جاباما
۸۷۱۹۷۸
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

استقلال و عبور از بدترین هفته تاریخ

با رسیدن روز شنبه، استقلال یکی از بدترین هفته‌های تاریخ خود را پشت‌سر می‌گذارد؛ هفته‌ای سرشار از اخبار منفی، انفعال رسانه‌ای و بی‌پولی محض.

فرهیختگان: با رسیدن روز شنبه، استقلال یکی از بدترین هفته‌های تاریخ خود را پشت‌سر می‌گذارد؛ هفته‌ای سرشار از اخبار منفی، انفعال رسانه‌ای و بی‌پولی محض. هفته‌ای که میزان خشم هواداران استقلال را به چنان اوجی رساند که سابقه ندارد.

برای متوجه شدن این سطرها فقط کافی است نگاهی به صفحات هواداری استقلال در شبکه‌های اجتماعی بیندازید و سری بزنید به حساب‌های کاربری خبرنگاران حوزه استقلال تا متوجه شوید در هفته‌ای که گذشت چقدر زیر فشار هواداران معترض و نگران تیم قرار گرفتند. در «فرهیختگان» امروز نگاهی داریم به حاشیه‌های استقلال در روزهای اخیر و اتفاقات پیش‌رو.

بی‌پولی باورنکردنی

قبل از تعطیلی در دو گزارش خبری از اوضاع استقلال بر سر قصه انتخاب مربی خارجی مطلب نوشتم و از مخالفت هیات‌مدیره با حضور استراماچونی و گرفتن اختیار تام فتحی در فصل نقل‌وانتقالات خبر دادم. با این همه، بی‌پولی تمام نقشه‌ها را نقش بر آب کرد. ابتدا شنیده شد که استراماچونی درخواستی مبنی‌بر دریافت صدهزار دلار به‌عنوان پیش‌پرداخت داشته که خالی بودن حساب‌های باشگاه و پر نشدن آن توسط بدهکاران، سبب شد این درخواست به جایی نرسد و اخبار مربوط به کنسل شدن احتمال حضور او نیز ذهن هواداران را حسابی به هم بریزد.

این اما قبل از آن بود که هواداران با شنیدن خبر جدایی پاتوسی به مرز جنون برسند! پاتوسی آغاز هفته را برای استقلالی‌ها چنان تلخ کرد که تا انتهای هفته، تلخی‌اش از کام‌شان خارج نشد.

قصه پاتوسی

پاتوسی با انتشار متنی در اینستاگرامش از این خبر داد که برخلاف میلش از استقلال جدا می‌شود. خبری که فضای مجازی را آتش زد و هواداران استقلال را یاد جدایی تیام انداخت. سکوت خبری باشگاه و تکذیب نکردن این خبر یا منتشر نکردن اطلاعات تکمیلی در این مورد سبب شد شایعات جای واقعیت‌ها را بگیرد.

این درحالی است که استقلال دو قسط به باشگاه کیپ‌تاون پرداخت کرده و با پرداخت قسط سوم، قرارداد او از حالت قرضی به دائمی تغییر می‌کند. بدهی استقلال به او که به صورت حقوق ماهانه ۱۰ هزار دلار است هم آنقدر نیست که نشود نگه‌اش داشت. احتمالا پاتوسی با کمی دلجویی و با پرداخت‌های مالی ماندگار می‌شود.

سکوت رسانه‌ای باشگاه

هفته‌ای که گذشت یکی از بدترین هفته‌های استقلال از نظر خبرهای منفی بود. استراماچونی روزی دو بار در کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی مختلف سرمربی استقلال می‌شد یا با این تیم قطع مذاکره می‌کرد. در نقل‌وانتقالات خبری از سوی باشگاه منتشر نمی‌شد و بحران مالی جدایی بازیکنانی مثل پاتوسی را در پی داشت، ضمن اینکه دعوای خسرو حیدری و مهدی رحمتی نیز سبب شد کام هواداران تلخ‌تر شود.

در این میان سایت رسمی باشگاه تبدیل شد به محلی برای سکوت رسانه‌ای و منتشر نشدن اخبار! هوادار استقلال تشنه این بود که از زبان مدیرانش حرفی بشنود، اما سکوت سایت رسمی و انتشار شایعات مختلف در فضای مجازی تنها چیزی بود که به گوش می‌رسید.

ورود به نقل‌وانتقالات

در میان خبرهای بد استقلال و انتظار هواداران برای شنیدن چند خبر جدید، استقلال به فصل نقل‌وانتقالات وارد شد. مذاکره با سه بازیکن آغاز شد. علی دشتی از سایپا، وحید نامداری از استقلال خوزستان و میلاد باقری از مس کرمان. این وسط بازیکن داغی که آبی‌پوشان امیدوار به جذبش بودند، محمدرضا حسینی ذوب‌آهن بود که بعد از مذاکره با استقلال به سپاهان پیوست تا خشم آبی‌پوشان بیشتر شود.

از سه بازیکنی که اسم بردیم هم خبری منتشر نشد تا ورود استقلال به نقل‌وانتقالات در همان روز اول به حاشیه برود. خبری از تمدید بازیکنانی چون منتظری، غفوری و کریمی هم مطرح نشد.

صحبت‌های مجیدی علیه زیرمجموعه فتحی

وسط بزنگاه اخبار غلط و درست، فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای تند و تیز از برخی زیرمجموعه‌های آقای فتحی که مثل عوامل خودسر عمل می‌کنند، گله کرد که چرا بدون اجازه و اطلاع او مشغول مذاکره با بازیکنان مختلف هستند. احتمالا کنایه او به علی خطیر بود، چراکه غیر از علی خطیر و فتحی کسی در نقل‌وانتقالات تصمیم‌گیری نمی‌کند. هیات‌مدیره نیز به درخواست فتحی در نقل‌وانتقالات ورود نمی‌کنند.

آخر هفته مصیبت‌بار و قرار تحصن

پنجشنبه بدترین روز خبری ممکن بود. علاوه‌بر اینکه استقلال هیچ بازیکنی را نگرفته بود و اخبار بی‌پولی‌اش در کوی و برزن جار زده می‌شد، چند رسانه و منبع خبری از ناکامی محض استقلال در توافق با استراماچونی خبر دادند و این‌گونه مطرح کردند که استقلال دیگر هیچ شانسی برای این انتقال ندارد. تنها خبر روز پنجشنبه استقلال تصمیم کانال‌های هواداری استقلال به ایجاد یک تحصن دم در وزارت ورزش بود که آن هم به جایی نرسید، چراکه عده‌ای می‌گفتند این تحصن روبه‌روی در باشگاه باشد و عده‌ای می‌گفتند باید مقابل وزارت ورزش تحصن کنیم. فعلا صحبت از تحصن روز یکشنبه مقابل در باشگاه است تا ببینیم بعدش چه می‌شود!

جمعه ایتالیایی استقلال

اما روز جمعه برای هواداران با دو خبر خوب آغاز شد؛ یکی خبر توافق با استراماچونی که توسط علی خطیر در اینستاگرامش اعلام شد و در گفت‌وگو با «فرهیختگان» نیز این خبر را تایید کرد، دومی هم خبر تزریق پول توسط ایرانسل به استقلال به صورت علی‌الحساب بود که آذری‌جهرمی، وزیر جوان در شبکه‌های مجازی مطرح کرد. قرار است استقلال امروز صاحب پول شود و می‌تواند مذاکراتش با پاتوسی و چند بازیکن دیگر را پیش ببرد.

جنگ‌های داخلی

این وسط جنگ‌های داخلی استقلال را در برگرفته. یکی صحبت‌های روز گذشته کامران منزوی که اعلام می‌کرد از اتفاقات استقلال کاملا بی‌اطلاع است و همه خبرها باید از فتحی و خطیر پرسیده شود. البته به این اشاره نکرد که این توافق صورت‌گرفته برای بیرون ماندن هیات‌مدیره از اخبار و نقل‌وانتقالات، واکنش فتحی به سنگ‌اندازی‌های هیات‌مدیره برای عقد قرارداد با استراماچونی بود.

امروز چه خبرهایی در راه است؟

امروز برای آبی‌پوشان روز خوبی خواهد بود؟ اگر وعده‌های خطیر و آذری‌جهرمی درست باشد، استقلال امروز هم مربی ایتالیایی‌اش را در تهران ملاقات خواهد کرد و هم اینکه بخشی از پول‌های خود را دریافت می‌کند. اگرچه هزار خبر و حاشیه دیگر هست که می‌گوید هیچ‌کدام از این دو خبر صورت نخواهد گرفت.

کمی دیگر صبر کنیم تا ببینیم استراماچونی به استقلال می‌آید یا نه. بیانیه چهارشنبه‌شب باشگاه استقلال که به دستور شخص فتحی نوشته شد و روی سایت رسمی باشگاه قرار گرفت، بند عجیبی داشت که تاکید می‌کرد برای استقلال حفظ مصالح نظام خط قرمز است. بندی که هنوز از آن رمزگشایی نشده و مشخص نیست چرا باید نوشته شود. کمی صبر کنیم تا ببینیم آیا امروز استقلال به ساحل آرامش نزدیک می‌شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاءالله که هفته خوب وخبرهای خوب در پیش داشته باشیم

    • بدون نام

      این همه از اسپانسر پول گرفتند همش ۵۰ درصد حقوق بازیکنا را دادند الان هم پیش دستی گرفتند که چرا بازیکنا حرف میزنند

    • حمید چاو

      از این هفته ها زیاد داشته

    • العین عربها ۶ کیسه ایران ۱

      وقتی زمین و زمان دست به کار میشوند کیسه را از. منجلاب در بیارن. خاک تو سرتون میرید دم در وزارت معلومه حکومتی هستید

    • بدون نام

      اخه من نمیفهمم ورزش به سیاست چه ربطی داره ...کی بانظام کارداره؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج