۸۷۱۷۴۴
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

کدام کشور بیشترین تقاضا برای نیروی کار را دارد؟

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مذاکره وزارت کار با برخی کشورهای متقاضی نیروی کار خارجی از جمله آلمان و کرواسی خبر داد و گفت: صلاحیت فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی برای کشورهای متقاضی نیروی کار مهم است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از مذاکره وزارت کار با برخی کشورهای متقاضی نیروی کار خارجی از جمله آلمان و کرواسی خبر داد و گفت: صلاحیت فنی و حرفه‌ای نیروی انسانی برای کشورهای متقاضی نیروی کار مهم است.

سلیمان پاک‌سرشت درباره استفاده از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اعزام نیروهای کار ماهر، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مرکز کاریابی نیست و مأموریت و مسئولیتی در حوزه اعزام نیروی کار ندارد و مقررات و شرح وظایفی برای سازمان در این زمینه تعریف نشده است ولی اینکه در کنار بحث اعزام نیروی کار، نام آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح می‌شود، به رویکرد حمایتی و جهت‌گیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اعزام نیروهای کار بر می‌گردد به نحوی که اگر قبلاً این کار به طور کامل در بخش خاصی از وزارتخانه متمرکز بوده اکنون نگاه و رویکرد جدید متأثر از تقاضای کشورهای متقاضی نیروی کار است که با آن مواجه شده‌ایم.

اهمیت صلاحیت نیروی کار ایرانی برای کشورهای متقاضی

وی ادامه داد: ما متوجه شدیم که برای کشورهای متقاضی نیروی کار مهم است که بدانند صلاحیت نیروی انسانی چگونه حاصل و ارزیابی شده است. در واقع اگر آنها به یک پروسه بلند مدت اعزام نیروی کار و پذیرش نیروی کار از یک کشوری مانند ایران فکر می‌کنند، تمایل دارند که این مسأله مبتنی بر روندهای مستحکم و قابل اتکا از تولید مهارت، ایجاد صلاحیت فنی و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آن افراد باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این کشورها برایشان مهم است که دستگاه‌های آموزش مهارتی چطور عمل می‌کنند و دستگاه و روندهای آموزشی که تولید صلاحیت حرفه‌ای می‌کند و آموزش فنی و حرفه‌ای می‌دهد، چگونه کار می‌کند؟ آنها تمایل دارند که افراد در چارچوب کاملاً استاندارد و مورد پذیرش کشور مقصد آموزش دیده باشند و این تضمین به آنها داده شود که نیروهای کار ورای تفاوت‌های تکنولوژیک و فضای کسب و کار، می‌توانند با استاندارد و بهره‌وری بالایی در آنجا کار کند.

به گفته پاک‌سرشت، تسهیل گردش نیروی کار و ایجاد اعتماد و فرایندی امن برای مبادله نیروی کار ماهر، وظیفه دولت است، به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام آمادگی کرده افرادی را که فرایند آموزشی را بر اساس استانداردهای مذکور طی کرده و جزو مهارت آموختگان هستند، معرفی کند.

آلمان بیشترین درخواست برای نیروی کار خارجی

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر، کشور ما با چالش بیکاری طیف قابل توجهی از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه است و در طرف مقابل به دلیل پدیده سالمندی و ساختار سنی بیشتر کشورهای اروپایی نیاز به نیروی کار ماهر و جوان دارند. اگر این نیاز متقابل به درستی مدیریت شود، رابطه‌ای دو سر برد شکل گرفته است.

به گفته وی، در مذاکراتی که تاکنون بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با کشورهای متقاضی صورت گرفته است تمرکز اصلی بر کشور آلمان بوده که تقاضای قابل توجهی برای نیروی کار خارجی دارند. در عین حال مذاکرات و گفتگوهایی هم با کشور کرواسی صورت گرفته و نمایندگان هیأت‌های عالی کارفرمایی کرواسی از امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای بازدید کرده‌اند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیراً به دنبال اجرای سیاست اعزام نیروی کار، مذاکراتی با چند کشور اروپایی از جمله آلمان و کرواسی داشته و در این راستا دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در ترکیه و کانادا را راه اندازی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبختی تا چه حد .....تمام شرکت ها و کارخانجات مملک خودمون رو تعطیل کردن بعد میخوان نیروی کار بفرستن خارج که حمالی خارجیها رو کنن....

    • بدون نام

      خاک بر سرتون کنند.
      آلمان بعداز جنگ جهانی دوم از ایران نیروی کار خواست
      ولی محمد رضا پهلوی قبول نکرد.چون به غیرتش برخورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ غیرت داشت بحرین رو نمیداد ب عربا رئیس بی غیبتها بود

    • بدون نام

      ملت دانا== وفور نعمت و ملت سرحال

    • بدون نام

      نصف جوونهای تحصیلکرده همه بیکارن وروبه موادمخدراوردن اگه میتونستندبرن خارج کارکنن کشورازاین روبه این رومیشدگل وبلبل میشدوضع جوونهای بدبخت

    • بدون نام

      افغانیاروبریزیدبیرون اگه دنبال برطرف کردن بیکاری وفقرنجومی کم بودجگی کم ابی هستین ایناعوام فریبی

    • بدون نام

      کشوری که نه منابع نفتی نه گاز داره چرا از ایران ثروتمند تره

    • بدون نام

      دولتمردان جلو دو شعله ها را بگیرید تا جوانان تحصیل کرده بیکار نباشه. بخصوص در بیمارستانهای خصوصی که بخاطر نپرداختن بیمه درصد زیادی دو شغله دارند و تحصیل کرده ها دانشگاه بیکار هستند

    • بدون نام

      این دفاتر حفظ امنیت شغلی دفترشان کجاست حتما می خواهند یک پرسانتی هم از این جوانان بیکار مملکت بگیرند تا در ترکیه وکانادا جهت شغل شان باج بگیرند شاید هم این دفاتر وجود خارجی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج