۸۷۱۵۰۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش تعداد کشته شدگان در سودان به ۱۰۱نفر

کمیته مرکزی پزشکان سودان از افزایش شمار کشته شدگان در جریان اعتراضات اخیر مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم به ۱۰۱ تن خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: کمیته مرکزی پزشکان سودان از افزایش شمار کشته شدگان در جریان اعتراضات اخیر مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم به ۱۰۱ تن خبر داد.

به نقل از سایت روسیا الیوم، این کمیته در بیانیه‌ای گفت، اجساد ۴۰ تن از کشته شدگان از رود نیل بیرون کشیده شد. این اجساد توسط خودروهای وابسته به شبه نظامیان جنجوید به مکانی نامعلوم منتقل شد.

این کمیته در بیانیه دیگری گفت: یک تن در اثر اصابت گلوله به سرش توسط نیروهای وابسته به شورای نظامی کشته شد و بدین ترتیب تعداد کشته شدگان به ۱۰۱ تن افزایش یافت.

کمیته پزشکان سودان در بیانیه‌ خود تاکید کرد، شمار کشته شدگان بیش از این است و آمار ارائه شده مربوط به افرادی است که تاکنون توانسته‌اند آنها را شناسایی کنند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان پیشتر اعلام کرده بود که تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات روز دوشنبه در مرکز خارطوم به ۶۰ تن افزایش یافته است.

پس از تشدید اوضاع در سودان شورای نظامی این کشور به جناح مخالف پیشنهاد از سرگیری مذاکرات درباره دوره انتقالی را داد که با مخالفت طرف مقابل روبه رو شد.

عباس مدنی، یکی از رهبران نیروهای آزادی و تغییر به رویترز گفت: فراخوان شورای نظامی انتقالی مردود است زیرا "قابل اعتماد نیست" . وی افزود: شورا در خیابان‌ها رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز چهارشنبه ضمن ابراز تأسف نسبت به حوادث روز دوشنبه گفت: همگی ما باید به اراده و خواسته‌های مردم احترام بگذاریم.وی گفت: ما اکنون در مرحله جدیدی از تاریخ سودان هستیم. دستان ما برای مذاکره و تشکیل یک قدرت قانونی دراز است.

مذاکرات میان شورای نظامی سودان و مخالفان در سایه اختلافات عمیق میان دو طرف به بن بست رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگار همین دیروز بود که نوشتم ارتش در سودان برای اسکات و تسکین موقت نارضایی عمومی کودتا کرده تا بلکه با برکناری بشیر موقتا از شدت اعتراضات کاسته شود اما هموطنان جوگیر برآشفتند و اصرار داشتند که حرکت مزبور اقدامی انقلابی!! و به مثابه پیوستن ارتش به ملت!! بوده است. کنجکاوم حالا هم این عزیزان جوگیر تحلیلهایشان را از ما نادانها دریغ نفرمایند. تکرار میکنم فرهنگ ما مردم در ایران و افغان و عراق و سوریه و سودان و غیره تا دموکراسی هزاران سال فاصله دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدرک گناه مردم یمن گریبانشان گرفته

      • سید

        یامهدی ادرکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج