۸۷۱۵۸۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هوای سالم تهران به ۵۰روز رسید

کیفیت هوای پایتخت امروز (پنجشنبه) با کاهش ۱۰ واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۵۳ برای پنجاهمین روز در سال جاری سالم است.

خبرگزاری ایرنا: کیفیت هوای پایتخت امروز (پنجشنبه) با کاهش ۱۰ واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۵۳ برای پنجاهمین روز در سال جاری سالم است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

به گزارش ایرنا از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲،۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۶۳ به ۵۳ کاهش داشته است.

در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۴۶ به ۳۵ و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۲۸ به ۲۰ کاهش داشته است.

بر این اساس، ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه ۶)، میدان فتح (منطقه ۹) و شهرداری منطقه ۲ به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۲، ۱۳۳ و ۱۱۶ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
همچنین ایستگاه‌های دانشگاه تهران (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۶ و پارک رازی (منطقه ۱۱) به ترتیب با شاخص‌های ۱۸، ۲۳ و ۳۹ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

تاکنون تهران ۲۵ روز هوای پاک و ۵۰ روز هوای سالم و سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است در حالیکه در مدت مشابه سال ۹۷، تعداد روزهای پاک تهران هشت روز، روزهای سالم ۵۸ و ناسالم برای گروه‌های حساس به ۱۲ روز رسیده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دانا== محیط زیست عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج