۸۷۱۹۰۳
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

پیش‌بینی منتقد ترکیه‌ای از فروش فیلم نرگس آبیار

گونول دلمز پژوهشگر ترکیه‌ای سینمای خاورمیانه فیلم تازه نرگس آبیار را تجاری‌تر از فیلم‌های پیشین او می‌داند.

خبرآنلاین: «شبی که ماه کامل شد» آخرین ساخته نرگس آبیار است که اکران آن از عید فطر آغاز شده است. فیلمی که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. فیلمی که در کنار یک روایت عشقی به ماجرای گروهی از تروریست‌های تکفیری در جنوب شرقی ایران می‌پرداخت.

آخرین ساخته نرگس آبیار در جشنواره جهانی فجر هم به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان خارجی هم قرار گرفت. از نقد مفصل دبورا یانگ منتقد معروف هالیوود ریپورتر درباره این فیلم تا گونول دلمز برنامه‌ریز جشنواره مانهایم و منتقد ترکیه‌ای که با سینمای ایران آشنایی بسیاری دارد.

پیش‌بینی منتقد ترکیه‌ای از فروش فیلم نرگس آبیار

این پژوهشگر سینما در گفت‌وگویی که در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر با خبرآنلاین انجام داد، درباره این فیلم می‌گوید: «چیزی که در این فیلم خیلی جالب است، تنهایی زن‌ها است. فائزه و مادر همسرش هر دو تنها هستند و تو این را فقط از دوربین یک زن فیلمساز می‌توانی ببینی چون برای او این تنهایی قابل درک است.»

گونول دلمز در ادامه فیلم «شبی که ماه کامل شد» را از دیگر فیلم‌های نرگس آبیار تجاری‌تر می‌داند و می‌گوید: «وقتی این فیلم اکران شود حتما مردم از آن بیشتر استقبال خواهند کرد. هیچ ایرادی هم ندارد و تفاوتی با سبک فیلمسازی نرگس آبیار ندارد.»

این منتقد ترکیه‌ای ادامه داد: «زبان فیلمسازی این فیلم از دیگر فیلم‌های نرگس آبیار تجاری‌تر است. اصلا هم بد نیست که فیلم تجاری خوب هم ساخته شود و من فکر می‌کنم این فیلم در گیشه هم خوب بفروشد چون بازی‌های بازیگرانش خیلی خوب است.»

گونول دلمز بازی خوب بازیگران «شبی که ماه کامل شد» را تاثیر یک کارگردان می‌داند و می‌گوید: «بعضی بازیگران با یک کارگردان خیلی خوب هستند و با کارگردان دیگری بد هستند و این هنر کارگردان است. یک نکته‌ای که در شخصیت‌پردازی شخصیت عبدالحمید وجود دارد این است که نه خوب است، نه بد. از یک طرف شعر می‌خواند و عاشق می‌شود و از طرف دیگر باید چنین تصمیم‌های سختی بگیرد. اکثر کارگردان‌ها در پردازش چنین کاراکترهایی به مشکل برمی‌خورند و کاراکترشان یا خیلی خوب است یا خیلی بد. ولی این کاراکتر در این فیلم درآمده.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز یک وقتی تروریست ها فکر نکنند مهم شده اند. عقل که ندارند

    • بدون نام

      زمان امتحاناته فکر نمی کنم خیلی بفروشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج