۸۷۱۵۵۱
۲۳ نظر
۵۰۱۲
۲۳ نظر
۵۰۱۲
پ

دریافت مستمری با طلاق صوری و ازدواج مصلحتی!

سرپرست سازمان تامین اجتاعی با اشاره به تبعات طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری پدر فوت شده گفت: در بسیاری از این موارد، سازمان از طرق مختلف متوجه این دور زدن‌های به ظاهر قانونی می‌شود و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. سازمان تامین اجتماعی پشتیبان واقعی دختران و زنانی است که در مسیر زندگی خود با ریسک‌ مواجه می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست سازمان تامین اجتاعی با اشاره به تبعات طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری پدر فوت شده گفت: در بسیاری از این موارد، سازمان از طرق مختلف متوجه این دور زدن‌های به ظاهر قانونی می‌شود و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. سازمان تامین اجتماعی پشتیبان واقعی دختران و زنانی است که در مسیر زندگی خود با ریسک‌ مواجه می‌شوند.

محمدحسن زدا در واکنش به طلاق‌های صوری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: « اظهارات یکی از مدیران استانی سازمان تامین اجتماعی درباره طلاق‌های صوری بازتاب وسیعی داشت که با توجه به حساسیت موضوع توضیحات ذیل ارائه می‌شود:

چند سالی است سازمان تامین اجتماعی با پدیده طلاق‌های صوری برای برقراری مستمری فرزندان اناثی که پدرشان بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر سازمان بوده و فوت کرده است روبروست؛ اگر چه تعداد خانوارهایی که حاضر به پذیرش این خطای عجیب و پرمسئله می‌شوند در قیاس با تعداد مستمری‌بگیران محق، بسیار کم است.

وی افزود: اتفاق دیگری که رخ داده این است که برخی دختران جوان به عقد مستمری‌بگیرانی که سن بسیار بالایی دارند و احتمال فوت‌شان زیاد است، در می‌آیند تا پس از فوت آن فرد، موفق به دریافت مستمری سازمان شوند! در این موارد موضوع فقط به دریافت مستمری ختم نمی‌شود، بلکه مفسده‌ها و مشکلات فراوان بعدی برای خانواده‌ها و بویژه آن زنان طلاق گرفته و دختران ازدواج کرده پیش می‌آید که … در این زمینه‌ها بایستی نهادها و افراد مسئول، خانواده‌ها را آگاه کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه نوشت: البته در بسیاری از این موارد، سازمان از طرق مختلف متوجه این دور زدن‌های به ظاهر قانونی می‌شود و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. سازمان تامین اجتماعی پشتیبان واقعی دختران و زنانی است که در مسیر زندگی خود با ریسک مواجه می‌شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی انگیزه

      حقتونه بیشرفا بسکه حق بیمه رو بالا بردین هرچی سرتون بیاد حقتونه هرکی میتونه از این عوضیا پول در بیاره دمش گرم

    • بدون نام

      بس کنید بین ۱۰۰۰ نفر یک نفر این کار رو کرده ، ملاک کلی نکنید . تامین اجتماعی جلوی دزدی بالایی ها رو بگیرد که صندوق تامین اجتماعی را غارت می کنند . که داستان شما یک میلیونیوم این پول ها نمی شه .

    • بدون نام

      پدران ما برای این دریافتی ها سالها به تامین اجتماعی پول داده اند. چرا پول خودمان را به خودمان پس نمیدهید؟؟؟

    • بدون نام

      چ به سر ایرانی آوردین..!!!!!؟

      خدا لعنتتان کند
      ریشه ظلم را بکند..خلاصمان کند.

    • فضولباشی

      این قانون فقط برای سوءاستفاده است وبایداصلاح شودوگرنه بزودی سازمان ورشکست خواهدشد

    • فضولباشی

      این پرداختهای ناحق انجام می شودبعدقولی چندین بارروحانی داده که هیچ مستمری بگیری کم ترازحداقل حقوق دریافت نخواهدکرد راباوجودتصویب مجلس عملی نمی شود

      پاسخ ها

      • رضا

        داداش يكم روي نگارش جمله ت وقت بزار.خودتم نفهميدي چي نوشتي

    • بدون نام

      خب کار نیست
      وقتی کار نباشه مردمان ما تن به هر چیزی میدن
      خب دولت می تونه اینها رو ساماندهی کنه و ازشون مالیات بگیره
      مس فردا هم واسه انتخابات بگه ما برای اینا هم کار ایجاد کردیم و سازماندهیشون کردیم ههه

    • بدون نام

      در نبود سازمانهای حمایتی ، در نیود قوانین حمایتی ، در نبود کار و اشتغال ، در نبود..........ایا راه دیگری هست ؟ بعله در هر کاری عده ای فرصت طلب پیدا میشود .

    • بدون نام

      اگر زنی به خاطر حقوق پدر فوت شده اش، از شوهرش طلاق بگیرد و مجدداً با شوهرش صیغه محرمیت بشوند، این حقوق ( حرام ) هستش........

    • بدون نام

      دمشون گرم وقتی پول ندارن مجبورن به هرراهی که شده فکر کنن

    • بدون نام

      مثلا چه کاری انجام میده تامین اجتماعی که جلوی دورزدنها رابگیره؟

    • بدون نام

      افرین که متوجه میشید این همه اختلاس تو سازمان متوجه نمیشید

    • بدون نام

      حقوق مستمری بگیر، با طلاق صوری، حرام هستش.

    • احسان پور

      من یکی از اهالی دورود لرستانم قسم میخورم که از 10200مستمر بگیر تامین اجتماعی دورود حدود 1500نفری با کلک ودور زدن قانون دارند مستمری میگیرند و امروز که میدونند کسی میخواد بمیرد با پرداخت 1 ماه بیمه توسط یک پیمانکار اشنایی حقوقشون بعد از فوت وصل میشه و در ضمن خدا شاهده یکی رو میشناسم که هم مستمری تامین اجتماعی میگیره وهم حقوق کمیته امداد. لعنت به این قانون ها اونوقت جوانان بالیاقت دورود با سن 30 به پایین باسوادبالا بیکار ودربه در هستند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما درست میگی. این مسئله توی شهرهای لرستان خیلی زیاد شده. منم از چندتاییش خبر دارم

    • بدون نام

      حقوق پدر و مادر حق فرزند است چه پسر و چه دختر و ربطی به ازدواج آنها ندارد خدا لعنت کند کسانی را که قانون را بدون معیار های اسلامی و انسانی نوشته اند خدا لعنت کند.

    • حسين

      دزد دزد را بزند شاه دزد است ، سازماني كه چپ و راست دستش در جيب مردم است و كارگر و كارفرما را چپاول ميكند ، طبيعي است كه اينقبيل اتفاقات نيز سربزند ، باد آورده را باد ميبرد

    • بدون نام

      حق شان است بگیرندحقوق پدرشان صدقه نمیدهید۳۰سال حق بیمه کم شده پس فرزندبایدحقوق اش بگیره نوش جانشان

    • رضا

      بابا چرا نميخواين بفهمين ملت گرسنه ان؟از روي شكم سيري كه اين كار رو نميكنن. ضمنا كل پولي كه از اين قضيه بدست مياد به اندازه يه اختلاس نميشه. اگه غيرت دارين جلوي اختلاسگر ها و خوك زاده ها رو بگيرين

    • علمی

      مسولین میتوانند .الف . برای شخصی که درخواست مستمری میکند کار تامین کنند . که این موضوع باعث انصراف مستمری بگیر میشود . ب چون سرپرست حقوق را برای یک خانواده کامل میگرفته به نسبت افراد تحت پوشش بیمه شده تقسیم شود .یعنی وقتی دختر . یا زن طلاق میگیرد یک سوم حقوق پرداخت میگردد . ج . در نهایت جلوی حیف میل های بیت المال را ریشه ای بگیرید این اعداد و ارقام در مقابل اختلاس های ان چنانی عدی نیست. مستمری بگیر از فقر و بیکاری تن به این کار میزند. ممنون

    • بدون نام

      اگه غيرت دارين جلوي اختلاسگر ها و خوك زاده ها رو بگيرين

    • saeed bmk

      خیلی ها اینکار میکنند بخاطر فقر داخل خانواده ما هم وجود دارند, که از این روش, پول میگیرنند نمیگم این کار درسته ولی هیچ درامد دیگه ای ندارنند بهتر از, این که خدای, نکرده تن فروشی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج