیمش پشت سر گذاشت و اسفند ماه با انتشار عکسی از وی، باشگاه پرسپولیس مدعی تمدید قرارداد با بشار ۲۴ ساله تا ۱۴۰۰ شد. منتها مشخص شد این تمدید بیشتر جنبه نمایشی داشته است.

درحالی‌که باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با بازیکن عراقی خود رقم ۴۰۰ هزار دلار را پیشنهاد داده بود، اما رسن خواهان قرارداد ۷۰۰ هزار دلاری شد که این موضوع با مخالفت مسئولان پرسپولیس روبه‌رو گشت. اما درنهایت پس از مذاکرات متعدد این بازیکن عراقی از درخواست خود کوتاه آمد و رقم ۵۵۰ هزار دلار را از پرسپولیس طلب کرده است.

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

با توجه به افزایش قیمت ارز به نظر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس با این درخواست هم موافقت نکند؛ چراکه علاوه بر این مبلغ باشگاه پرسپولیس باید هزینه‌های زندگی رسن در ایران را هم بپردازد. اجاره ماهیانه منزل این بازیکن ۱۵ میلیون تومان است و هزینه‌های جاری دیگر این بازیکن باعث شد که شاید رسن برای همیشه از پرسپولیس جدا شود.

ماریو بودیمیر: این مهاجم باتجربه برای نیم‌فصل بازی در پرسپولیس قراردادی ۱۵۰ هزاریورویی بسته که با احتساب ۱۵۰ هزاریورو برای باشگاه دینامو زاگرب رقمی معادل ۳۰۰ هزاریورو می‌شود.

گویا قرار است ۱۲۰ هزاریورو نیز در لیگ نوزدهم به این قرارداد اضافه شود که ۴۲۰ هزاریورو خواهد شد!

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

بودیمیر روز گذشته طی مصاحبه ای با انتقاد از پرداخت نکردن مطالباتش، پرسپولیس را به شکایت در فیفا تهدید کرد. به نظر جدایی بودیمیر قطعی است.

این مشکلات باعث شد تا عرب استعفای خود را اعلام کند ولی وزارت ورزش با استعفای وی مخالفت کرد.

در استقلال هم وضع از اینی هم که خواندید بدتر است. بعد از جدایی اللهیار صیادمنش و روزبه چشمی و عدم تمدید قرارداد غفوری و علی کریمی و سید حسین حسینی و نداشتن سرمربی ، حالا ستاره های خارجی این تیم ساز جدایی سر داده اند.

ابتدا از سرمربی شان آغاز می کنیم: آنها وینفرد شفر را اخراج کرده اند و قصد دارد آندره آ استراماچونی ایتالیایی و سابق اینتر را با قراردادی سه ساله جایگزین وی کنند . اما دستشان بسته است. قرارداد شفر برای سال سوم یک میلیون و دویست هزار دلار است و برای عدم شکایت شفر باید اول رضایت وی را جلب کنند.

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

گفته میشود شفر با بن یاس امارات به توافق رسیده است و تا 22 خرداد از آنها زمان خواسته تا تکلیف خود با استقلال را مشخص کند.

استقلال در فصل گذشته چهار بازیکن خارجی داشت که ایسما و منشا جدایی شان از استقلال را اعلام کرده اند و آبی ها قصد حفظ طارق همام و پاتوسی را دارند.

طارق همام: وی با استقلال قرارداد سه ساله دارد و عدم انجام تعهدات وی را ناراحت کرده و بعد از اینکه مجیدی وی را از تیم کنار گذاشت، در خواست جدایی دارد.

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

آیاندا پاتوسی: وی که به صورت قرضی یک ساله و نیمه و با قیمتی مناسب (ماهی ده هزار دلار) به استقلال پیوسته است، بعد از درخشش در این این تیم،دو شب قبل با انتشار پستی عجیب از استقلال خداحافظی کرد، در حالی که هنوز با استقلال قرارداد دارد و طبق آن با پرداخت مبلغ رضایتنامه وی به باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی (مبلغ ۳۰۰ هزار دلار) قرارداد وی را تمدید و دائمی کنند. قرارداد پاتوسی برای فصل بعد با استقلال ۲۰۰ هزار دلار است که سرجمع برای فصل بعد 500 هزار دلار میشود.

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

به نظر می رسد این خداحافظی بیشتر برای بالا بردن مبلغ قرارداد پاتوسی بوده است (کاری که شفر فصل قبل با موفقیت انجام داد). چون بعد از این خداحافظی باشگاه آفریقایی جدایی پاتوسی از استقلال را تکذیب کرد.

بی‌پولی، ستاره‌های آبی و قرمز را فراری می‌دهد

پاتوسی خواستار دریافت ۷۵۰ هزار دلار برای فصل آینده از استقلال شده است!

عدم فشار در فضای مجازی توسط هواداران روی مدیریت باشگاه به آنها اجازه می دهد به دور از هیاهو کار خود را پیش ببرند. چون مدیر برنامه های بازیکنان و مربیان با موج سواری روی جو احساسی طرفداران، خواسته های خود را پیش می برند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامی

      اگه هر هوادار 5هزارتومن واریز کنه مشکل دوتیم حل میشه فقط شماره کارت بدن به هوادار خدایی خرج کنن

    • مهران

      اوین و آخرین مشکل فوتبال ایران نبود پول است.

      پاسخ ها

      • بی نام

        غلط کزدن که پول ندارن خرج هر تیمی هم که نکنن واس این دوتا رو خوب پول میدن خصوصا سوگلیشون قرمزه پ چرت پرت خیلی میگن مگه ن ؟؟خخخخخخ

    • احمدی

      اونوقت انتظارداریم با ژاپن کره امارات قطر عربستان و.....و....‌‌.سرشاخ شویم.امکان ندارد.مردم بدبخت با فقر وبدبختی روزگار میگذرانند.اقتصاد ورشکسته هست.بازهم زبانمان سه متره

    • بدون نام

      9به درک.فوتبالیستهای ما بی پول اند؟!!! حرفی بزن بگنجه خخخخ

    • داود

      وااااای خدایا
      اونوقت که قرارداد میلیاردی میبندن و هیچ بودجه ای هم براشون مشخص نیست کسی صداش در نمیاد. وزارت ورزش سرش سلامت بالاخره یه فکری براشون میکنه. مخصوصا برا سوگولیش پرسپولیس.
      بیت الماله و بی حساب کتاب. من یکی که راضی نیستم.

      جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود.

      پاسخ ها

      • farzadzb

        داداش سر از زیر برف بکش بیرون یک آدم مگه چقدر میتونه احمق باشه خودت دامپزشکی نشون بده

    • بدون نام

      به جهنم

    • بدون نام

      من حاضرم با کمترین مبلغ ممکن واسه جفت استقلال و پیروزی فوتبال بازی کنم
      حتی توی دربی همزمان هم به استقلال گل بزنم هم به پیروزی
      یه پراید برام بخرن بتونم سر زمین برم راضی ام
      سالهاست بیکارم و هیچ پولی ندارم
      لطفا دست به دست کنید برسه به فرهاد مجیدی و برانکو
      ثواب داره
      سالها پیش توی محله هم وقتی کوچیک بودم کاپیتان بودم
      دروازه بانیم هم خوبه
      می تونم شوتهای خودم رو توی دربی واسه هم استقلال و هم پیروزی مهار کنم ههه

    • بدون نام

      بودیمر رو ستاره حساب میکنن. اگه بودیمر ستاره است پس ترابی و نوالهی مدعی کسب توپ طلان

    • بدون نام

      چرا قرارداد های پرسپولیس چهار برابر استقلال است همیشه برای لنگ پول است برای استقلال پول نیست هر سال بازی کنان فراری میشوم

    • بدون نام

      ستاره های لنگ برن با بودجه استقلال بهترش رو میگیرن براش هه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه یه چیزی بگو لااقل ارزش گفتن داشته باشه جون بابات دوباره فکر کن ببین چی نوشتی

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا خخخخخخخ

    • بدون نام

      انشالله هر دو باشگاه منحل بشوند تا ما هم اعصاب و خیالمون راحت بشه، بریم دنباله یه تفریح بدرد بخورتر

    • x

      لنگ را به استقلال سنجاق نکن، لنگ نه مشکل مالی داره و نه مشکل امتیازگیری، همه چی حله برا لنگ

    • بدون نام

      خب لژیونر ها بر نگردن
      مربی ایرانی بگیرن
      بازیکن نان جوان ایرانی بگیرن با ۵۰ میلیون هم میان بازی میکنن.

    • ارتش سرخ

      نمیدونم چه سیاستی پشت قضیه س و چه اصراری دارن به نگه داشتن پرسپولیس و استقلال ، خُب خصوصی شون کنید ، دیگه ، تا هوادارهای بیچاره از استرسهای اول فصل راحت بشن ، پول ندارید و نمیتونید باشگاهداری کنید ، بیخود میکنید با احساسات هوادارهای بدبخت بازی میکنید اون آ رو بفروشید ، تا یه نفس راحتی بکشیم.

    • پ

      حیف صد حیف

    • پرویز

      تنها راه حل مشکلات سرخابی واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی است شتر سواری که دودلا و دولا نمی شود باید این دو دندان لق را برای همیشه کند مگر اینکه مسائل پشت پرده چه از لحاظ امنیتی و بویژه مالی وجود داشته باشد

    • طلایه دار

      اینها همه شو بازی هست،از پرسپولیس هیچکس نمیره و اگه برود بخاطر پول نیست،
      این استقلال هستش که چند ساله سرش بی کلاه مونده
      همه این فیلم بازیها برا این هست که بگن پرسپولیس هم مثل استقلاله

    • علی خوشگله

      عجیبه ، این فوتبال کثیف دایما داره بودجه وزارت رو میکشه و همه شب روز ناله میکنن و فوتبال ما رو با اروپا مقایسه میکنن ، جمع کنید بابا ؛فوتبال مفت خور

    • کامران

      می شه بگید از تیم حکومتی کی رفته است!؟

    • بدون نام

      چرا ستاره های قرمز؟!
      با وجود وزیر و فدراسیون ،تیم حکومتی هیچ نگرانی ندارد.

    • بدون نام

      سپاهان و تراکتور بی دغدغه فقط میخرن

    • بدون نام

      وزیر لنگی به داد لنگ میرسه ولی تاج اسیا چی میشه

    • بدون نام

      مدیران کثیف لنگی

    • PS

      خاک توسرتون عرضه یه دوتابازیکن خارجی نگه داشتنم ندارید چرا نمیگید خودتونم دلارهایی که وارد باشگاه میشه نصفشو به جیب میزنید واقعا باید به حال این فوتبال گریست که چوب دولتو داره میخوره

    • بدون نام

      اینا همش نشون دهنده اقتصاد ورشکستمونه اولیش خودشو تو فوتبال نشون داد خدا از بعدیاش بخیر کنه

    • بدون نام

      ستاره ابی که حتما اول فصل فراری داده میشن ولی در مورد تیم لنگ مافیا اصلا اینجوری نیست حالا با این تیترها و چسبوندن خودتون به تیمهای پاک هرگز نمیتونید کثافتکاریهای لنگ را تطهیر کنید

    • بدون نام

      باور کنین اگر این دو باشگاه رو خصوصی کنین تمام مشکلاتشون حل میشه. مگه تراکتور خصوصی نشد اینقدر بریز و بپاش کرد؟ سپاهان خصوصیه و هر سال میلیارد میلیارد قرارداد میبنده. از وقتی سپاهان و تراکتور و پدیده و ذوب آهن خصوصی اند شنیدید بازیکنی یا مربی ای از آنها به فیفا شکایت بکنه؟ نه، چون باشگاه کل طلب هر بازیکن یا مربی رو تمام و کمال میده. ده بار تا الان این مسئله خصوص سازی مطرح شده لطفا اجرا بکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج