جاباما
۸۷۱۹۴۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

غیبت وزیر مسلمان درضیافت ملکه خبرساز شد

شورای مسلمانان بریتانیا در نامه‌ای از «ترزا می» خواست تا درباره علت دعوت نشدن از ساجد جاوید وزیر کشور مسلمان انگلیس به ضیافت شام ملکه که هفته گذشته به‌افتخار حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سلطنتی باکینگهام برگزار شد، توضیح دهد.

ایرنا: شورای مسلمانان بریتانیا در نامه‌ای از «ترزا می» خواست تا درباره علت دعوت نشدن از ساجد جاوید وزیر کشور مسلمان انگلیس به ضیافت شام ملکه که هفته گذشته به‌افتخار حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سلطنتی باکینگهام برگزار شد، توضیح دهد.

در این نامه نسبت به ستیزه‌جویانه بودن این اقدام علیه یک مقام عالی‌رتبه مسلمان و احتمال مماشات با رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی شده است. هارون خان رئیس شورای مسلمانان بریتانیا نوشته است: این ترس وجود دارد که ارزش‌های برابری و انصاف، فدای مماشات با ترامپ شده، تا حدی که وزیر کشور را به دلیل مسلمان بودن طرد کنیم.

رئیس شورای مسلمانان بریتانیا با اشاره به‌فرمان ضد مهاجرتی ترامپ علیه کشورهای عمدتاً مسلمان و بازنشر توییت یک گروه ضد اسلامی یادآور شد که اسلام‌هراسی در عالی‌ترین سطوح دولت ترامپ سایه افکنده است.

غیبت وزیر مسلمان درضیافت ملکه خبرساز شد

ساجد جاوید وزیر کشور مسلمان انگلیس در ضیافتی که دوشنبه گذشته در اولین روز از سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن، با حضور ۱۷۰ نفر از مقامات عالی‌رتبه انگلیس و آمریکا برگزار شد، حضور پیدا نکرد. در این مراسم پرزرق‌وبرق علاوه بر ترزا می، افرادی همچون جرمی هانت، فیلیپ هاموند، مایکل گوو، پنی موردانت و لیام فاکس وزیران امور خارجه، دارایی، محیط‌زیست، دفاع و تجارت بین‌الملل حضور داشتند.

به گزارش گاردین، دعوت‌نامه شرکت در این مراسم توسط کاخ سلطنتی باکینگهام، به پیشنهاد دولت و سفارت آمریکا ارسال‌شده است. جاوید درباره عدم حضورش در این مراسم اظهارنظری نکرده است.

حزب حاکم محافظه‌کار که این روزها پس از کناره‌گیری ترزا می از قدرت، شرایط پرالتهابی را تا تعیین نخست‌وزیر آتی انگلیس پشت سر می‌گذارد، به برخورداری از رویکرد اسلام‌ستیزی متهم است.

حزب مخالف دولت انگلیس اسفندماه گذشته تعریف اسلام‌هراسی را در واکنش به حادثه تروریستی و مرگبار نیوزیلند که ۵۰ مسلمان را به کام مرگ کشاند، به رسمیت شناخت.

بر اساس این تعریف، اسلام‌هراسی نوعی از نژادپرستی شناسایی‌شده که تمام اشکال مسلمان بودن را هدف قرار می‌دهد. این تعریف حاصل ۶ ماه کارشناسی و مشورت میان اعضا گروه پارلمانی فرا حزبی مسلمانان بریتانیا با اساتید دانشگاه، وکلا، نهادهای اسلامی، فعالان حقوق بشری و مسلمانان صورت گرفته است.

همچنین بیش از ۷۵۰ نهاد اسلامی، ۸۰ استاد دانشگاه و ۵۰ نماینده پارلمان از این تعریف حمایت کرده‌اند، اما حزب محافظه‌کار تاکنون زیر بار پذیرش این تعریف نرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگلیس گرگ واستعمارگر پیر وکاربلده واقعابایدمواظب فریب انگلیس باشیم

    • بدون نام

      مرگ بر ترازمی و الیزابت.......

    • بدون نام

      وزیر کشور. مسلمان وانهم تو انگلیس؟
      مقایسه شود با شورای شهر یزد و عضو زرتشتی ان.که چه داستانها درست کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج