جاباما
۸۷۱۹۲۸
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

دلار در روسیه به مرز نابودی رسید

سهم دلار از ذخایر ارزی روسیه بار دیگر کاهش یافت.

ایسنا به نقل از راشاتودی نوشت: سهم دلار از ذخایر ارزی روسیه بار دیگر کاهش یافت.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت این بانک به روند متنوع‌سازی ذخایر ارزی خود ادامه می‌دهد و به تدریج در حال فاصله گرفتن از دلار است.

به گفته رئیس بانک مرکزی روسیه، وابستگی اقتصادی روسیه به دلار باعث شد تا تحریم‌های غرب بر ضد این کشور در سال ۲۰۱۵ به کاهش رشد اقتصادی این کشور در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ منجر شود اما با آغاز تقویت ذخایر ارزی و طلا و کاهش وابستگی به دلار، رشد اقتصادی روسیه بار دیگر بر مدار صعودی قرار گرفته است.

دلار در روسیه به مرز نابودی رسید

نابیولینا با اشاره به این که سهم دلار از سبد ارزی روسیه در حال حاضر به ۳۵۶ میلیارد دلار کاهش یافته است گفت: بر خلاف دلار ذخایر ارزی بر حسب سایر ارزها تقویت شده است؛ به گونه‌ای که اکنون ۴۹۰ میلیارد دلار ذخیره طلا و ارز داریم.

وی که در مصاحبه با نشریه ژاپنی "فایننشیال دیلی" سخن می‌گفت افزود: برای مقابله با شرایط مختلف اقتصادی و ژئوپلتیکی در حال متنوع سازی ذخایر ارزی خود هستیم.

وی مساله سهم دلار از ذخایر ارزی را یکی از موارد مورد توجه مقامات بانک مرکزی روسیه دانست و افزود: باهدف از بین بردن نقش بلامنازع اسکناس سبز، روسیه در حال تقویت ذخایر طلا و ارز خود بر حسب ین ژاپن و یورو است.

رئیس بانک مرکزی روسیه با اشاره به این که ذخایر این بانک برای مدیریت بحران‌های مالی و اقتصادی در آینده کافی است گفت: روسیه در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک ذخایر طلا و ارز خود را به نیم تریلیون دلار افزایش دهد.

ذخایر ارزی خارجی روسیه بر حسب ارزهای خارجی، طلا، حق برداشت مخصوص و اوراق قرضه کشورهای مختلف است. روسیه در سال‌های اخیر بیشتر اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را با اوراق قرضه اروپایی جایگزین کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amin jeferson

      قابل توجه مسئولین . لطفا ی سفر توجیهی برن روسیه و برگردن شاید این دلار بی ارزش که شده پیراهن عثمان برای ما از گردونه بره بیرون و راحت شیم‌. ی ارز دیگه‌جایگزین‌کنید . بابا روسیه دیوار به دیوار ماست یکم یاد بگیرید ترو‌خدا. تازه اونا مثلا کمونیستم‌هستن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از روسیه یاد بگیرن که اول بفکر منافع ملی خود باشند ....

    • بدون نام

      نه بابا الکی نگوووووووووو

    • بولدوزر

      حداقل این یه چیز و از اقایون روس یاد بگیریم. برا تقویت اقتصادشون و مقابله با تهدیدات جهانی و امریکا.تن تن طلا میخرند.پشتوانشونو قوی میکنند.ماهم تن تن توسط آقا یون سیاستمدارمون طلا تو بازار ریختیم.مفت مفت ارزش پولمون رو به حراج گذاشتیم. خدا قوت قهرمان

    • بی نام

      اینارو ببین ایرانم هست هه

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخ آخه تا وقتی که بودجه دنیا با دلار بسته میشه مرگ دلار فقط در مغز معیوب تو و پوتین و امثالهم فقط برای فریب مردم بمیره و الا خودشون دلارها رو دپو میکنند به ریش حمقا میخندند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        ملت نمی‌فهمن که ۸۰ درصد شرکت های دنیا و معاملات دنیا با دلار هست .
        این حرفهای سیاست مداران ما برای ملت جهان سومی هست که خودشون رو به خواب زدن

    • بدون نام

      ملت دانا== مدیران دانا

    • بدون نام

      دولت ما هم باید از دلار کثیف آمریکای کافر فاصله بگیرد****

    • محمدزمانی

      روسیه،پنجاه و نه درصد صادراتش نفت و گازه که با تحریم فلج میشه ،در صد دیگهای از صادراتش سلاحه یعنی در عمل اقتصاد شکنندهای داره،متن خبر جوریه انگار روسیه یک قدرت اقتصادیه رشد اقتصادی روسیه هم 1/1است که اونم رقم خیلی پایینیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج