جاباما
۸۷۱۶۸۵
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

شناسایی ۵۴۲استعداد درخشان در دانشگاه تهران

کارشناس مسئول بنیاد ملی نخبگان و المپیاد‌ها در دانشگاه تهران از شناسایی ۵۶۰ دانشجوی این دانشگاه به‌عنوان استعداد‌های درخشان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در میان رشته‌های غیرپزشکی، رشته‌های فنی و حقوق بیشترین سهم را در استعداد‌های درخشان دارند.

خبرگزاری ایسنا: کارشناس مسئول بنیاد ملی نخبگان و المپیادها در دانشگاه تهران از شناسایی ۵۶۰ دانشجوی این دانشگاه به‌عنوان استعدادهای درخشان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در میان رشته‌های غیرپزشکی، رشته‌های فنی و حقوق بیشترین سهم را در استعدادهای درخشان دارند.

افسانه محمدی در گفت‌وگویی با بیان این‌که استعدادهای درخشان صرفاً در مقطع کارشناسی شناسایی و معرفی می‌شوند، اظهار کرد: نخستین ملاک برای شناسایی استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی شناسایی رتبه آن‌ها در آزمون کنکور سراسری است که با محاسبه ۲.۵ انحراف معیار است که البته سازمان سنجش سالانه اسامی ۱۰۰۰ نفر را به‌عنوان رتبه‌های برتر ارسال و معرفی می‌کند مبنی بر این‌که تراز نمره این دانشجویان در حد استعدادهای درخشان است؛ از این‌رو نیازی به شناسایی نیست.

وی با بیان این‌که حداقل معدل دو ترم اول تحصیلی دانشگاه از دیگر ویژگی‌های لازم برای قرار گرفتن در لیست استعدادهای درخشان است، گفت: هم‌چنین باید میانگین کل دوره از ۱۷ بیشتر باشد. سالانه ۳ جشنواره رازی، فارابی و خوارزمی در سطح دانش‌آموزی در کشور برگزار می‌شود که دارندگان رتبه ۱ تا ۳ و نیز دارندگان طلای المپیادهای علمی دانش‌آموزی جزو استعدادهای درخشان محسوب می‌شوند.

کارشناس مسئول بنیاد ملی نخبگان و المپیادها در دانشگاه تهران با بیان این‌که تا سال ۸۸ بودجه‌ای برای این دانشجویان به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یافت، خاطرنشان کرد: اما هم‌اکنون بنیاد ملی نخبگان برای این دانشجویان مزایایی در نظر می‌گیرد.

محمدی با بیان این‌که دو دانشگاه تهران و شریف بیشترین دانشجویان مشمول جایزه‌های بنیاد ملی نخبگان را دارا هستند، ادامه داد: در دوره ارشد و دکترا استعدادهای درخشان شناسایی نمی‌شوند، اما در صورت داشتن دست کم دو مقاله با ویژگی خوب پژوهشی معدل بالای ۱۷ و نمره زبان خوب این افراد مشمول ورود مستقیم به مقطع دکترا می‌شوند.

وی با بیان این‌که دیگر کثرت مقالات ملاکی برای ارتقای افراد به مقطع بالاتر تحصیلی محسوب نمی‌شود، گفت: البته ۱۵ درصد برتر ورودی‌های مقطع کارشناسی در هر رشته‌ای می‌توانند بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

کارشناس مسئول بنیاد ملی نخبگان و المپیادها در دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری المپیادهای دانشجویی در طول سال افزود: رتبه‌های ۱ تا ۱۵ این المپیادهای دانشجویی هم تقدیر می‌شوند و به آن‌ها جوایزی تعلق می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شغل و كار چي؟براشون شغل و كار مناسب با حقوق عالي هم در نظر بگيريد لطفا

    • بدون نام

      استعداد درخشان== حمایت در حد کلاس جهانی

    • محمد

      استعداد درخشان یعنی چی؟
      وقتی بزرگترین استعداد های چند سال اخیر دنیا حتی از دانشگاه فارغ التحصیل هم نشدند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج