۸۷۱۹۷۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

نه پرسپولیس، نه الاهلی؛ پول برسد برانکو می‌ماند

رکوردشکنی‌ها و فتح افتخارات گوناگون توسط پروفسور و مردانش هیچ راهی را برای مقامات باشگاه پرسپولیس باقی نگذاشت تا بهانه مالی یا فنی بر سر راه تمدید قرارداد او بگذارند.

فرهیختگان: رکوردشکنی‌ها و فتح افتخارات گوناگون توسط پروفسور و مردانش هیچ راهی را برای مقامات باشگاه پرسپولیس باقی نگذاشت تا بهانه مالی یا فنی بر سر راه تمدید قرارداد او بگذارند. پرسپولیس با قدرت به قهرمانی رسید و در روزهای حساس پایان فصل، در کنار جنگیدن با رقبا مجبور بود پاسخ مناسبی هم برای شایعات و حواشی گوناگون داشته باشد.

جلسه‌ای که همه منتظر برگزار شدنش بودند، برگزار نمی‌شد. هر بار نیز دلیلی برای برگزار نشدنش ذکر می‌شد، ترافیک بالای کاری، سفر یکی از مقامات باشگاه، مذاکراتی که به سود باشگاه است و هواداران باید صبور باشند، مربی‌ای که ایران نیست، مربی‌ای که ایران هست و خلاصه کاسه صبری که واقعا لبریز شده بود.

حالا هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر روشن شدن تکلیف سرمربی تیم خود هستند. برانکو ایوانکوویچ البته تلویحا سه بار تاکنون از مشکلات مالی به‌عنوان دلیل اصلی معلق ماندن نتیجه مذاکرات نام برده اما شرایط در اردوی سرخ‌ها به ضریب و درجه ابهام و نگرانی در اردوی آبی‌های پایتخت نمی‌رسد. احتمال تمدید قرارداد با برانکو کم نیست اما همین عدم خروجی و پاسخگو نبودن در قبال سوال هواداران، به این ابهام خودساخته، دامن می‌زند.

در آن سوی میدان نیز، طرف عربستانی از آب گل‌آلودی که گلش را از خاک ایران ساخته‌اند، ماهی می‌گیرد، تقریبا در هفته‌ای که گذشت، روزی نبود که وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های مهم سعودی از مذاکرات پیشرفته الاهلی عربستان با برانکو ننویسند و شایعات حتی تا مرز اعلام قرارداد قطعی و توافق نهایی بین دو طرف نیز پیش رفت.

در متن‌هایی که منتشر می‌شد، شیطنت طرف عربستانی کاملا قابل ردیابی بود، تا جایی که جده اسپورت عملا موضوع را به فضای سیاسی کشاند و در گزارشی توهین‌آمیز از برانکو خواست هر چه زودتر به گفته او، به فوتبال حرفه‌ای سلام کند و دست از پرسپولیس بکشد.

البته هم برانکو و هم طرف سعودی خوب می‌دانند که فوتبال حرفه‌ای چیست و کدام طرف از آن بی‌بهره هستند. متاسفانه در این میان کاری که طرف عربستانی دوست دارد و مدام صورت می‌گیرد، ترجمه همان متن‌هایی است که محتوایش در عربستان تولید می‌شود و در ایران منتشر و دامن زدن به این شایعات بی‌اساس هرگز در فرآیند تصمیم‌گیری باشگاه پرسپولیس و شخص برانکو بی‌تاثیر نیست.

این در حالی است که در همین عربستان هم اخباری منتشر می‌شود که نشان می‌دهد فعلا هیچ اتفاق مهمی درخصوص توافق برانکو با الاهلی رخ نداده است. وب‌سایت خبری «اسپورت ۳۶۰»، وابسته به خبرگزاری سعودی در این خصوص نوشت: «شاید شایعات نشان دهند که برانکو به الاهلی جده نزدیک شده است اما واقعیت این است که سفر او به کرواسی کاملا کاری بوده و ربطی به مذاکره با الاهلی نداشته است.

برانکو مربی الاهلی نخواهد بود و به احتمال بسیار زیاد در فصل آینده نیز با تیم خود یعنی پرسپولیس به کارش ادامه خواهد داد. این چیزی نیست که هواداران الاهلی دوست داشته باشند از ما بشنوند اما اجازه بدهید بعد از یک هفته تن دادن به فضای شایعات به واقعیت هم اشاره کنیم.»

این وب‌سایت خبری در ادامه با اشاره به بیانیه برانکو در پایان بازی تیمش برابر الاهلی در دور چهارم لیگ قهرمانان آسیا می‌نویسد: «او بیهوده سخن نمی‌گوید، همان روز که گفت دو گل برای رسیدن به هدف کافی است و درباره الاهلی به مربی این تیم گفت که تیمش را خوب می‌شناسد و از روند این باشگاه راضی نیست، باید می‌فهمیدیم که نمی‌خواهد به عربستان بیاید.»

«یورونیوز» در بخش عربی خود نیز این گزارش از وب‌سایت «اسپورت ۳۶۰» را تایید کرده و آورده است: «باید به شایعات پایان داد و واقعیت را پذیرفت، دلیلی ندارد برانکو در اوج، تیمش را ترک کرده و به الاهلی عربستان به‌عنوان یک رقیب احساسی برای پرسپولیس نقل مکان کند. بیهوده نیست که مقامات الاهلی خودشان حقیقت را دریافته و در چند روز گذشته حداقل با چهار مربی بزرگ مذاکره و دیدار داشته‌اند.»

هنوز هم وقتی در اینترنت نام برانکو و الاهلی را در کنار هم قرار می‌دهیم، تیترهای سعودی مبنی‌بر نزدیک شدن وی به الاهلی مشاهده می‌شود و این در کنار شایعات بی‌اساسی که رسانه‌های سعودی منتشر می‌کنند، یک معنای مهم دارد. مقامات باشگاه پرسپولیس باید زودتر دست به کار شده و بهترین تصمیم را در بهترین زمان ممکن برای یکی از بهترین تیم‌های فوتبال باشگاهی آسیا اتخاذ کنند و به موج‌سواری سعودی‌ها پایان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای ین تیم همیشه پول هست.
      برای تیم دیگر با انتصاب مدیرعامل منفعل و خنثی هیچوقت پول نیست

      پاسخ ها

      • ج

        عجب فصل قبل تیم موردعلاقه ی شماصدملیاردتومان هزینه کرده چهارجین بازیکن گرفتین سرمربی خارجی را همراه پسرودختر استخدام کردین چرابخاطرعلاقه به یه تیمی حاضرمیشی وجدان و انسانیت رافراموش کنی؟!!!

      • بدون نام

        اون تیم پول اسپانسر فصل بعدش رو پیشخور نمیکرد

    • بدون نام

      نویسنده چقدر خوب وظیفه اش رو برای خدمت به لنگ انجام داده ،حمایت همه جانبه رسانه ای از تیم حکومتی برای پایان دادن به حاشیه ها در این باشگاه

      پاسخ ها

      • سعید

        نویسنده خودش خبرناهار است خخخ

    • بدون نام

      توهیچ جانمیری اقای دلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج