۸۷۲۱۱۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

نظر جوادی آملی درباره آتش زدن سفارت عربستان

آیت‌الله‌ جوادی آملی تاکید کرد: حج را از مسائل سیاسی ایران و عربستان جدا کنید، چون ما باید هرسال به مکه برویم؛ بنابراین اگر کسی رفت و سفارت عربستان را آتش زد ما آن را تقبیح می‌کنیم، زیرا هر چیزی راهی دارد.

انتخاب نوشت: آیت‌الله‌ جوادی آملی تاکید کرد: حج را از مسائل سیاسی ایران و عربستان جدا کنید، چون ما باید هرسال به مکه برویم؛ بنابراین اگر کسی رفت و سفارت عربستان را آتش زد ما آن را تقبیح می‌کنیم، زیرا هر چیزی راهی دارد.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی با نزدیک شدن موسم حج با تعدادی از آیات اعظام و مراجع تقلید دیدار کرد.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با تاکید بر این‌که حج باید برگزار شود و نباید مسائل سیاسی را در آن دخالت داد، اظهار کرد: حج از جایگاه دینی برخوردار است و تعطیل‌بردار نیست و امیدواریم که امسال حج را به‌خوبی اقامه کنید و مشمول دعای شهدا شوید. بنابراین هدفتان این باشد که کعبه و مکه و مزار ذوات اقدس را احیاء کنید و این شدنی است.

این مرجع تقلید، جایگاه حج را از دیدگاه اسلام بسیار مهم دانست و گفت: حج باید همانند نماز برگزار شود.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در حج دو مبنای مهم وجود دارد که باید به آن به‌خوبی پرداخته شود؛ یکی اینکه بر اساس آنچه به ما محول شده به وظیفه خودمان عمل کنیم و دیگر اینکه پیام‌رسان انقلاب و خون شهدا باشیم و این مهم‌ترین رکن کار به شمار می‌آید.

این مفسر قرآن کریم به تفاوت برگزاری حج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از آن اشاره کرد و افزود: تفاوت در این است که ما می‌خواهیم پیام انقلاب و خون شهدا را به جهانیان منتقل کنیم و این رسالت بزرگی است که بر دوش ما نهاده شده و باید از آن به‌خوبی بهره بگیریم.

وی بیان کرد: کعبه، حج و عمره با سخنرانی‌های امام راحل شناخته شد و این انقلاب اسلامی بود که توانست حج را تفسیر کند و اصل اسلام از کنار کعبه برخاست، وقتی هم که حضرت مهدی (عج) ظهور می‌کنند بر دیوار کعبه تکیه کرده و می‌فرمایند «انا بقیه‌الله» و قیام‌شان جهانی می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی با اعتقاد بر این‌که مردم دنیا تشنه حرف ایران هستند، گفت: ایران توانست طاغوت را به زانو دربیاورد به همین دلیل اکنون جهان تشنه حرف ایران است و این جایگاه به برکت اسلام حاصل شد. این‌که در داخل ایران باشیم و بخواهیم پیام اسلام را منتقل کنیم، چنین موضوعی حاصل نمی‌شود مگر اینکه بخواهیم آن را از کنار کعبه انجام دهیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری در حج وظیفه سنگینی برای تبیین و نشر معارف اسلامی برعهده دارد، اظهار کرد: جایگاه بعثه در حج همچون نظیر امامت جمعه و جماعت نیست، ما باید از محکماتمان در این جایگاه سخن بگوییم و بعثه کاری کند که همه مردم در طول سال از این فرصت معنوی استفاده کنند و تنها محدود به زمانی خاص نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وحدت اسلامی باید حفظ شود....

    • بدون نام

      کعبه درهمین ایران است حکام آل سعود با پول شما که به حج میروید تا دندان مسلح شده وبا بمبهای ممنوعه مردم بیدفاع یمن را تارومار میکند واز آن بدتر برای کشور بزرگ ایران گستاخی میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مکه درخونه است چراپول به سعودیها بدهیم

      • بدون نام

        کلا همه ایرانیا باید تو ایران بمونن و جایی نرن...چون ممکنه پولی که تو این کشورها خرج میکنن باهاش بمب و گلوله بسازن....خخخخ

    • ارمین سالاری

      قبله هیمین جاس کجامیروین...

    • بدون نام

      عزیزان چرا چسبیدید به پول حجاج که همش 60 هزار نفرند. ملیونها نفر هر سال به آنتالیا ارمنستان و تایلند و اروپا میرن پول نمیبرند. اونا هم که حامی داعش بودن.... عزیزان مسائل دینی جداست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج